Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf,Bora en New Beetle MK IV
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 10-10-2012, 18:04
WoodstrCustoms WoodstrCustoms is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2012
Posts: 7
Default Golf 4 remblokken vervangen remklauw gereviseerd REMDRUK WEG...

Na het vervangen van mijn achter remblokken(een remzuiger zat vast) en het gangbaar maken van deze desbetreffende remklauw ontstaat er een nieuw probleem... Gehele systeem ontlucht omdat het reservoir te ver leeg was..
Nu valt de remdruk weg als je het pendaal zachtjes indrukt. Rem ik hard/snel dan remt hij goed...
Er zijn geen lekkages. En het zou wel heel erg toevallig zijn als de hoofdremcilinder nu kapot is...
Wie heeft een goede tip waarmee ik verder kan...?

Alvast bedankt voor jullie reactie!
Reply With Quote
  #2  
Old 10-10-2012, 18:24
RedBora RedBora is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2011
Posts: 41
Default

mss toch nog lucht op het systeem?
Reply With Quote
  #3  
Old 10-10-2012, 21:39
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

Als je bij het ontluchten het pedaal helemaal doorgetrapt hebt is er goeie kans op dat de hoofdremcilinder stuk gegaan is, echter lijkt met dit bij een mk4 wat minder voor de hand liggend.
Ik denk eerder dat toch ergens nog lucht hebt zitten.
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #4  
Old 11-10-2012, 05:29
DUBbeltje's Avatar
DUBbeltje DUBbeltje is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: May 2009
Posts: 372
Default

Denk ik ook, gewoon nog es goed ontluchten...
__________________
"Fahrvergnügen: It's what makes a car a Volkswagen."
Reply With Quote
  #5  
Old 11-10-2012, 16:07
fabbi fabbi is offline
Forum junkie
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,570
Default

Het is pedaal..!!!!!!!!!!


En idd beter ontluchten, zit er een remdrukbegrenzer onder bij de achteras???? deze moet je ff volledig openzetten tijdens vullen en ontluchten...
Reply With Quote
  #6  
Old 11-10-2012, 16:13
WoodstrCustoms WoodstrCustoms is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2012
Posts: 7
Default

Er zit geen remkrachtregelaar op de achteras want die moet ik richting de achteras duwen tijdens ontluchten. en om de vloeistof de abspomp in te krijgen..Toch??

Ik denk dat er namelijk lucht in mijn abspomp zit. Omdat mijn reservior net iets te leeg is gelopen na het reviseren van een remklauw achter....

Kan hij nu alleen nog ontlucht worden bij de garage met een drukketel...of zoiets..?
Reply With Quote
  #7  
Old 11-10-2012, 16:15
WoodstrCustoms WoodstrCustoms is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2012
Posts: 7
Default

Of misschien zit ik er helemaal naast ...Dan hoor ik het ook graag!
Alvast bedankt!
Reply With Quote
  #8  
Old 11-10-2012, 17:45
Melvin Melvin is offline
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,427
Default

Alle remklauwen ontlucht of enkel die je gereviseerd hebt?
Reply With Quote
  #9  
Old 11-10-2012, 18:54
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

Quote:
Originally Posted by Melvin - AHC
Alle remklauwen ontlucht of enkel die je gereviseerd hebt?


Da's de opmerking van de dag
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #10  
Old 11-10-2012, 20:29
Bas Oppelaar Bas Oppelaar is offline
Forum regular
 
Join Date: May 2011
Posts: 87
Default

Inderdaad alle remmen ontluchten , bij auto's met ABS ook het liefst het contact aan zetten als je zonder ketel ontlucht (dan draait de abs pomp en pers je er alle lucht uit)
Reply With Quote
  #11  
Old 12-10-2012, 09:49
WoodstrCustoms WoodstrCustoms is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2012
Posts: 7
Default

Alle remmen idd ontlucht. de achterremmen ontlucht bij de slang omdat de nippels af zijn gebroken. Deze heb ik nog niet vervangen omdat dat niet het probleem kan zijn...Hooguit resulteerd dat in een sponzig rempendaal maar niet dat de druk wegvalt...
Ik heb geen remkrachtregelaar...Is dit normaal?
Reply With Quote
  #12  
Old 12-10-2012, 11:18
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

Quote:
Originally Posted by WoodstrCustoms
Alle remmen idd ontlucht. de achterremmen ontlucht bij de slang omdat de nippels af zijn gebroken. Deze heb ik nog niet vervangen omdat dat niet het probleem kan zijn...Hooguit resulteerd dat in een sponzig rempendaal maar niet dat de druk wegvalt...
Ik heb geen remkrachtregelaar...Is dit normaal?


Nou fiks dat eerst ff, dan kan je pas fatsoenlijk zeggen of er nog iets is
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #13  
Old 12-10-2012, 13:34
WoodstrCustoms WoodstrCustoms is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2012
Posts: 7
Default

Ik heb geen remkrachtregelaar...Is dit normaal?
Reply With Quote
  #14  
Old 12-10-2012, 17:29
ids ids is offline
VW Addict
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 607
Default

Ja, dat is normaal. Abs heeft geen remkrachtbegrenser.

Fix je ontluchtingnippels, daarna weer ontluchten en klaar is kees
Reply With Quote
  #15  
Old 12-10-2012, 20:58
WoodstrCustoms WoodstrCustoms is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2012
Posts: 7
Default

Morgen gaat hij naar de garage aan de drukketel...! Gezien de reacties klinkt dat logisch...To be continued!
Reply With Quote
  #16  
Old 12-10-2012, 21:29
Rat-Driver's Avatar
Rat-Driver Rat-Driver is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 11
Send a message via MSN to Rat-Driver
Default

Volgens mij zit je slang aansluiting lager als je ontluchtings nippel en zal je nooit alle lucht eruit halen als je via de slang ontlucht.

Mvg Robert
Reply With Quote
  #17  
Old 13-10-2012, 00:27
Jel Golf 2 GTI's Avatar
Jel Golf 2 GTI Jel Golf 2 GTI is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 3,365
Default

idd, zoals hierboven al gezegd, als je de remklauw hebt gereviseerd is deze leeg, als je dan ontlucht aan de slang en niet via je nippel zal er altijd iets van lucht in de klauw blijven zitten.

Best jje nippels vervangen en dan zal het wss al een heel pak schelen na ontluchting.
__________________
Who am I? => Me

I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
Reply With Quote
  #18  
Old 15-10-2012, 11:58
WoodstrCustoms WoodstrCustoms is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2012
Posts: 7
Default

Bedankt voor jullie reacties maar dat beetje lucht resulteerd hooguit dat in een sponzig rempendaal maar niet dat de druk wegvalt...
Het lijkt de rembekrachtiger te zijn volgens de garage. Nadat hij met een drukketel is ontlucht.. Als de druk wegvalt hoor je een sissend geluid. Alsof er lucht ontsnapt..
Er zitten blijkbaar twee twee rubberen afdichtingen in de rembekrachtiger die kunnen gaan lekken.. Ga die proberen te vervangen. en vervang ook gelijk de hoofdremcillinder. Heb ik toch nog liggen..
Reply With Quote
  #19  
Old 15-10-2012, 15:32
johan-k's Avatar
johan-k johan-k is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 488
Default

als de druk weg valt kan het niet aan je rembekrachtiger liggen.
de rembekrachtiger helpt alleen met remmen zodat je niet hard op het rempedaal hoeft te trappen.
dit kan je overigens controleren als je rembekrachtiger nog werkt.
De auto staat uit.
trap de rempedaal paar keer in zodat het pedaal hard is.
dan hou druk op je rempedaal en start te auto.
als je rempedaal nu zakt werkt je rembekrachtiger naar behoren.
de rembekrachtiger helpt eigenlijk gewoon duwen op je rempedaal kort gezegt.

ik zou zeggen controleer dit even snel en simpel gedaan en weet je teminste als die nog werkt naar behoren.
Reply With Quote
  #20  
Old 15-10-2012, 18:40
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

En hoe voelt dat als je bekrachtiger stuk is?
Alsof je rem druk weg valt...komt omdat je door moet trappen totdat je direct je hoofdremcilinder pakt.
Je garage zit op de goede weg denk ik
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 17:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum