#1
|
|||
|
|||
Ev vervangen voor Kr
Hey...
Omdat er mijn EV blokje in de toekomst (ongeblazen) de 150 pk grens niet zal kunnen overschrijden, zat ik te denken aan een PL of KR inbouw. Ik heb al gekeken her en der, maar wat is jullie eigen mening met betrekking tot inbouw...gaat het vrij makkelijk? Of moet er veel aan worden gepast? En voor welke kan ik het beste gaan, KR of PL. Ik weet dat KR standaard meer pk's heeft, maar misschien heeft de PL in de toekomst meer opvoer mogelijkheden? Alles welkom ! Greetz en bedankt! |
#2
|
||||
|
||||
Waarommmmmmm, 8 klepper is stoer man
Bovendien win je het met optrekken heus wel hoor! |
#3
|
||||
|
||||
De onderblokken van de EV en de beide 16kleppers zijn het zelfde, w.b.t. alleen verwissellen van de blokken moet (en zal) het geen problemen opleveren, hoe het zit met bedrading(kabelboom)? Helaas, dat weet ik niet.
|
#4
|
|||
|
|||
Ik wil ook wel 8 klepper houden , maar ongeblazen pers je dr niet zoveel méér uit... Voor een redelijk budget dan he
En van dat optrekken had ik gehoord ja! Toch raar, specificaties zeggen dat een PL 9 sec over een sprint van 0 tot 100 doet en een EV doet dat in 10,3 sec ! : |
#5
|
|||
|
|||
Precies, die kabelboom, dat zou ik willen weten, verder weet ik dat met name de KR sterk op de Ev lijkt...maar de bedrading?
|
#6
|
||||
|
||||
ik weet dat een originele 16V vanaf de fabriek een snelheidsmeter heeft die gaat tot 300km/h, bij de gewone 8klepper is dat "maar" tot 220 of 240?(weet ik niet precies), dus daarom denk ik alleen al dat er ook een andere kabelboom in moet, maar hoe dat precies zit met die bedrading, dat zullen anderen hier jou zeker wel kunnen vertellen.
|
#7
|
|||
|
|||
Quote:
Hoezo zou een EV niet meer dan 150 pk kunnen geven?? Ik denk dat er zelfs veel meer uit te halen is....maar niet zomaar, en zeker niet uit een blok wat al de nodige kilometers heeft gelopen Het gaat maar om 38 pk...en dan zit je al aan de 150....maar het gaat wel wat centjes kosten |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
8 klepper 220km/h 16V en g60 tot 260km/h ook gaat de toerenteller van de 8 klepper 1000 minder dan de 16v |
#9
|
|||
|
|||
Quote:
Ik wilde de bak van de EV houden (die is korter toch!?), dus dan maakt dat waarschijnlijk niet uit lijkt mij! |
#10
|
|||
|
|||
Quote:
Nee precies, het is wel gaaf om te doen enzo. Maar voor minder heb ik een KR...dat schiet dan qua prijs/pk verhouding wat meer op...! Hoe zit het met dingetjes als zekeringkast e.d.? Ook helemaal omzetten? Brandstofpomp kan je houden neem ik aan toch... en de leidingen ook... . Wel kleinere radiateur of gewoon deze houden? |
#11
|
|||
|
|||
Weet niet of dat mogelijk is, mijn onderblok en versnellingsbak houden, en de kop van de 8v 'vervangen' voor de 16v? De onderblokken van die motoren zijn toch gelijk? Natuurlijk ook injectie e.d. overzetten, maar dat het onderblok houd (16v warmloopregelaar zit er al op ). Of gaat dit niet goed met sensoren/overige deel van de kabelboom? Of raken de zuigers dan de kleppen...(lijkt me wel, maar je weet maar nooit )!?
|
#12
|
|||
|
|||
het is leuk iets ombouwen maar denk dat je beter een 16v op kenteken kan kopen
is denk ik qa prijs en werk net zo duur |
#13
|
||||
|
||||
Quote:
Precies Heb het nu allebei. maar moet zeggen dat de 16v (kr) toch sneller is en voelt. Zit lekker snel op toeren, de EV is laag in de toeren wat trager. maar als je eenmaal met de EV rond de 3000 zit is het ook super (alhoewel de 16v veel lekkerder is ) ps: Een KR jankt ook zo lekker hoog in de toeren
__________________
Driving: Scirocco GTX 16v 1986 Golf 7 1.6 TDI (Lease) Old Car: Golf 2 GTI 1984 Golf 3 TDI 140pk 1997 (Chipped) Audi A4 Avant Pro Line TDI 2005 |
#14
|
|||
|
|||
Nee zeker geen 16v op kenteken...mijn auto is net gespoten en helemaal hard + netjes. Die gaat echt de deur niet uit! Desnoods moet ik alles vervangen, dan blijft ie nog !
|
#15
|
|||
|
|||
Ik heb nog een draadboom liggen voor een oud type zekeringenkast van een golf 2. Voor de kr
Incl, voor fusee stukken, brandstofpompen Als je intresse hebt voor een leuk prijsje. Dan hoef je enkelt nog de motor te zoeken. |
#16
|
|||
|
|||
Moet dat allemaal veranderd worden dan?
|
#17
|
||||
|
||||
Naja je wilt toch wel snel genoeg stil kunnen staan?
En dat kenteken moet toch niet zo'n probleem zijn? Tis tenslotte ook origineel zo geleverd... Over de bak, ik denk dat er een ACD bak aan de EV zit. Die heeft alles gelijk echter de 5e versnelling is langer als die van een 2Y. Scheelt weer net iets in de toeren en op de snelweg brandstofverbruik. En tja een 16V jankt zo lekker! Vandaag nog weer geweldig van genoten. |
#18
|
|||
|
|||
haha
Vraagje tussendoor: ik lees op duitse sites dat ze een G60 nokkenas in een 8v gooien. Deze zouden wat meer vermogen geven omdat ze assymetrisch werken...Is dit waar? Lijkt me toch niet dat een nokkenas van een geblazen motor het o zo goed doet in een ongeblazen 8v...? |
#19
|
||||
|
||||
Quote:
geen idee, sorry. |
#20
|
||||
|
||||
Quote:
kost dat? en waar op te halen? |