#1
|
|||
|
|||
Golf 4 remblokken vervangen remklauw gereviseerd REMDRUK WEG...
Na het vervangen van mijn achter remblokken(een remzuiger zat vast) en het gangbaar maken van deze desbetreffende remklauw ontstaat er een nieuw probleem... Gehele systeem ontlucht omdat het reservoir te ver leeg was..
Nu valt de remdruk weg als je het pendaal zachtjes indrukt. Rem ik hard/snel dan remt hij goed... Er zijn geen lekkages. En het zou wel heel erg toevallig zijn als de hoofdremcilinder nu kapot is... Wie heeft een goede tip waarmee ik verder kan...? Alvast bedankt voor jullie reactie! |
#2
|
|||
|
|||
mss toch nog lucht op het systeem?
|
#3
|
||||
|
||||
Als je bij het ontluchten het pedaal helemaal doorgetrapt hebt is er goeie kans op dat de hoofdremcilinder stuk gegaan is, echter lijkt met dit bij een mk4 wat minder voor de hand liggend.
Ik denk eerder dat toch ergens nog lucht hebt zitten.
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#4
|
||||
|
||||
Denk ik ook, gewoon nog es goed ontluchten...
__________________
"Fahrvergnügen: It's what makes a car a Volkswagen." |
#5
|
|||
|
|||
Het is pedaal..!!!!!!!!!!
En idd beter ontluchten, zit er een remdrukbegrenzer onder bij de achteras???? deze moet je ff volledig openzetten tijdens vullen en ontluchten... |
#6
|
|||
|
|||
Er zit geen remkrachtregelaar op de achteras want die moet ik richting de achteras duwen tijdens ontluchten. en om de vloeistof de abspomp in te krijgen..Toch??
Ik denk dat er namelijk lucht in mijn abspomp zit. Omdat mijn reservior net iets te leeg is gelopen na het reviseren van een remklauw achter.... Kan hij nu alleen nog ontlucht worden bij de garage met een drukketel...of zoiets..? |
#7
|
|||
|
|||
Of misschien zit ik er helemaal naast ...Dan hoor ik het ook graag!
Alvast bedankt! |
#8
|
|||
|
|||
Alle remklauwen ontlucht of enkel die je gereviseerd hebt?
|
#9
|
||||
|
||||
Quote:
Da's de opmerking van de dag
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#10
|
|||
|
|||
Inderdaad alle remmen ontluchten , bij auto's met ABS ook het liefst het contact aan zetten als je zonder ketel ontlucht (dan draait de abs pomp en pers je er alle lucht uit)
|
#11
|
|||
|
|||
Alle remmen idd ontlucht. de achterremmen ontlucht bij de slang omdat de nippels af zijn gebroken. Deze heb ik nog niet vervangen omdat dat niet het probleem kan zijn...Hooguit resulteerd dat in een sponzig rempendaal maar niet dat de druk wegvalt...
Ik heb geen remkrachtregelaar...Is dit normaal? |
#12
|
||||
|
||||
Quote:
Nou fiks dat eerst ff, dan kan je pas fatsoenlijk zeggen of er nog iets is
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#13
|
|||
|
|||
Ik heb geen remkrachtregelaar...Is dit normaal?
|
#14
|
|||
|
|||
Ja, dat is normaal. Abs heeft geen remkrachtbegrenser.
Fix je ontluchtingnippels, daarna weer ontluchten en klaar is kees |
#15
|
|||
|
|||
Morgen gaat hij naar de garage aan de drukketel...! Gezien de reacties klinkt dat logisch...To be continued!
|
#16
|
||||
|
||||
Volgens mij zit je slang aansluiting lager als je ontluchtings nippel en zal je nooit alle lucht eruit halen als je via de slang ontlucht.
Mvg Robert |
#17
|
||||
|
||||
idd, zoals hierboven al gezegd, als je de remklauw hebt gereviseerd is deze leeg, als je dan ontlucht aan de slang en niet via je nippel zal er altijd iets van lucht in de klauw blijven zitten.
Best jje nippels vervangen en dan zal het wss al een heel pak schelen na ontluchting.
__________________
Who am I? => Me I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car. |
#18
|
|||
|
|||
Bedankt voor jullie reacties maar dat beetje lucht resulteerd hooguit dat in een sponzig rempendaal maar niet dat de druk wegvalt...
Het lijkt de rembekrachtiger te zijn volgens de garage. Nadat hij met een drukketel is ontlucht.. Als de druk wegvalt hoor je een sissend geluid. Alsof er lucht ontsnapt.. Er zitten blijkbaar twee twee rubberen afdichtingen in de rembekrachtiger die kunnen gaan lekken.. Ga die proberen te vervangen. en vervang ook gelijk de hoofdremcillinder. Heb ik toch nog liggen.. |
#19
|
||||
|
||||
als de druk weg valt kan het niet aan je rembekrachtiger liggen.
de rembekrachtiger helpt alleen met remmen zodat je niet hard op het rempedaal hoeft te trappen. dit kan je overigens controleren als je rembekrachtiger nog werkt. De auto staat uit. trap de rempedaal paar keer in zodat het pedaal hard is. dan hou druk op je rempedaal en start te auto. als je rempedaal nu zakt werkt je rembekrachtiger naar behoren. de rembekrachtiger helpt eigenlijk gewoon duwen op je rempedaal kort gezegt. ik zou zeggen controleer dit even snel en simpel gedaan en weet je teminste als die nog werkt naar behoren. |
#20
|
||||
|
||||
En hoe voelt dat als je bekrachtiger stuk is?
Alsof je rem druk weg valt...komt omdat je door moet trappen totdat je direct je hoofdremcilinder pakt. Je garage zit op de goede weg denk ik
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|