Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 26-04-2011, 18:44
d_wieleman d_wieleman is offline
Forum regular
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 86
Default Ontsteking afstellen

Hallo,

Ik wil graag mijn ontsteking afstellen van mijn golf 2 1.6 EZ automaat 1985.
Dus dat is toch nog met contactpuntjes? Oranje verdelerkap.
Ik vervang mijn contactpuntjes ook maar gelijk. En ik wil het tijdstip goed zetten. Ik heb al een stroboscoop lamp.
Maar hoe gaat dat precies in zijn werk. Ik heb wel een vraagbaak, maar dat is voor de modellen na 1986 dus met een elektronische ontsteking.
Of weet iemand een online vraagbaak of misschien een how-to?

Alvast bedankt,
Dennis
Reply With Quote
  #2  
Old 27-04-2011, 16:20
d_wieleman d_wieleman is offline
Forum regular
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 86
Default

niemand??
Reply With Quote
  #3  
Old 27-04-2011, 16:23
J-9A-N's Avatar
J-9A-N J-9A-N is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 2,678
Default

mijn 85'er ez had al een elektronische ontsteking
__________________
Oliecrisis....??
Gelukkig rijden onze auto's op accijns!
-------------------------------------------
Weber Society Drenthe ®
Reply With Quote
  #4  
Old 27-04-2011, 16:56
d_wieleman d_wieleman is offline
Forum regular
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 86
Default

Dus hij heeft geen contactpunten?
Maar hoe gaat dat in zijn werk met afstellen?
Reply With Quote
  #5  
Old 28-04-2011, 22:12
d_wieleman d_wieleman is offline
Forum regular
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 86
Default

Mijn golf is in 04-1985 op nederlands kenteken gezet. Lig het aan het bouwjaar of er contactpunten op zitten?
Ik had vanavond wel even de verdeelkap + rotor + stofkap eraf gehaald.
Daaronder zat een klein stalen beschermkapje, maar zag geen puntjes zitten ofzo. Mijn ontsteking is met vacuum en een stekker aan de zijkant met 3 draden.
Ook heb ik een bobine met groene stikker.
Kan iemand mij vertellen of ik contactpuntjes heb ja of nee?
Zo ziet hij er ongeveer uit:


Last edited by d_wieleman : 28-04-2011 at 22:19.
Reply With Quote
  #6  
Old 28-04-2011, 22:28
J-9A-N's Avatar
J-9A-N J-9A-N is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 2,678
Default

Als je de onsteking hebt zoals hierboven is het een elektronische.
(zwarte stekker aan de zijkant)
De ontstekingen met 1 aansluiting met een groene draad erop zijn puntenontstekingen.
__________________
Oliecrisis....??
Gelukkig rijden onze auto's op accijns!
-------------------------------------------
Weber Society Drenthe ®
Reply With Quote
  #7  
Old 28-04-2011, 22:35
d_wieleman d_wieleman is offline
Forum regular
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 86
Default

oke mooi, dan heb ik een elektronische ontsteking
Nu wil ik graag alleen nog wel hoe ik hem moet afstellen, welke waardes??
Reply With Quote
  #8  
Old 12-05-2011, 16:28
d_wieleman d_wieleman is offline
Forum regular
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 86
Default

Ik had weer even tijd om me erin te verdiepen.
De motor moet rond je 950 rpm draaien en dan 18 graden worden afgesteld.
Moet ik een strobo hebben met graden verstelling of staat er een merkteken?
Moet de vacuum slang nou aangesloten of los liggen van de ontsteking?
Ik heb een elektronische ontsteking
Reply With Quote
  #9  
Old 13-05-2011, 21:50
boerher boerher is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 240
Default

Vacuüm moet sowieso dichtgeknepen of afgedicht zijn verder weet ik niet de waardes, meestal 6 a 8 graden voor bdp(vergeef me als ik het verkeerd heb).
Groeten
Reply With Quote
  #10  
Old 15-05-2011, 10:36
d_wieleman d_wieleman is offline
Forum regular
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 86
Default

Dus het vacuüm moet je eraf trekken en dan het slangetje afdichten met iets.
Reply With Quote
  #11  
Old 15-05-2011, 18:04
boerher boerher is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 240
Default

Ja of je knijpt hem dicht op het flexibele deel, maar afdichten lijkt me beter. als ik een goede bui heb kijk ik zo nog even in de boeken voor je ev.
Groeten
Reply With Quote
  #12  
Old 15-05-2011, 20:30
d_wieleman d_wieleman is offline
Forum regular
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 86
Default

Dat zou echt geweldig zijn als je dat wilt doen. Het is alleen een EZ motor van 85.
Reply With Quote
  #13  
Old 17-05-2011, 15:52
d_wieleman d_wieleman is offline
Forum regular
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 86
Default

Eindelijk heb ik de waardes!
16 a 17 graden BDP met aangesloten vacuüm.
Dus nu moet ik toch een strobo hebben met gradenverstelling?
En dan 16 a 17 graden vooruit/terug draaien en dan de twee streepjes gelijk zetten?
Reply With Quote
  #14  
Old 17-05-2011, 16:07
Melvin Melvin is offline
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,427
Default

Je beantwoordt zelf je vragen Ja, ja en ja.
Reply With Quote
  #15  
Old 17-05-2011, 16:35
d_wieleman d_wieleman is offline
Forum regular
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 86
Default

Bedankt voor de bevestiging!
Reply With Quote
  #16  
Old 18-05-2011, 16:44
d_wieleman d_wieleman is offline
Forum regular
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 86
Default

Heb vandaag de ontsteking afgesteld. Had een strobo zonder gradenverstelling tot mijn beschikking, en daar is het mee gelukt. Op de koppelomvormer (automaat) stonden graden tekens.
Reply With Quote
  #17  
Old 18-05-2011, 18:06
casss casss is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2011
Posts: 568
Default

En stond ie ver verkeerd? Loopt ie mooier/lekkerder nu? groetjes
Reply With Quote
  #18  
Old 18-05-2011, 21:18
d_wieleman d_wieleman is offline
Forum regular
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 86
Default

De ontsteking stond veels te vroeg. ik denk dat hij wel op 30 bdp stond.
Ik heb er nog niet veel mee gereden, maar hij liep stationair wel beter.
Ga morgen wat verder rijden en binnenkort komt er een weber op
Ik zou laten weten hoe hij rijdt.

Voor me nieuwe weber moet ik het CO afstellen, dit kan toch gewoon bij de garage met een viergasmeter?? De auto heeft geen kat.
Reply With Quote
  #19  
Old 18-05-2011, 22:05
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Quote:
Originally Posted by d_wieleman
Voor me nieuwe weber moet ik het CO afstellen, dit kan toch gewoon bij de garage met een viergasmeter?? De auto heeft geen kat.

Kan inderdaad gewoon met een 4gastester.
Reply With Quote
  #20  
Old 22-05-2011, 11:46
d_wieleman d_wieleman is offline
Forum regular
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 86
Default

Na me ontsteking te hebben afgesteld en de weber te hebben geplaatst rijdt de auto beter. Met name de automaatbak schakelt beter, ik heb geen idee hoe dat kan maar het is wel zo. CO van de weber netjes op 1 a 1,5 gezet.
Nu nog even afwachten of het verbruik ook gaat dalen, ik denk het wel ietsje.

Dennis
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 05:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum