Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Bekrachtigd stuurhuis opbouwen zonder bekrachtiging? (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=80695)

DÁ-BRT 30-01-2011 10:35

Bekrachtigd stuurhuis opbouwen zonder bekrachtiging?
 
Ik wil in de Jetta de bekrachtigde VR6 stuurhuis zonder pomp opbouwen.

Nu twijfel ik hoe ik dit aan moet pakken:

- Leidingen verwijderen (zonder vloeistof)
- Leidingen afsluiten (zonder vloeistof)
- Lus in leidingen leggen (met vloeistof)

Iemand hier al eerder mee bezig geweest?

carbreaker de autosloper 30-01-2011 11:04

overbrenging is anders,,dan manueel ,je gaat je dood aan dat stuur draaien,,,maak dr een electrische pomp op ,,,bv van een saxo en of renault

jettaracing 30-01-2011 11:08

IId , dan stuur je je een ongeluk , haal maar eens de de v snaar los van een auto met stuurbekrachtiging (bv bij een golf Mk2/Mk3 ) ,dan weetje wel wat we bedoelen .....

Martyn_86C 30-01-2011 11:29

Quote:
Originally Posted by jettaracing
IId , dan stuur je je een ongeluk , haal maar eens de de v snaar los van een auto met stuurbekrachtiging (bv bij een golf Mk2/Mk3 ) ,dan weetje wel wat we bedoelen .....


Wij monteerden ook "onbekrachtigde" bekrachtigde stuurhuizen in standaard onbekrachtigde MX5's! Bekrachtigde stuurhuizen waren merkbaar directer!!

Voordeel was dus een veel directer stuurhuis, tov een standaard onbekrachtigd stuurhuis! Ik weet niet of er in VAG stuurhuizen ook onderscheid zit tussen het aantal lock2lock rotaties bij onbekrachtigde of bekrachtigde exemplaren?!

gti_power 30-01-2011 12:09

Ik zou het niet doen,een bekrachtigd huis zonder pomp stuurt loodzwaar.
Ik spreek uit ervaring.

DÁ-BRT 30-01-2011 12:13

Ik weet het en ik vroeg ook niet of ik het wel of niet moet doen, maar ik wil weten wat ik met de leidingen moet doen.

jettaracing 30-01-2011 12:58

Ik zou het zo niet weten wat je dan met de leidingen moet doen ,maar ben wel benieuwd waarom je een zeer zwaar sturende auto wilt :confused:

DÁ-BRT 30-01-2011 13:07

Omdat hij hoofdzakelijk gebruikt wordt voor het circuit ;) Waarschijnlijk bouw Ik hem uiteindelijk wel om, maar eerst niet. Zo is hij bij de RDW ook weer wat lichter.

Er voor de VR6 geen onbekrachtigde stuurhuizen zijn. Dan zou ik al een onbekrachtigde uitvoering moeten voorzien van langere stuurarmen.

patjetta 30-01-2011 13:18

Ik zou alle vloeistof er uit halen en de leidingen verwijderen.
Een onbekrachtigd stuurhuis zonder vloeistof is niet veel zwaarder dan eentje zonder bekrachtiging.
Het word zwaar omdat je de vloeistof door de dunne slangetjes moet persen en zo dus erg veel tegendruk krijgt.
Het is wel zo dat een bekrachtigd stuurhuis minder rondjes hoef te draaien tot de volledige uitslag.

jettaracing 30-01-2011 13:20

Ok ,dan snap ik het idee wel ja , en een bekrachtigd stuurhuis maakt dan waarschijnlijk ook minder omwentelingen .

René 30-01-2011 13:21

Oja..want op een circuit hoef je niet zoveel te sturen? :D

Ik zou gewoon stuurbekrachtiging erop bouwen. Was het ook eerst van plan met de Lupo, zo`n onbekrachtigd stuurhuis erop zetten van een Arosa, maar ik bouw er mooi weer stuurbekrachtiging op.

Vooral op het circuit is het alleen maar fijner om het wél te hebben denk ik....:)

DÁ-BRT 30-01-2011 13:21

Inderdaad het aantal slagen bij een bekrachtigde uitvoering is korter. We zien het wel. De Jet moet helemaal compleet onder de 800 blijven.

Gisteravond weer een avond teerplaten aan het verwijderen geweest. Polo dash zit er al een heel eind in.

René 30-01-2011 13:24

Maarre...heb je ook een projecttopic van de Jetta? Ben eigelijk wel benieuwd:)

DÁ-BRT 30-01-2011 13:31

Nee, er is (nog) geen topic. Dat scheelt mij weer tijd.

Hier staan wat foto's


All times are GMT +1. The time now is 21:35.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.