Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 10-04-2011, 12:41
benniegtd benniegtd is offline
Forum regular
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 77
Default koeltemperatuur stijgt bij het hard rijden

heeft iemand hier ook ooit last van gehad, bij mij is het nu sinds kort. Bij het hard rijden dus continue 140km/u stijgt de koeltemperatuur. 3/4 en meer.

Dit moet normaal 90graden zijn toch vooral als je op de snelweg rijd en de wind de radiateur koelt. ik snap dit niet. fan werkt ook gewoon ik hoor hem als ik stil sta. en gaat dan terug naar 90. iemand een idee?

het gaat om een 1.6D golf 2

koelvloeistof is nieuw en schoon en dop expansievat is ook in orde,

geen vreemde rook uit de uitlaat te zien.
Reply With Quote
  #2  
Old 10-04-2011, 15:00
de clown's Avatar
de clown de clown is offline
VW Addict
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 666
Default

Thermostaat???
__________________
*****down to earth*****
Golf 3 GTI sold
Golf 3 1.6 Wrecked
Golf 2 1.6 project car STOLEN!!!
Polo 6n 1.6 still runing project
Reply With Quote
  #3  
Old 10-04-2011, 16:11
benniegtd benniegtd is offline
Forum regular
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 77
Default

dat dacht ik ook, maar de onderste radiateur slang wordt echt heet. Dus de thermostaat gaat gewoon open,
verwarming doet het ook goed en bij het stilstaan stationair of bij het starten duurt het wel even voordat ie op 90 graden staat (DAT GAAT WEL LANGZAAM ) dan gaat de fan aanslaan en doet zijn werk.

het geld hier alleen als ik hard rijd boven de 120 km/u constant, dus non stop 140 150 km/u gaat ie omhoog en 3/4 of verder. wordt dus heet. Zodra ik 100km/u rijd dan koelt ie af naar 100graden en dan uiteindelijk 90graden

Last edited by benniegtd : 10-04-2011 at 16:13.
Reply With Quote
  #4  
Old 10-04-2011, 16:16
Jel Golf 2 GTI's Avatar
Jel Golf 2 GTI Jel Golf 2 GTI is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 3,365
Default

Mss je radiateur te klein of verstopt.
__________________
Who am I? => Me

I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
Reply With Quote
  #5  
Old 10-04-2011, 16:20
benniegtd benniegtd is offline
Forum regular
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 77
Default

Quote:
Originally Posted by Jel Golf 2 GTI
Mss je radiateur te klein of verstopt.


hoe kan dat te klein orgineel radiateur van die motor ( heeft altijd goed gewerkt) verstopt denkt het niet ziet er goed uit zoals ik het kan bekijken
Reply With Quote
  #6  
Old 10-04-2011, 16:26
Jel Golf 2 GTI's Avatar
Jel Golf 2 GTI Jel Golf 2 GTI is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 3,365
Default

Quote:
Originally Posted by benniegtd
hoe kan dat te klein orgineel radiateur van die motor ( heeft altijd goed gewerkt) verstopt denkt het niet ziet er goed uit zoals ik het kan bekijken


Wist niet dat het een orginele was.
Hier op het forum zitten best wel wat ombouw wagens dus het had gekunt natuurlijk.

dan zou ik het ook zo direct niet weten.
__________________
Who am I? => Me

I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
Reply With Quote
  #7  
Old 10-04-2011, 17:00
Yellowbug's Avatar
Yellowbug Yellowbug is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 858
Default

Quote:
Originally Posted by benniegtd
hoe kan dat te klein orgineel radiateur van die motor ( heeft altijd goed gewerkt) verstopt denkt het niet ziet er goed uit zoals ik het kan bekijken

Kan ook van binnen verstopt zitten, en dat zie je niet
__________________
Mijn wagenpark
Golf 1 cabrio 1985 AKR 2.0L 115+Pk
Reply With Quote
  #8  
Old 11-04-2011, 00:13
wobaddict wobaddict is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 29
Default

ventilator springt mss te laat op?
of de dieselpomp te ver opengedraaid,rookt die ook?
Reply With Quote
  #9  
Old 11-04-2011, 09:57
benniegtd benniegtd is offline
Forum regular
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 77
Default

Quote:
Originally Posted by wobaddict
ventilator springt mss te laat op?
of de dieselpomp te ver opengedraaid,rookt die ook?


het vreemde is dat ie niet rookt en gewoon goed rijdt maar het uitlaatgas van de diesel ( hetgeen wat ik uit de uitlaat ruik) stinkt en giftig spul word er duizelig van.

