Ontsteking afstellen
Hallo,
Ik wil graag mijn ontsteking afstellen van mijn golf 2 1.6 EZ automaat 1985. Dus dat is toch nog met contactpuntjes? Oranje verdelerkap. Ik vervang mijn contactpuntjes ook maar gelijk. En ik wil het tijdstip goed zetten. Ik heb al een stroboscoop lamp. Maar hoe gaat dat precies in zijn werk. Ik heb wel een vraagbaak, maar dat is voor de modellen na 1986 dus met een elektronische ontsteking. Of weet iemand een online vraagbaak of misschien een how-to? Alvast bedankt, Dennis |
niemand??
|
mijn 85'er ez had al een elektronische ontsteking
|
Dus hij heeft geen contactpunten?
Maar hoe gaat dat in zijn werk met afstellen? |
Mijn golf is in 04-1985 op nederlands kenteken gezet. Lig het aan het bouwjaar of er contactpunten op zitten?
Ik had vanavond wel even de verdeelkap + rotor + stofkap eraf gehaald. Daaronder zat een klein stalen beschermkapje, maar zag geen puntjes zitten ofzo. Mijn ontsteking is met vacuum en een stekker aan de zijkant met 3 draden. Ook heb ik een bobine met groene stikker. Kan iemand mij vertellen of ik contactpuntjes heb ja of nee? Zo ziet hij er ongeveer uit: |
Als je de onsteking hebt zoals hierboven is het een elektronische.
(zwarte stekker aan de zijkant) De ontstekingen met 1 aansluiting met een groene draad erop zijn puntenontstekingen. |
oke mooi, dan heb ik een elektronische ontsteking :)
Nu wil ik graag alleen nog wel hoe ik hem moet afstellen, welke waardes?? |
Ik had weer even tijd om me erin te verdiepen.
De motor moet rond je 950 rpm draaien en dan 18 graden worden afgesteld. Moet ik een strobo hebben met graden verstelling of staat er een merkteken? Moet de vacuum slang nou aangesloten of los liggen van de ontsteking? Ik heb een elektronische ontsteking |
Vacuüm moet sowieso dichtgeknepen of afgedicht zijn verder weet ik niet de waardes, meestal 6 a 8 graden voor bdp(vergeef me als ik het verkeerd heb).
Groeten |
Dus het vacuüm moet je eraf trekken en dan het slangetje afdichten met iets.
|
Ja of je knijpt hem dicht op het flexibele deel, maar afdichten lijkt me beter. als ik een goede bui heb kijk ik zo nog even in de boeken voor je ev.
Groeten |
Dat zou echt geweldig zijn als je dat wilt doen. Het is alleen een EZ motor van 85.
|
Eindelijk heb ik de waardes!
16 a 17 graden BDP met aangesloten vacuüm. Dus nu moet ik toch een strobo hebben met gradenverstelling? En dan 16 a 17 graden vooruit/terug draaien en dan de twee streepjes gelijk zetten? |
Je beantwoordt zelf je vragen :) Ja, ja en ja.
|
Bedankt voor de bevestiging!
|
Heb vandaag de ontsteking afgesteld. Had een strobo zonder gradenverstelling tot mijn beschikking, en daar is het mee gelukt. Op de koppelomvormer (automaat) stonden graden tekens.
|
En stond ie ver verkeerd? Loopt ie mooier/lekkerder nu? groetjes
|
De ontsteking stond veels te vroeg. ik denk dat hij wel op 30 bdp stond.
Ik heb er nog niet veel mee gereden, maar hij liep stationair wel beter. Ga morgen wat verder rijden en binnenkort komt er een weber op :thumbup: Ik zou laten weten hoe hij rijdt. Voor me nieuwe weber moet ik het CO afstellen, dit kan toch gewoon bij de garage met een viergasmeter?? De auto heeft geen kat. |
Quote:
Kan inderdaad gewoon met een 4gastester. |
Na me ontsteking te hebben afgesteld en de weber te hebben geplaatst rijdt de auto beter. Met name de automaatbak schakelt beter, ik heb geen idee hoe dat kan maar het is wel zo. CO van de weber netjes op 1 a 1,5 gezet.
Nu nog even afwachten of het verbruik ook gaat dalen, ik denk het wel ietsje. Dennis |
All times are GMT +1. The time now is 22:09. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.