#1
|
|||
|
|||
HOT DANG! Wat nou bi-turbo?
Kreeg een leuke link van iemand:
Zitten er hier ook mensen met inbouwplannen voor een turbo maar die eigenlijk wat tegen de inbouw aan zitten te hikken? Try eight on for size!! Incinir8or 8x (!!!) turbo. |
#2
|
||||
|
||||
Paar dagen in bed liggen slapen soms? :o Deze link is enkele dagen geleden ook al voorbij gekomen!
Jammer dat het dyno-filmpje niet (bij mij) werkt trouwens
__________________
1990 Golf mkII GTI 3.0 VR6 Proud owner, since '97 |
#3
|
||||
|
||||
heb ik al zitten posten....maar blijkbaar vond je het ook wel leuk...hahhaha
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#4
|
|||
|
|||
Oeps, :o struin ook alleen maar de forum-delen af die voor mij van belang kunnen zijn.
Enof ik het leuk vind. Sowieso het model vindt ik al gaaf, vraag me alleen af of zo'n lange convertible wel stijf genoeg is om zo'n beul van een motor in te gooien. Maar absoluut petje af voor zo'n grondig staaltje werk. |
#5
|
|||
|
|||
bij mij doet het filmpje het wel, jezus wat fluit dat ding, net een straal motor
|
#6
|
||||
|
||||
Het ziet er wel aardig uit, maar het lijkt me allemaal wat overdreven
|
#7
|
||||
|
||||
En kolere wat een geluid zeg
|
#8
|
||||
|
||||
klinkt eerder naar werkend metaal.. wat door de hitte op springen staat ofzo... ik zou er niet zo mee durven rijden.... sjek hoe gloeiend rood het in no-time wordt.... damn!
vraag me af of je met minder turbo's niet meer rendement hebt? ow, wel erg stoer op zich hoor.. daar niet van! tis zeker apart en bijzonder!
__________________
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05 |
#9
|
||||
|
||||
per cylinder een turbo is net zo efficient als per cylinder een craburateur of injectie (het idee)
__________________
kopbewerking ,pm |
#10
|
|||
|
|||
Is alleen voor looks, heeft geen enkel technisch nut.
__________________
1991 Golf GTI 20v 4x4 677pk 1989 Golf 20v turbo 4motion 1990 Golf GTI G60 1990 Golf GTI 16vG60 1991 Golf GTI G60 1991 Golf GTI Edition one G60 1983 Golf GTI 16vG60 1983 Golf GTI G60 2000 Audi S3 |
#11
|
||||
|
||||
Zie ik op deze foto nou 1 grote uitlaatcollector voor 4 cylinders? Zouden ze eerst 4 cylinders samen laten komen in 1 collector en dan later weer opsplitsen over 4 turbo's? Da's wel een beetje omslachtig danwel nep natuurlijk.....
__________________
Quote:
|
#12
|
||||
|
||||
leuk motor blokje voor achter in mn polo6n.
|
#13
|
|||
|
|||
Dat klopt (in theorie als we dingen als ballbearing en verschillende types er even buiten houden) maar je kan beter 1 of 2 turbo's op een V8 ook qua spoelen.
__________________
1991 Golf GTI 20v 4x4 677pk 1989 Golf 20v turbo 4motion 1990 Golf GTI G60 1990 Golf GTI 16vG60 1991 Golf GTI G60 1991 Golf GTI Edition one G60 1983 Golf GTI 16vG60 1983 Golf GTI G60 2000 Audi S3 |
#14
|
|||
|
|||
Als ik het zo bekijk dan lijkt het of alle turbo's parrallel op dezelfde uitlaat zitten??? Zo ben je al meteen al je (eventueel mogelijke) voordelen kwijt door pulsatie's. En er bv van uitgaande dat het een 8 (ik zeg maar wat) liter V8 is en er zo te zien GT28's zijn gebruikt= 1 liter per GT28= zeer beroerde spool-up om nog maar te zwijgen van de hitte die 8 van zulke loeders produceren.
__________________
1991 Golf GTI 20v 4x4 677pk 1989 Golf 20v turbo 4motion 1990 Golf GTI G60 1990 Golf GTI 16vG60 1991 Golf GTI G60 1991 Golf GTI Edition one G60 1983 Golf GTI 16vG60 1983 Golf GTI G60 2000 Audi S3 |
#15
|
||||
|
||||
Je hoort op die dyno vid ook dat ze traag opspoelen, eerste acceleratie lijkt het zelfs dat het boeltje allemaal blijft hangen.... Turbo's komen ook niet echt super lekker op gang, matige spool-up als je het mij vraagt.
__________________
Quote:
|
#16
|
||||
|
||||
Kortom : erg mooi maar een verkapte kukeluku tuning
|
#17
|
||||
|
||||
idd stijn is wakker en dan klopt het wat melg60 zegt . dan zouden idd 2 turbo's beter zijn ,maar dit is typisch yankeenees,hoe meer hoe beter ,hoe groter hoe beter,meer chroom ,das beter ,moet wel zeggen ziet er goed uit ,en daar heb je ook alles mee gehad
__________________
kopbewerking ,pm |
#18
|
||||
|
||||
ja lachu man...anders prop je gewoon ff teveel turbo`s erop hahahah dat er niks uitelkaar klapt...hebben ze toch goed van te voren bij nagedacht ..
|
#19
|
||||
|
||||
tering wat een mooi ding...echt alles is gewoon af aan dat ding..niks wat er onprofessioneel uitziet... |
#20
|
|||
|
|||
wel grappig op zich, en wat een geluid zeg!!
|