Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf,Bora en New Beetle MK IV (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Golf 4 remblokken vervangen remklauw gereviseerd REMDRUK WEG... (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=105556)

WoodstrCustoms 10-10-2012 18:04

Golf 4 remblokken vervangen remklauw gereviseerd REMDRUK WEG...
 
Na het vervangen van mijn achter remblokken(een remzuiger zat vast) en het gangbaar maken van deze desbetreffende remklauw ontstaat er een nieuw probleem... Gehele systeem ontlucht omdat het reservoir te ver leeg was..
Nu valt de remdruk weg als je het pendaal zachtjes indrukt. Rem ik hard/snel dan remt hij goed...
Er zijn geen lekkages. En het zou wel heel erg toevallig zijn als de hoofdremcilinder nu kapot is...
Wie heeft een goede tip waarmee ik verder kan...?

Alvast bedankt voor jullie reactie!

RedBora 10-10-2012 18:24

mss toch nog lucht op het systeem?

Audi1981 10-10-2012 21:39

Als je bij het ontluchten het pedaal helemaal doorgetrapt hebt is er goeie kans op dat de hoofdremcilinder stuk gegaan is, echter lijkt met dit bij een mk4 wat minder voor de hand liggend.
Ik denk eerder dat toch ergens nog lucht hebt zitten.

DUBbeltje 11-10-2012 05:29

Denk ik ook, gewoon nog es goed ontluchten...

fabbi 11-10-2012 16:07

Het is pedaal..!!!!!!!!!!


En idd beter ontluchten, zit er een remdrukbegrenzer onder bij de achteras???? deze moet je ff volledig openzetten tijdens vullen en ontluchten...

WoodstrCustoms 11-10-2012 16:13

Er zit geen remkrachtregelaar op de achteras want die moet ik richting de achteras duwen tijdens ontluchten. en om de vloeistof de abspomp in te krijgen..Toch??

Ik denk dat er namelijk lucht in mijn abspomp zit. Omdat mijn reservior net iets te leeg is gelopen na het reviseren van een remklauw achter....

Kan hij nu alleen nog ontlucht worden bij de garage met een drukketel...of zoiets..?

WoodstrCustoms 11-10-2012 16:15

Of misschien zit ik er helemaal naast ...Dan hoor ik het ook graag!
Alvast bedankt!

Melvin 11-10-2012 17:45

Alle remklauwen ontlucht of enkel die je gereviseerd hebt?

Audi1981 11-10-2012 18:54

Quote:
Originally Posted by Melvin - AHC
Alle remklauwen ontlucht of enkel die je gereviseerd hebt?


Da's de opmerking van de dag :thumbup:

Bas Oppelaar 11-10-2012 20:29

Inderdaad alle remmen ontluchten , bij auto's met ABS ook het liefst het contact aan zetten als je zonder ketel ontlucht (dan draait de abs pomp en pers je er alle lucht uit)

WoodstrCustoms 12-10-2012 09:49

Alle remmen idd ontlucht. de achterremmen ontlucht bij de slang omdat de nippels af zijn gebroken. Deze heb ik nog niet vervangen omdat dat niet het probleem kan zijn...Hooguit resulteerd dat in een sponzig rempendaal maar niet dat de druk wegvalt...
Ik heb geen remkrachtregelaar...Is dit normaal?

Audi1981 12-10-2012 11:18

Quote:
Originally Posted by WoodstrCustoms
Alle remmen idd ontlucht. de achterremmen ontlucht bij de slang omdat de nippels af zijn gebroken. Deze heb ik nog niet vervangen omdat dat niet het probleem kan zijn...Hooguit resulteerd dat in een sponzig rempendaal maar niet dat de druk wegvalt...
Ik heb geen remkrachtregelaar...Is dit normaal?


Nou fiks dat eerst ff, dan kan je pas fatsoenlijk zeggen of er nog iets is :thumbup:

WoodstrCustoms 12-10-2012 13:34

Ik heb geen remkrachtregelaar...Is dit normaal?

ids 12-10-2012 17:29

Ja, dat is normaal. Abs heeft geen remkrachtbegrenser.

Fix je ontluchtingnippels, daarna weer ontluchten en klaar is kees

WoodstrCustoms 12-10-2012 20:58

Morgen gaat hij naar de garage aan de drukketel...! Gezien de reacties klinkt dat logisch...To be continued! :)

Rat-Driver 12-10-2012 21:29

Volgens mij zit je slang aansluiting lager als je ontluchtings nippel en zal je nooit alle lucht eruit halen als je via de slang ontlucht.

Mvg Robert

Jel Golf 2 GTI 13-10-2012 00:27

idd, zoals hierboven al gezegd, als je de remklauw hebt gereviseerd is deze leeg, als je dan ontlucht aan de slang en niet via je nippel zal er altijd iets van lucht in de klauw blijven zitten.

Best jje nippels vervangen en dan zal het wss al een heel pak schelen na ontluchting.

WoodstrCustoms 15-10-2012 11:58

Bedankt voor jullie reacties maar dat beetje lucht resulteerd hooguit dat in een sponzig rempendaal maar niet dat de druk wegvalt...
Het lijkt de rembekrachtiger te zijn volgens de garage. Nadat hij met een drukketel is ontlucht.. Als de druk wegvalt hoor je een sissend geluid. Alsof er lucht ontsnapt..
Er zitten blijkbaar twee twee rubberen afdichtingen in de rembekrachtiger die kunnen gaan lekken.. Ga die proberen te vervangen. en vervang ook gelijk de hoofdremcillinder. Heb ik toch nog liggen..

johan-k 15-10-2012 15:32

als de druk weg valt kan het niet aan je rembekrachtiger liggen.
de rembekrachtiger helpt alleen met remmen zodat je niet hard op het rempedaal hoeft te trappen.
dit kan je overigens controleren als je rembekrachtiger nog werkt.
De auto staat uit.
trap de rempedaal paar keer in zodat het pedaal hard is.
dan hou druk op je rempedaal en start te auto.
als je rempedaal nu zakt werkt je rembekrachtiger naar behoren.
de rembekrachtiger helpt eigenlijk gewoon duwen op je rempedaal kort gezegt.

ik zou zeggen controleer dit even snel en simpel gedaan en weet je teminste als die nog werkt naar behoren.

Audi1981 15-10-2012 18:40

En hoe voelt dat als je bekrachtiger stuk is?
Alsof je rem druk weg valt...komt omdat je door moet trappen totdat je direct je hoofdremcilinder pakt.
Je garage zit op de goede weg denk ik :thumbup:


All times are GMT +1. The time now is 05:00.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.