Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 27-08-2008, 19:09
Bongo! Bongo! is offline
Forum regular
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 80
Question KKK014 druk verhogen

Hallo,

Ik vroeg me af of je de KKK014 turbo op een hogere druk kan laten lopen door de veer in de wastegate te vervangen voor een zwaardere die ongeveer stopt bij 1 bar.

Wie heeft hier ervaringen mee of weet hoe dit werkt, heb iets gelezen dat deze turbo`s werken van 0,68-0,83 bar standaard.

Zou de nieuwe setup dan kunnen werken van 0,5 tot 1,0 bar?

Of is het plaatsten van een zogenaamd "dampfrad" gunstiger en beter?

M.v.g.

Arnauld
Reply With Quote
  #2  
Old 27-08-2008, 22:28
bolku's Avatar
bolku bolku is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,165
Default

Dampfrad is idd makkelijker en goedkoper.....kijk je rijdend in de auto op welke druk je hem af wil stellen.
1,5 bar halen ze wel....je moet dan alleen ook wel meer dingen gaan aanpassen wil je echt vermogenswinst halen en de boel heel houden.
__________________
Groeten, Jeroen.
Reply With Quote
  #3  
Old 28-08-2008, 11:22
kvcuijck's Avatar
kvcuijck kvcuijck is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 181
Default

Als ik zo kijk naar de KKK14 turbo, dan zie ik volgens mij een "stalen" drukleiding tussen high-pressure side turbo en de wastegate. Wat is de netste manier om daar een dampfrad tussen te zetten? (Doorknippen/slijpen en er een slangetje tussenplaatsen lijkt me in eerste instantie niet echt een mooie oplossing.)

Dan nog meteen een vraagje over onderstaand plaatje:



Begrijp de werking van het tooltje wel, maar begrijp zo even niet waarom er 3 nippels opzitten. Of zit er één uitgang op die niet instelbaar is en dus de actuele turbodruk houdt voor bijv. een boost gauge?

Groet,

Koen
__________________
Current:
Volvo V70 2.5D (Audi AEL engine) 435.000km
Porsche 944 2.5 type II 1985 251.000km
Gone:
Golf II 1.6TD 44kw 315.000km
Reply With Quote
  #4  
Old 28-08-2008, 20:21
Bongo! Bongo! is offline
Forum regular
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 80
Default

Nee derde nippel is volgens mij voor de overboost weg te laten lopen, dus de druk die turbo nu extra gaat opbouwen in de boostleiding.

M.b.t. de dampfrad, ik heb een speciale set via ebay uit duitsland gekocht gemaakt voor de golf TD, deze vervangt een aansluitring met een extra lange zodat er 2 leidingen op aan kunnen worden gesloten. Hierdoor kun je dus een dampfrad monteren en de druk verhogen.

Ik ben op de hoogte van het feit dat als je de turbodruk gaat verhogen dat je dan het best voor de TD een olie koeler van 13 rijen kunt plaatsen met thermostaat.

Ik heb voor de rest al een dikker uitlaatpijp van 60 mm naar achteren toe (jaja de originele Papmahl downpipe hehe van vroeger).

Ik heb zelf begrepen dat je de turbo eigenlijk, voor als je dagelijks rijdt met de auto, niet verder dan 1,0 bar moet schroeven voor de betrouwbaarheid.

Ik wil ook geen race machine maar een wat vlottere TD die goed te rijden valt en nog zuinig blijft en niet meteen de straat in de zwarte rook zet.

M.v.g.
Reply With Quote
  #5  
Old 29-08-2008, 00:20
kvcuijck's Avatar
kvcuijck kvcuijck is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 181
Default

Hoi Bongo,

Mmm, dat is interessant. Kun je eens aangeven hoe die te vinden is op Ebay?

Koen
__________________
Current:
Volvo V70 2.5D (Audi AEL engine) 435.000km
Porsche 944 2.5 type II 1985 251.000km
Gone:
Golf II 1.6TD 44kw 315.000km
Reply With Quote
  #6  
Old 29-08-2008, 18:53
Bongo! Bongo! is offline
Forum regular
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 80
Default

Hey kvcuijck,

Ik zal even kijken op ebay of hij er tussen staat, knal ik de link er even op of ik stuur hem even naar je PM.

Mzl
Reply With Quote
  #7  
Old 29-08-2008, 19:53
Bongo! Bongo! is offline
Forum regular
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 80
Default

Heb die knakker op ebay een mail verstuurd dus zodra ik het weet laat ik je het weten

mzl
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 18:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum