#1
|
||||
|
||||
Bekrachtigd stuurhuis opbouwen zonder bekrachtiging?
Ik wil in de Jetta de bekrachtigde VR6 stuurhuis zonder pomp opbouwen.
Nu twijfel ik hoe ik dit aan moet pakken: - Leidingen verwijderen (zonder vloeistof) - Leidingen afsluiten (zonder vloeistof) - Lus in leidingen leggen (met vloeistof) Iemand hier al eerder mee bezig geweest?
__________________
Groetjes, Bert VW Jetta 1.6 1984 (NL) Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE) Audi TT 2006 (UAE) Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE) "Because there's a thin line between hobby and mental illness!" |
#2
|
|||
|
|||
overbrenging is anders,,dan manueel ,je gaat je dood aan dat stuur draaien,,,maak dr een electrische pomp op ,,,bv van een saxo en of renault
__________________
quintus.....de grote race |
#3
|
||||
|
||||
IId , dan stuur je je een ongeluk , haal maar eens de de v snaar los van een auto met stuurbekrachtiging (bv bij een golf Mk2/Mk3 ) ,dan weetje wel wat we bedoelen .....
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk Golf variant Mk3 family car The White Turbo Jetta! Quote:
|
#4
|
||||
|
||||
Quote:
Wij monteerden ook "onbekrachtigde" bekrachtigde stuurhuizen in standaard onbekrachtigde MX5's! Bekrachtigde stuurhuizen waren merkbaar directer!! Voordeel was dus een veel directer stuurhuis, tov een standaard onbekrachtigd stuurhuis! Ik weet niet of er in VAG stuurhuizen ook onderscheid zit tussen het aantal lock2lock rotaties bij onbekrachtigde of bekrachtigde exemplaren?!
__________________
Groeten, Martyn |
#5
|
||||
|
||||
Ik zou het niet doen,een bekrachtigd huis zonder pomp stuurt loodzwaar.
Ik spreek uit ervaring. |
#6
|
||||
|
||||
Ik weet het en ik vroeg ook niet of ik het wel of niet moet doen, maar ik wil weten wat ik met de leidingen moet doen.
__________________
Groetjes, Bert VW Jetta 1.6 1984 (NL) Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE) Audi TT 2006 (UAE) Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE) "Because there's a thin line between hobby and mental illness!" |
#7
|
||||
|
||||
Ik zou het zo niet weten wat je dan met de leidingen moet doen ,maar ben wel benieuwd waarom je een zeer zwaar sturende auto wilt
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk Golf variant Mk3 family car The White Turbo Jetta! Quote:
|
#8
|
||||
|
||||
Omdat hij hoofdzakelijk gebruikt wordt voor het circuit Waarschijnlijk bouw Ik hem uiteindelijk wel om, maar eerst niet. Zo is hij bij de RDW ook weer wat lichter.
Er voor de VR6 geen onbekrachtigde stuurhuizen zijn. Dan zou ik al een onbekrachtigde uitvoering moeten voorzien van langere stuurarmen.
__________________
Groetjes, Bert VW Jetta 1.6 1984 (NL) Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE) Audi TT 2006 (UAE) Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE) "Because there's a thin line between hobby and mental illness!" Last edited by DÁ-BRT : 30-01-2011 at 13:17. |
#9
|
|||
|
|||
Ik zou alle vloeistof er uit halen en de leidingen verwijderen.
Een onbekrachtigd stuurhuis zonder vloeistof is niet veel zwaarder dan eentje zonder bekrachtiging. Het word zwaar omdat je de vloeistof door de dunne slangetjes moet persen en zo dus erg veel tegendruk krijgt. Het is wel zo dat een bekrachtigd stuurhuis minder rondjes hoef te draaien tot de volledige uitslag.
__________________
Jetta mk2 |
#10
|
||||
|
||||
Ok ,dan snap ik het idee wel ja , en een bekrachtigd stuurhuis maakt dan waarschijnlijk ook minder omwentelingen .
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk Golf variant Mk3 family car The White Turbo Jetta! Quote:
|
#11
|
||||
|
||||
Oja..want op een circuit hoef je niet zoveel te sturen?
Ik zou gewoon stuurbekrachtiging erop bouwen. Was het ook eerst van plan met de Lupo, zo`n onbekrachtigd stuurhuis erop zetten van een Arosa, maar ik bouw er mooi weer stuurbekrachtiging op. Vooral op het circuit is het alleen maar fijner om het wél te hebben denk ik....
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#12
|
||||
|
||||
Inderdaad het aantal slagen bij een bekrachtigde uitvoering is korter. We zien het wel. De Jet moet helemaal compleet onder de 800 blijven.
Gisteravond weer een avond teerplaten aan het verwijderen geweest. Polo dash zit er al een heel eind in.
__________________
Groetjes, Bert VW Jetta 1.6 1984 (NL) Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE) Audi TT 2006 (UAE) Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE) "Because there's a thin line between hobby and mental illness!" |
#13
|
||||
|
||||
Maarre...heb je ook een projecttopic van de Jetta? Ben eigelijk wel benieuwd
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#14
|
||||
|
||||
__________________
Groetjes, Bert VW Jetta 1.6 1984 (NL) Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE) Audi TT 2006 (UAE) Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE) "Because there's a thin line between hobby and mental illness!" |