Dieselpomptiming heeft bert voor me gedaan ( gewoon goed op tijd gezet)
Reply With Quote
  #10  
Old 11-04-2011, 10:42
oettinger_18's Avatar
oettinger_18 oettinger_18 is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 1,481
Default

verbind de slangen die naar je kachelradiateur eens ff door of door een koppelstuk tussen te plaatsen.. vaak willen de kanalen van de kachelradiateur wel verstopt raken.. als je hebt door verbonden en dan op de snelweg rijden loopt de temparatuur niet op dan weet je dat je kachelradiateur verstopt zit vergis je niet een verstopte kachelradiateur kan ook goed warmte afleveren..
Reply With Quote
  #11  
Old 11-04-2011, 12:07
Renegade Renegade is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 779
Default

Het is een 1.6D staat in je startpost, zit hij bij 140/150 niet bijna aan zn einde ? Dan draait het blokje onder hele hoge belasting

Mijn gti8v werd ook warm na een klein stukje 200km/h (op de oh zo nauwkeurige teller) !
Reply With Quote
  #12  
Old 11-04-2011, 14:33
Jetta MaNiA's Avatar
Jetta MaNiA Jetta MaNiA is offline
No personal life
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 2,871
Default

Onze 1.6D had precies hetzelfde, bij 145 of harder begon de tempmeter op te lopen
Reply With Quote
  #13  
Old 11-04-2011, 14:37
de clown's Avatar
de clown de clown is offline
VW Addict
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 666
Default

sensor boven in de radiator misschien stuk, dit heb ik ook ooit eens gehad.
__________________
*****down to earth*****
Golf 3 GTI sold
Golf 3 1.6 Wrecked
Golf 2 1.6 project car STOLEN!!!
Polo 6n 1.6 still runing project
Reply With Quote
  #14  
Old 12-04-2011, 16:24
EelcoB's Avatar
EelcoB EelcoB is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,132
Default

Hmm, heb mijn golf 1 ook. Gewoon niet te hard rijden, 140 is tyoch bijna z'n einde
Reply With Quote
  #15  
Old 12-04-2011, 20:13
oakgreen20vt's Avatar
oakgreen20vt oakgreen20vt is offline
VW Addict
 
Join Date: May 2007
Posts: 580
Default

misschien is de waterpomp niet zo fris meer, dan loopt de temperatuur bij hoge belasting ook omhoog
__________________
Golf 2 20vt 1984 (hobby)
Golf 2 1,9TDI 1985 (daily)
Passat 3BG variant V5 (daily)
Reply With Quote
  #16  
Old 27-05-2011, 12:11
benniegtd benniegtd is offline
Forum regular
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 77
Default

hallo daar ben ik weeer

de koelvloeistof is vernieuwd. nog steeds het zelfde probleem. ik heb bij andere gemerkt dat ie normaal warm wordt als ze 140 rijden en iet op de maximum. dus er is degelijk een probleem. ik probeer nog om de tempsensor op de radiator te vernieuwen en de radiateur te spuiten met hoge druk.
Reply With Quote
  #17  
Old 27-05-2011, 20:41
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,099
Default

bij mij loopt die ook naar het rode op als ik +140 rijd met men 1.6D. pomp staat wel ietsje meer open gedraaid dan normaal.

voor de rest heb ik er zo geen last van. motor moet serieus kracht leveren voor zen top aan te houden, en dan krijgt die het warm. lijkt mij normaal, zoniet heb ik hetzelfde probleem
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be
Reply With Quote
  #18  
Old 28-05-2011, 10:46
benniegtd benniegtd is offline
Forum regular
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 77
Default

weet je wat het vreemde is dat ik het ook soms heb bij 100 110 120 km/u

echt bizaar
Reply With Quote
  #19  
Old 28-05-2011, 11:39
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,099
Default

die golf 2 diesels hun temp loopt wel hard op hoor. deze staat niet halverwege zoals bij andere autos. dat heeft de garage mij ook al verteld toen ik die aankocht
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be
Reply With Quote
  #20  
Old 28-05-2011, 16:07
Dexter's Avatar
Dexter Dexter is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,037
Default

Quote:
Originally Posted by fcapri
die golf 2 diesels hun temp loopt wel hard op hoor. deze staat niet halverwege zoals bij andere autos. dat heeft de garage mij ook al verteld toen ik die aankocht

Leuk verkooppraatje maar wel klinklare onzin.

Bij normaal gebruik is de temp ook gewoon rond de 90 graden. Bij diesels is het zo dat soms bij normaal gebruik de 90 graden niet eens gehaald word.
__________________
Batracer , leuke online racegame.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 13:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum