koeltemperatuur stijgt bij het hard rijden
heeft iemand hier ook ooit last van gehad, bij mij is het nu sinds kort. Bij het hard rijden dus continue 140km/u stijgt de koeltemperatuur. 3/4 en meer.
Dit moet normaal 90graden zijn toch vooral als je op de snelweg rijd en de wind de radiateur koelt. ik snap dit niet. fan werkt ook gewoon ik hoor hem als ik stil sta. en gaat dan terug naar 90. iemand een idee? het gaat om een 1.6D golf 2 koelvloeistof is nieuw en schoon en dop expansievat is ook in orde, geen vreemde rook uit de uitlaat te zien. |
Thermostaat??? ;)
|
dat dacht ik ook, maar de onderste radiateur slang wordt echt heet. Dus de thermostaat gaat gewoon open,
verwarming doet het ook goed en bij het stilstaan stationair of bij het starten duurt het wel even voordat ie op 90 graden staat (DAT GAAT WEL LANGZAAM ) dan gaat de fan aanslaan en doet zijn werk. het geld hier alleen als ik hard rijd boven de 120 km/u constant, dus non stop 140 150 km/u gaat ie omhoog en 3/4 of verder. wordt dus heet. Zodra ik 100km/u rijd dan koelt ie af naar 100graden en dan uiteindelijk 90graden |
Mss je radiateur te klein of verstopt.
|
Quote:
hoe kan dat te klein orgineel radiateur van die motor ( heeft altijd goed gewerkt) verstopt denkt het niet ziet er goed uit zoals ik het kan bekijken |
Quote:
Wist niet dat het een orginele was. Hier op het forum zitten best wel wat ombouw wagens dus het had gekunt natuurlijk. :D dan zou ik het ook zo direct niet weten. :redface: |
Quote:
Kan ook van binnen verstopt zitten, en dat zie je niet ;) |
ventilator springt mss te laat op?
of de dieselpomp te ver opengedraaid,rookt die ook? |
Quote:
het vreemde is dat ie niet rookt en gewoon goed rijdt maar het uitlaatgas van de diesel ( hetgeen wat ik uit de uitlaat ruik) stinkt en giftig spul word er duizelig van. Dieselpomptiming heeft bert voor me gedaan ( gewoon goed op tijd gezet) |
verbind de slangen die naar je kachelradiateur eens ff door of door een koppelstuk tussen te plaatsen.. vaak willen de kanalen van de kachelradiateur wel verstopt raken.. als je hebt door verbonden en dan op de snelweg rijden loopt de temparatuur niet op dan weet je dat je kachelradiateur verstopt zit vergis je niet een verstopte kachelradiateur kan ook goed warmte afleveren..
|
Het is een 1.6D staat in je startpost, zit hij bij 140/150 niet bijna aan zn einde ? Dan draait het blokje onder hele hoge belasting ;)
Mijn gti8v werd ook warm na een klein stukje 200km/h (op de oh zo nauwkeurige teller) ! |
Onze 1.6D had precies hetzelfde, bij 145 of harder begon de tempmeter op te lopen
|
sensor boven in de radiator misschien stuk, dit heb ik ook ooit eens gehad.
|
Hmm, heb mijn golf 1 ook. Gewoon niet te hard rijden, 140 is tyoch bijna z'n einde :D
|
misschien is de waterpomp niet zo fris meer, dan loopt de temperatuur bij hoge belasting ook omhoog
|
hallo daar ben ik weeer
de koelvloeistof is vernieuwd. nog steeds het zelfde probleem. ik heb bij andere gemerkt dat ie normaal warm wordt als ze 140 rijden en iet op de maximum. dus er is degelijk een probleem. ik probeer nog om de tempsensor op de radiator te vernieuwen en de radiateur te spuiten met hoge druk. |
bij mij loopt die ook naar het rode op als ik +140 rijd met men 1.6D. pomp staat wel ietsje meer open gedraaid dan normaal.
voor de rest heb ik er zo geen last van. motor moet serieus kracht leveren voor zen top aan te houden, en dan krijgt die het warm. lijkt mij normaal, zoniet heb ik hetzelfde probleem :D |
weet je wat het vreemde is dat ik het ook soms heb bij 100 110 120 km/u
echt bizaar |
die golf 2 diesels hun temp loopt wel hard op hoor. deze staat niet halverwege zoals bij andere autos. dat heeft de garage mij ook al verteld toen ik die aankocht
|
Quote:
Leuk verkooppraatje maar wel klinklare onzin. Bij normaal gebruik is de temp ook gewoon rond de 90 graden. Bij diesels is het zo dat soms bij normaal gebruik de 90 graden niet eens gehaald word. |
All times are GMT +1. The time now is 11:55. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.