Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Opeens geen ontsteking en brandstofpomp meer... (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=99946)

vwjohnny 16-05-2012 18:54

Opeens geen ontsteking en brandstofpomp meer...
 
ik was vorige week vrijdag met mn golf 2 gti 16v PL bezig de ontsteking om deze aftestellen.

ga ik tussen door even brood eten.

kom ik terug geen brandstofpomp en geen vonk meer...

ik meten met ik tov massa bij de stuurstroom van brandstof pomp relais 2x 12v en bij de + en - aansluiting van de hall-sensor ook 2x 12v.

ik heb alle computers er afgehad dan houd ik nog steeds 2x 12v in de zekeringskast op de aansluitingen van de stuurstroom van het brandstofpomp relais.

volgens mijn metingen en gedachten gang lijkt de zekeringskast kapot.

kan iemand die bevestigen? of heeft iemand dit al eens eerder gehad?

zo ja is er aan een zekerings kast te komen? en wat mag zon ding ongeveer kosten?


grtn vwjohnny

golf mkII 16v 16-05-2012 19:19

En van welk jaar is de PL?
Relais 32 nog OK?
Heb een nieuwmodel zekeringkast liggen
En een regelunit van de ontsteking
Brandstofpomp relais heb ik ook wel

vwjohnny 18-05-2012 11:28

de pl is van 88

relais 32 is het contact relais? deze klikt wel maar verder niet gecontroleerd zal ik morgen eens doen ;)

wat zou dat evt kosten? en kun je het opsturen?

golf mkII 16v 18-05-2012 19:24

Relais 32 is de aansturing van de injectie[J-tronic computer]
88 is dan met het oude model zekeringkast,die heb ik niet meer

RamonR 18-05-2012 21:28

Misschien zekeringkast op de sloop halen ?

vwjohnny 21-05-2012 22:51

Het lijkt mij dan dat ik een nieuw type zekeringskast moet hebben?

Zoja? Zit er nog verschil in type motor? Of zijn die van mn pl en bijv. een nz het zelfde?

1.8T 22-05-2012 13:19

Mijn golf GT4 met 1.8 8V K-Jetronic had laatst zelfde. Ik starte de auto, sloeg aan en ook gelijk weer af. Pomp liep niet meer en geen vonk. Bleek ontstekingsmodule kapot te zijn gegaan. Deze zit onder de parafan bovenop de computer, klein kastje. Flink moeten zoeken op de sloop, dingen schijnen nogal eens kapot te gaan...

golf mkII 16v 22-05-2012 15:59

Quote:
Originally Posted by vwjohnny
Het lijkt mij dan dat ik een nieuw type zekeringskast moet hebben?

Zoja? Zit er nog verschil in type motor? Of zijn die van mn pl en bijv. een nz het zelfde?

Die van de NZ is het nieuwe model
Vergelijk eens hoe de zekeringen zitten
Bij het oude model is de linker[nr 1] een 30amp[koelvan]
Bij het nieuwe model zit die op plaats 19

vwjohnny 23-05-2012 17:58

oke ik ga morgen even kijken de auto staat namelijk op mn werk.


@1.8t ook als ik de ontstekingsmodule er afhaal dan blijf ik 12v op de + en - op de stuurstroom van het brandstofpomprelais.

1.8T 24-05-2012 10:04

Quote:
Originally Posted by vwjohnny
oke ik ga morgen even kijken de auto staat namelijk op mn werk.


@1.8t ook als ik de ontstekingsmodule er afhaal dan blijf ik 12v op de + en - op de stuurstroom van het brandstofpomprelais.


Klopt! Dat was bij mijn Golf ook, maar toch was mij het ontstekingsmoduultje kapot.

vwjohnny 25-05-2012 11:53

het betreft een oud type zekeringskast maar relais 32 heb ik niet...
ik heb de nummers 67 18 19 72 21 en 53
en los boven op de kast geklikt zit nr 43

@1.8T dit kan in mijn ogen niet omdat iets wat er niet aan zit kan geen storing geven op de rest van de kabelboom...

vwjohnny 01-06-2012 11:23

De zekerings kast heb ik zou juist vervangen door een ander exemplaar.

Geen succes....

Het autodemontagebedrijf vertelde mij dat hij lopend uit de auto was gehaald.

Dus nu heb ik een mailtje gestuurd naar een ander demontage bedrijf voor een ontstekingsmodule het kastje rechts op de parafan.

in de hoop dat deze het is.

vwjohnny 04-06-2012 19:33

afgelopen weekend hebben ze geprobeerd in te breken in de gti 16v :mad: :(

de rechter deur klink is verneukt....
zijn niet binnen geweest.

maar nu wil het geval wil ik hem vanavond op het werk naar binnen drukken.
zet ik de auto op contact begint in eens het brandstofpomp relais als een gek te tikken en de pomp loopt weer. auto liep niet nog steeds geen vonk.

op een gegeven moment contact uit blijft de brandstofpomp gewoon door lopen...

en bij de luchtweger een raar gezoem.


dus nu nog meer wtf :confused: :confused: :confused:

vwjohnny 07-06-2012 11:36

niemand?

casss 07-06-2012 18:57

radio verkeerd aangesloten en/of contactblokje van het start-contact kapot?

golf mkII 16v 07-06-2012 20:27

Quote:
Originally Posted by vwjohnny
afgelopen weekend hebben ze geprobeerd in te breken in de gti 16v :mad: :(

de rechter deur klink is verneukt....
zijn niet binnen geweest.

maar nu wil het geval wil ik hem vanavond op het werk naar binnen drukken.
zet ik de auto op contact begint in eens het brandstofpomp relais als een gek te tikken en de pomp loopt weer. auto liep niet nog steeds geen vonk.

op een gegeven moment contact uit blijft de brandstofpomp gewoon door lopen...

en bij de luchtweger een raar gezoem.


dus nu nog meer wtf :confused: :confused: :confused:

Zit er een storing in de electronica
K-jetronic computer overleden
Heb er nog wel 1 liggen

vwjohnny 08-06-2012 09:39

Zou ik deze een mogen proberen?


Stuur maar even een pbtje!

vwjohnny 21-06-2012 12:30

Zo juist en kej-tronic computer gehaald en een ontsekingsmodule. Deze ga ik morgen proberen.

vwjohnny 22-06-2012 12:02

ontstekings module en j tronic module vervangen. geen verschil.

alleen de 811 907 397E nog niet vervangen. iemand die deze toevallig heeft?

IGOR1980 23-06-2012 20:13

Halgever onsteking defect mischien , heb dit zelfde probleem met een vento 1.6 abu gehad en met een golf 1.3 nz .

Beide gevallen halgever defect .

succes


All times are GMT +1. The time now is 15:26.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.