Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=101)
-   -   KKK014 druk verhogen (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=45755)

Bongo! 27-08-2008 19:09

KKK014 druk verhogen
 
Hallo,

Ik vroeg me af of je de KKK014 turbo op een hogere druk kan laten lopen door de veer in de wastegate te vervangen voor een zwaardere die ongeveer stopt bij 1 bar.

Wie heeft hier ervaringen mee of weet hoe dit werkt, heb iets gelezen dat deze turbo`s werken van 0,68-0,83 bar standaard.

Zou de nieuwe setup dan kunnen werken van 0,5 tot 1,0 bar?

Of is het plaatsten van een zogenaamd "dampfrad" gunstiger en beter?

M.v.g.

Arnauld

bolku 27-08-2008 22:28

Dampfrad is idd makkelijker en goedkoper.....kijk je rijdend in de auto op welke druk je hem af wil stellen.
1,5 bar halen ze wel....je moet dan alleen ook wel meer dingen gaan aanpassen wil je echt vermogenswinst halen en de boel heel houden.

kvcuijck 28-08-2008 11:22

Als ik zo kijk naar de KKK14 turbo, dan zie ik volgens mij een "stalen" drukleiding tussen high-pressure side turbo en de wastegate. Wat is de netste manier om daar een dampfrad tussen te zetten? (Doorknippen/slijpen en er een slangetje tussenplaatsen lijkt me in eerste instantie niet echt een mooie oplossing.)

Dan nog meteen een vraagje over onderstaand plaatje:



Begrijp de werking van het tooltje wel, maar begrijp zo even niet waarom er 3 nippels opzitten. Of zit er één uitgang op die niet instelbaar is en dus de actuele turbodruk houdt voor bijv. een boost gauge?

Groet,

Koen

Bongo! 28-08-2008 20:21

Nee derde nippel is volgens mij voor de overboost weg te laten lopen, dus de druk die turbo nu extra gaat opbouwen in de boostleiding.

M.b.t. de dampfrad, ik heb een speciale set via ebay uit duitsland gekocht gemaakt voor de golf TD, deze vervangt een aansluitring met een extra lange zodat er 2 leidingen op aan kunnen worden gesloten. Hierdoor kun je dus een dampfrad monteren en de druk verhogen.

Ik ben op de hoogte van het feit dat als je de turbodruk gaat verhogen dat je dan het best voor de TD een olie koeler van 13 rijen kunt plaatsen met thermostaat.

Ik heb voor de rest al een dikker uitlaatpijp van 60 mm naar achteren toe (jaja de originele Papmahl downpipe hehe van vroeger).

Ik heb zelf begrepen dat je de turbo eigenlijk, voor als je dagelijks rijdt met de auto, niet verder dan 1,0 bar moet schroeven voor de betrouwbaarheid.

Ik wil ook geen race machine maar een wat vlottere TD die goed te rijden valt en nog zuinig blijft en niet meteen de straat in de zwarte rook zet.

M.v.g.

kvcuijck 29-08-2008 00:20

Hoi Bongo,

Mmm, dat is interessant. Kun je eens aangeven hoe die te vinden is op Ebay?

Koen

Bongo! 29-08-2008 18:53

Hey kvcuijck,

Ik zal even kijken op ebay of hij er tussen staat, knal ik de link er even op of ik stuur hem even naar je PM.

Mzl

Bongo! 29-08-2008 19:53

Heb die knakker op ebay een mail verstuurd dus zodra ik het weet laat ik je het weten

mzl


All times are GMT +1. The time now is 21:16.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.