Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Ev vervangen voor Kr (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=20853)

TD15 27-04-2006 17:18

Ev vervangen voor Kr
 
Hey...

Omdat er mijn EV blokje in de toekomst (ongeblazen) de 150 pk grens niet zal kunnen overschrijden, zat ik te denken aan een PL of KR inbouw. Ik heb al gekeken her en der, maar wat is jullie eigen mening met betrekking tot inbouw...gaat het vrij makkelijk? Of moet er veel aan worden gepast? En voor welke kan ik het beste gaan, KR of PL. Ik weet dat KR standaard meer pk's heeft, maar misschien heeft de PL in de toekomst meer opvoer mogelijkheden?
Alles welkom :)!

Greetz en bedankt! :redface:

Jetta MaNiA 27-04-2006 17:31

Waarommmmmmm, 8 klepper is stoer man :)

Bovendien win je het met optrekken heus wel hoor!

Der Typ Siebzehn 27-04-2006 18:15

De onderblokken van de EV en de beide 16kleppers zijn het zelfde, w.b.t. alleen verwissellen van de blokken moet (en zal) het geen problemen opleveren, hoe het zit met bedrading(kabelboom)? Helaas, dat weet ik niet.

TD15 27-04-2006 18:16

Ik wil ook wel 8 klepper houden :D, maar ongeblazen pers je dr niet zoveel méér uit... Voor een redelijk budget dan he :woowoo:

En van dat optrekken had ik gehoord ja! Toch raar, specificaties zeggen dat een PL 9 sec over een sprint van 0 tot 100 doet en een EV doet dat in 10,3 sec :)! :

TD15 27-04-2006 18:17

Precies, die kabelboom, dat zou ik willen weten, verder weet ik dat met name de KR sterk op de Ev lijkt...maar de bedrading?

Der Typ Siebzehn 27-04-2006 18:29

ik weet dat een originele 16V vanaf de fabriek een snelheidsmeter heeft die gaat tot 300km/h, bij de gewone 8klepper is dat "maar" tot 220 of 240?(weet ik niet precies), dus daarom denk ik alleen al dat er ook een andere kabelboom in moet, maar hoe dat precies zit met die bedrading, dat zullen anderen hier jou zeker wel kunnen vertellen.

Fred 27-04-2006 18:35

Quote:
Originally Posted by TD15
Hey...

Omdat er mijn EV blokje in de toekomst (ongeblazen) de 150 pk grens niet zal kunnen overschrijden, zat ik te denken aan een PL of KR inbouw. Ik heb al gekeken her en der, maar wat is jullie eigen mening met betrekking tot inbouw...gaat het vrij makkelijk? Of moet er veel aan worden gepast? En voor welke kan ik het beste gaan, KR of PL. Ik weet dat KR standaard meer pk's heeft, maar misschien heeft de PL in de toekomst meer opvoer mogelijkheden?
Alles welkom :)!

Greetz en bedankt! :redface:



Hoezo zou een EV niet meer dan 150 pk kunnen geven??

Ik denk dat er zelfs veel meer uit te halen is....maar niet zomaar, en zeker niet uit een blok wat al de nodige kilometers heeft gelopen

Het gaat maar om 38 pk...en dan zit je al aan de 150....maar het gaat wel wat centjes kosten

Pedaalemmer 27-04-2006 18:51

Quote:
Originally Posted by Rene´
ik weet dat een originele 16V vanaf de fabriek een snelheidsmeter heeft die gaat tot 300km/h, bij de gewone 8klepper is dat "maar" tot 220 of 240?(weet ik niet precies), dus daarom denk ik alleen al dat er ook een andere kabelboom in moet, maar hoe dat precies zit met die bedrading, dat zullen anderen hier jou zeker wel kunnen vertellen.


8 klepper 220km/h

16V en g60 tot 260km/h

ook gaat de toerenteller van de 8 klepper 1000 minder dan de 16v

TD15 27-04-2006 21:23

Quote:
Originally Posted by Rene´
ik weet dat een originele 16V vanaf de fabriek een snelheidsmeter heeft die gaat tot 300km/h, bij de gewone 8klepper is dat "maar" tot 220 of 240?(weet ik niet precies), dus daarom denk ik alleen al dat er ook een andere kabelboom in moet, maar hoe dat precies zit met die bedrading, dat zullen anderen hier jou zeker wel kunnen vertellen.


Ik wilde de bak van de EV houden (die is korter toch!?), dus dan maakt dat waarschijnlijk niet uit lijkt mij!

