HOT DANG! Wat nou bi-turbo?
Kreeg een leuke link van iemand:
Zitten er hier ook mensen met inbouwplannen voor een turbo maar die eigenlijk wat tegen de inbouw aan zitten te hikken? Try eight on for size!! Incinir8or 8x (!!!) turbo. :cool: |
Paar dagen in bed liggen slapen soms? :o Deze link is enkele dagen geleden ook al voorbij gekomen! :D
Jammer dat het dyno-filmpje niet (bij mij) werkt trouwens :( |
heb ik al zitten posten....maar blijkbaar vond je het ook wel leuk...hahhaha
|
Oeps, :o struin ook alleen maar de forum-delen af die voor mij van belang kunnen zijn.
Enof ik het leuk vind. Sowieso het model vindt ik al gaaf, vraag me alleen af of zo'n lange convertible wel stijf genoeg is om zo'n beul van een motor in te gooien. Maar absoluut petje af voor zo'n grondig staaltje werk. |
bij mij doet het filmpje het wel, jezus wat fluit dat ding, net een straal motor :D
|
Het ziet er wel aardig uit, maar het lijkt me allemaal wat overdreven :cool: :rolleyes:
|
En kolere wat een geluid zeg :eek: :cool:
|
klinkt eerder naar werkend metaal.. wat door de hitte op springen staat ofzo... ik zou er niet zo mee durven rijden.... sjek hoe gloeiend rood het in no-time wordt.... damn!
vraag me af of je met minder turbo's niet meer rendement hebt? ow, wel erg stoer op zich hoor.. daar niet van! tis zeker apart en bijzonder! |
per cylinder een turbo is net zo efficient als per cylinder een craburateur of injectie (het idee)
|
Is alleen voor looks, heeft geen enkel technisch nut.
|
Zie ik op deze foto nou 1 grote uitlaatcollector voor 4 cylinders? Zouden ze eerst 4 cylinders samen laten komen in 1 collector en dan later weer opsplitsen over 4 turbo's? Da's wel een beetje omslachtig danwel nep natuurlijk..... |
leuk motor blokje voor achter in mn polo6n. :eek: :D
|
Dat klopt (in theorie als we dingen als ballbearing en verschillende types er even buiten houden) maar je kan beter 1 of 2 turbo's op een V8 ook qua spoelen.
|
Als ik het zo bekijk dan lijkt het of alle turbo's parrallel op dezelfde uitlaat zitten??? Zo ben je al meteen al je (eventueel mogelijke) voordelen kwijt door pulsatie's. En er bv van uitgaande dat het een 8 (ik zeg maar wat) liter V8 is en er zo te zien GT28's zijn gebruikt= 1 liter per GT28= zeer beroerde spool-up om nog maar te zwijgen van de hitte die 8 van zulke loeders produceren.
|
Je hoort op die dyno vid ook dat ze traag opspoelen, eerste acceleratie lijkt het zelfs dat het boeltje allemaal blijft hangen.... Turbo's komen ook niet echt super lekker op gang, matige spool-up als je het mij vraagt.
|
Kortom : erg mooi maar een verkapte kukeluku tuning ;)
|
idd stijn is wakker en dan klopt het wat melg60 zegt . dan zouden idd 2 turbo's beter zijn ,maar dit is typisch yankeenees,hoe meer hoe beter ,hoe groter hoe beter,meer chroom ,das beter ,moet wel zeggen ziet er goed uit ,en daar heb je ook alles mee gehad |
ja lachu man...anders prop je gewoon ff teveel turbo`s erop hahahah dat er niks uitelkaar klapt...hebben ze toch goed van te voren bij nagedacht ..
|
tering wat een mooi ding...echt alles is gewoon af aan dat ding..niks wat er onprofessioneel uitziet... :eek: |
wel grappig op zich, en wat een geluid zeg!!
|
All times are GMT +1. The time now is 09:33. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.