![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Hey,
Ik ben Kristof, 17 jaar en woon in België. Ik studeer automechanica, en dus door dat feit mocht ik nu al een auto kopen,om dan op te maken tegen mijn 18de verjaardag. Zodus ben ik al sinds een tijdje in het bezit van een vw polo steilheck ![]() Hij heeft 116.000 km's op de teller. Het is een auto van 1987. En heeft gewoon niets roest, ik kon hem niet laten gaan. nu de foto's; ![]() Stella Artois blikje (zelf ingehangen uiteraard) ![]() ![]() ![]() een tijdje later ... in de regen ![]() ![]() m'n L :lol: ![]() ![]() ![]() Nu (3-2-2008) met grill en scoutssticker ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nu (4-2- 2008) int donker met vw caddy naafkapkes en deurrubbers verwijdert ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Zo staat hij er sinds 5-2-2008 bij: ![]() ![]() De voetmatten die ik heb meegekregen van m'n weekendwerk in de garage ![]() (er liggen ondertussen al wel wat assen op) ![]() ![]() ![]() En de ondertussen vrij rommelige achterbank ![]() ![]() Een lip onder mijn polo gehangen sé ![]() ![]() ![]() en nieuwe sier-wieldeksels ![]() ![]() Aangezien ik maar een studentje ben heb ik dus niet al te veel centjes, en ga ik naar goedkope onderdelen opzoek (al moet ik die onderdelen dan zelf nog oppoetsen ofzo, speelt geen rol) Maar die zijn dus helemaal niet simpel te vinden ![]() Ik ben nog aant twijfelen over wat ik ermee ga doen; rijden uiteraard! (maar pas volgend jaar ![]() nu; - Hou ik hem zoveelmogelijk origineel met zoveelmogelijk chromé onderdelen - Of tjoen ik hem met zo goedkoop mogelijk materiaal .... Tips & commentaar van jullie, auto-experts, zijn altijd welkom !!!!!!! ![]() Last edited by -krikke- : 05-09-2008 at 17:50. |
#2
|
||||
|
||||
![]() Veel chrome onderdelen en 80-60 mm verlagen met een leuk setje velgen
![]() ![]() |
#3
|
|||
|
|||
![]() da is idd een goei idee !
ats classics zijn best knap ! (even opgezocht) :p |
#4
|
||||
|
||||
![]() Als je eerst gaat verlagen en mooie wielen koopt, kan je dan altijd nog kijken wat er over is voor evt. andere dingen toch
![]()
__________________
'86 Jetta 1.6 TD '85 Golf 1.6 GTD '82 Bus D '67 1600A Limousine |
#5
|
|||
|
|||
![]() Verlagen, kost dat veel?
dat zijn toch enkel de 4 schokdempers, maar dan kortere kopen é? En kunnen daar ook verlagingsveren van andere polo's voor gebruikt worden? (zoals de coupé, polo 2f, ...) ? |
#6
|
|||
|
|||
![]() Coupe, steilheck, classic/derby: het is allemaal hetzelfde qua onderstel van ruwweg de bouwjaren 1981-1994.
Voor verlagen heb je kortere veren nodig, en eventueel wat stuggere dempers (al dan niet kortere dempers, vanaf een bepaalde verlaging is dat zowieso noodzakelijk).
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#7
|
|||
|
|||
![]() kzou em een beetje willen verlagen, maar niet tot een paar centimeter van de grond :p
Als ik da nu (ik weet ni wa het minste da je kan verlagen is) stel nu; 4cm verlaagt, geraak ik er dan nog mee door de keuring, of kan ik best wachten tot na de keuring, en dan iedere keer voor de keuring originele veren terugsteken? |
#8
|
|||
|
|||
![]() Wat is het schoonste, hem beunen met andere bumpers (zwarte) en uitlaat of gewoon verlagen en andere uitlaat?
Ik zou graag jullie mening hebben ... Datgene dat ik heb gehoord is is dat verlagen, dat zou ni goed zijn voor de auto zelf, alles rammelt los en 't is minder rijplezier ... |
#9
|
||||
|
||||
![]() rustig 4 centimeter verlagen en andere velgen, zeker omdat dit je eerste auto is, is dit meer dan genoeg.
voor de rest zou ik de polo laten zoals die is ![]() ![]() weet wel hier in belgië dat je voor een verlaging een montageattest + een validatierapport moet hebben voor de keuring, heb je dit niet zal je elk jaar de veren/schokdempers moeten wisselen voor je naar de keuring gaat.
__________________
Polo 1.0 '89 Fox -Wat niet heel is, kan ook niet stuk gaan- Grtz Michael
|
#10
|
|||
|
|||
![]() Quote:
En mag ik die verlagingsset zelf steke of moet da door een garage ofzo gebeuren? (aangezien ik automechanica studeer zou ik da graag zelf doen ![]() |
#11
|
||||
|
||||
![]() als je het officieel allemaal in orde wilt hebben zodat je verlaagd naar de coltrole mag gaan, zal een garage het moeten doen, aangezien er dan een montageattest nodig is
__________________
Polo 1.0 '89 Fox -Wat niet heel is, kan ook niet stuk gaan- Grtz Michael
|
#12
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Dan ga ik da toch wel "laten" doen door de garage waar ik in't weekend werk. Dan kan ik zelf toch een handje helpen ![]() Da is wel een chevrolet garage maarja ![]() |
#13
|
||||
|
||||
![]() http://www.goca.be/frames/newdesign.asp
kijk eens op de site van goca (overkoepelende organisatie van de keuringen) staat alles op wat je mag en niet mag om een voertuig te verlagen.
__________________
Polo 1.0 '89 Fox -Wat niet heel is, kan ook niet stuk gaan- Grtz Michael
|
#14
|
|||
|
|||
![]() |
#15
|
|||
|
|||
![]() Owjah, 't zijn velgen van een opel rekord : 5 1/2 x14 steek 4x100
|
#16
|
||||
|
||||
![]() Welke diameter heeft het naafgat en wat is de ET waarde?
![]()
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |
#17
|
|||
|
|||
![]() kweni, ze komen van Opel, dus passen doet da wel denk ik ...
Of niet? Hoeveel moeten de bandendiameter en de ET waarde en het naafgat zijn? |
#18
|
||||
|
||||
![]() ![]() wielen trekken een beetje op de mijne, dus dan heb je al een gedacht, alleen zijn de mijne 13 inch en origineel vw ![]()
__________________
Polo 1.0 '89 Fox -Wat niet heel is, kan ook niet stuk gaan- Grtz Michael
|
#19
|
|||
|
|||
![]() Mooi!
vette polo trouwens !!! Yeps kdenk wel da ik ze ga kopen |
#20
|
||||
|
||||
![]() dank u maar als je hem in het echt bekijkt ziet die er een beetje slechter uit hoor
![]()
__________________
Polo 1.0 '89 Fox -Wat niet heel is, kan ook niet stuk gaan- Grtz Michael
|