TD15 27-04-2006 21:25

Quote:
Originally Posted by Fred
Hoezo zou een EV niet meer dan 150 pk kunnen geven??

Ik denk dat er zelfs veel meer uit te halen is....maar niet zomaar, en zeker niet uit een blok wat al de nodige kilometers heeft gelopen

Het gaat maar om 38 pk...en dan zit je al aan de 150....maar het gaat wel wat centjes kosten


Nee precies, het is wel gaaf om te doen enzo. Maar voor minder heb ik een KR...dat schiet dan qua prijs/pk verhouding wat meer op...!

Hoe zit het met dingetjes als zekeringkast e.d.? Ook helemaal omzetten? Brandstofpomp kan je houden neem ik aan toch... en de leidingen ook... :rolleyes:. Wel kleinere radiateur of gewoon deze houden?

TD15 27-04-2006 21:33

Weet niet of dat mogelijk is, mijn onderblok en versnellingsbak houden, en de kop van de 8v 'vervangen' voor de 16v? De onderblokken van die motoren zijn toch gelijk? Natuurlijk ook injectie e.d. overzetten, maar dat het onderblok houd (16v warmloopregelaar zit er al op :D). Of gaat dit niet goed met sensoren/overige deel van de kabelboom? Of raken de zuigers dan de kleppen...(lijkt me wel, maar je weet maar nooit :D)!?

golf mkII 16v 27-04-2006 22:07

het is leuk iets ombouwen maar denk dat je beter een 16v op kenteken kan kopen
is denk ik qa prijs en werk net zo duur

Wahnsinn 27-04-2006 22:20

Quote:
Originally Posted by Pedaalemmer
8 klepper 220km/h

16V en g60 tot 260km/h

ook gaat de toerenteller van de 8 klepper 1000 minder dan de 16v


Precies :) Heb het nu allebei. maar moet zeggen dat de 16v (kr) toch sneller is en voelt. Zit lekker snel op toeren, de EV is laag in de toeren wat trager. maar als je eenmaal met de EV rond de 3000 zit is het ook super :D

(alhoewel de 16v veel lekkerder is ;))

ps:

Een KR jankt ook zo lekker hoog in de toeren :green: ;)

TD15 27-04-2006 22:25

Nee zeker geen 16v op kenteken...mijn auto is net gespoten en helemaal hard + netjes. Die gaat echt de deur niet uit! Desnoods moet ik alles vervangen, dan blijft ie nog :D!

RonPolo 27-04-2006 22:29

Ik heb nog een draadboom liggen voor een oud type zekeringenkast van een golf 2. Voor de kr

Incl, voor fusee stukken, brandstofpompen

Als je intresse hebt voor een leuk prijsje.

Dan hoef je enkelt nog de motor te zoeken.

;)

TD15 27-04-2006 22:43

Moet dat allemaal veranderd worden dan?

RubenD 27-04-2006 22:52

Naja je wilt toch wel snel genoeg stil kunnen staan?

En dat kenteken moet toch niet zo'n probleem zijn? Tis tenslotte ook origineel zo geleverd...

Over de bak, ik denk dat er een ACD bak aan de EV zit. Die heeft alles gelijk echter de 5e versnelling is langer als die van een 2Y. Scheelt weer net iets in de toeren en op de snelweg brandstofverbruik.

En tja een 16V jankt zo lekker! Vandaag nog weer geweldig van genoten.

TD15 27-04-2006 23:10

haha :D

Vraagje tussendoor: ik lees op duitse sites dat ze een G60 nokkenas in een 8v gooien. Deze zouden wat meer vermogen geven omdat ze assymetrisch werken...Is dit waar? Lijkt me toch niet dat een nokkenas van een geblazen motor het o zo goed doet in een ongeblazen 8v...? :confused:

Der Typ Siebzehn 28-04-2006 18:28

Quote:
Originally Posted by TD15
Ik wilde de bak van de EV houden (die is korter toch!?), dus dan maakt dat waarschijnlijk niet uit lijkt mij!


geen idee, sorry.

Pedaalemmer 28-04-2006 18:42

Quote:
Originally Posted by RonPolo
Ik heb nog een draadboom liggen voor een oud type zekeringenkast van een golf 2. Voor de kr

Incl, voor fusee stukken, brandstofpompen

Als je intresse hebt voor een leuk prijsje.

Dan hoef je enkelt nog de motor te zoeken.

;)


kost dat? en waar op te halen?


All times are GMT +1. The time now is 14:37.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.