Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 18-04-2011, 13:49
thomasD's Avatar
thomasD thomasD is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 214
Default 1500JB niet meer willen starten

hallo,

sinds vandaag wil mn golf 1 niet meer starten.
had zaterdag de hele carburateur uit elkaar gehad en schoongemaakt, liep weer gewoon erna (moest nog wel iets afgesteld worden)

later nog hele motorruim schoongespoten, en daarna weer naar binnen gereden.
volgende dag liep de golf ook nog gewoon.

nu wil ik net starten nadat ik de luchtfilter er weer opgezet heb maar wil nooit meer starten, ook niet zonder filter.

af en toe pruttelt deze iets en blaast soms een wolk benzine eruit.
is dit gewoon een kwestie van afstellen ?, en met welke schroeven moet ik dit afstellen ?

mvg, thomas
Reply With Quote
  #2  
Old 18-04-2011, 13:52
Mikf Mikf is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2010
Posts: 227
Default

http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=51409

Misschien moet je stationair toerental iets omhoog gezet worden. Start die wel als je remreiniger in het luchtfilter/carburateur spuit?
Reply With Quote
  #3  
Old 18-04-2011, 14:17
thomasD's Avatar
thomasD thomasD is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 214
Default

geldt dat verhaal ook voor n Pierburg 1B ??
Reply With Quote
  #4  
Old 18-04-2011, 17:25
staande golf staande golf is offline
VW Addict
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 595
Default

heb je een vonk?
Reply With Quote
  #5  
Old 18-04-2011, 20:55
golf1gti83's Avatar
golf1gti83 golf1gti83 is offline
VW Addict
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 626
Default

verdeler kap er af, droogmaken van binnen...klaar
komt nog van het schoon spuiten
Reply With Quote
  #6  
Old 19-04-2011, 14:01
thomasD's Avatar
thomasD thomasD is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 214
Default

@golfgti83: idd nog niet naar gekeken, ging er van uit dat dat goed was aangezien ie na t afspuiten gelijk weer startte...


ook moet ik even de pakkingen vervangen, kunnen de boosdoeners wel eens zijn aangezien ze wel nat waren over de hele breedte
Reply With Quote
  #7  
Old 22-04-2011, 09:28
thomasD's Avatar
thomasD thomasD is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 214
Default

zo, zijn we weer....

motor loopt wel weer, pakkingen op spruitstuk vernieuwd want dit waren de boosdoeners.

nu krijg ik m alleen nog niet goed afgesteld, want heb ook met mn stomme kop aan die CO schroef zitten stellen ...

heb ong. alles al geprobeerd, blijft nu wel 5 a 6 seconden mooi stationair lopen maar valt dan weer uit...

en met optoeren prutteld hij erg, kwestie van teveel brandstof ?

en welke kant moet ik die schroeven opdraaien
CO in = meer brandstof ?
grote schroef in = hoger of lager stationair.


hopelijk kunnen jullie me hierbij helpen........
Reply With Quote
  #8  
Old 22-04-2011, 10:31
Mikf Mikf is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2010
Posts: 227
Default

Als het goed is, is uitdraaien meer brandstof of hoger toerental..

Zitten alle vacuumslangetjes nog goed en niet lek?
Reply With Quote
  #9  
Old 22-04-2011, 11:13
thomasD's Avatar
thomasD thomasD is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 214
Default

welke moet waar kun je me dat vertellen, maar volgens mij zitten ze nog goed
Reply With Quote
  #10  
Old 22-04-2011, 11:47
Mikf Mikf is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2010
Posts: 227
Default

Als je ze niet los hebt gehad, zullen ze nog wel goed zitten. Zijn ze niet aan het verteren/versleten, ze mogen namelijk niet lek zijn..
Reply With Quote
  #11  
Old 22-04-2011, 13:01
thomasD's Avatar
thomasD thomasD is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 214
Default

zat er eentje los zag ik, loopt inmiddels wel weer stationair
met gas geven gaat t ook wel wat beter.

nu eerst maar eens proefrijden als ik de fan dr weer in heb...
Reply With Quote
  #12  
Old 22-04-2011, 17:48
thomasD's Avatar
thomasD thomasD is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 214
Default

nou, nog een lange weg te gaan....

loopt wel, ook stationair (+-1000 toeren) maar valt nog steeds na 6 seconden ofzo uit.
gas geven gaat wel aardig, maar loopt nog niet zoals het moet

wie kan me vertellen welke vacuumslangen waar aan moeten ?
wie heeft verder nog suggesties ?

is er trouwens een soort "basisinstelling" van de CO schroef waar deze in de buurt hoort te zitten
Reply With Quote
  #13  
Old 22-04-2011, 18:49
thomasD's Avatar
thomasD thomasD is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 214
Default

probleem gevonden, topic kan gesloten worden...

bleek een vacuumslang verkeerdom te zitten
Reply With Quote
  #14  
Old 23-04-2011, 08:10
Mikf Mikf is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2010
Posts: 227
Default

Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 03:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum