#1
|
||||
|
||||
Rokende auto...
Help ik heb een probleem.. Ik reed gisteren ergens weg, hoorde een tik en even later stond heel de weg achter mij onder de rook Ben toen meteen naar huis gereden, maar ben er nog niet achter gekomen wat er nou aan de hand was. Weet wel dat het iets is met de koelvloestof want dat zat echt door heel het blok heen Dus ik denk ff bijvullen dan is alles weer oke, maar nee het blokje blijft roken.. Kan iemand mij vertellen wat het probleem kan zijn? Alles zit nog op de plek waar het zou moeten zitten dus het zit m niet in dat er iets los geschoten is...
|
#2
|
||||
|
||||
Als je witte rook via de uitlaat hebt dan is er OF een nieuwe paus, of je koppakking zal lek zijn...
__________________
Mijn project, '77 audi 50 Quote:
|
#3
|
||||
|
||||
koppakking, of een scheur in de kop... even kop eraf, en laten afpersen en vlakken, als ie niet gescheurd is een nieuwe pakking ertussen en klaar.
|
#4
|
||||
|
||||
Misschien is het toch wel een nieuwe paus.....
Ik denk ook een lekke kop pakking.
__________________
Dodge RAM 1500 |
#5
|
||||
|
||||
Beter was er een nieuwe paus, zou mij weer wat werk schelen.. Bedankt, ik zal er nog eens naar gaan kijken
|
#6
|
||||
|
||||
Als de kop gescheurd is lijkt mij dat je hem beter gelijk kan wegpleuren. Vlakken moet je altijd met een nieuwe koppakking
|
#7
|
||||
|
||||
Ja dat weet ik, maar ik kan gewoon NOG rijden. Doe het niet, want dan kan er een scheur in me blok komen als die er nog niet inzit. Maar als er een scheur in zou zijn gekomen zal ik toch wel meer gemerkt hebben als een beetje rook?
|
#8
|
||||
|
||||
Van een scheur in je kop hoef je niet veel te merken hoor, hij kan gaan roken en koelvloeistof gebruiken als de scheur naar een uitlaatkanaal loopt, als de scheur
zich echter naar de cilinder toe bevindt heb je ook een hogere drukopbouw in je koelsysteem. Tevens is het idd af te raden om te gaan rijden, je blok zal niet in tweeen scheuren maar je maakt meer stuk dan goed. Let wel op dat als je de auto nu een paar dagen stil laat staan dat je hem dan niet meer start, je zou niet de eerste zijn die een drijfstang om zeep helpt!!! Als ik je een advies mag geven... Haal of de kop er zeer binnenkort af, of haal de bougie's eruit en spuit ff wat vet of olie in je cilinders. Koelvloeistof zou geen roest mogen veroorzaken, maar de praktijk leert dat het dat toch wel degelijk doet als je lang genoeg wacht. En bij jou loopt het waarschijnlijk zelfs op dit moment je cilinders in.! Succes.
__________________
Power is nothing without the "d" betweens the W and the E... |
#9
|
||||
|
||||
ik zou eerst eens compressie meten voordat ik zomaar de kop eraf trok....
|
#10
|
||||
|
||||
Quote:
Goed punt.! Maar het heeft wel alle symptomen van een lekke koppakking. En compressie meten kan je wel doen maar een lekkende koppakking hoeft er niet uit te komen met een compressiemeting, en een gescheurde kop al helemaal niet. Het mooiste is om de drukopbouw te meten of een snuffelaar te gebruiken die uitlaatgassen detecteert in je koelsysteem.
__________________
Power is nothing without the "d" betweens the W and the E... |
#11
|
||||
|
||||
helemaal met je eens, maar het is maar een kleine moeite
|
#12
|
||||
|
||||
Quote:
Een VW kop mag officieel niet gevlakt worden. Uiteraard wel controleren of de kop recht is. Maar een rechte kop vlakken is echt nergens voor nodig.
__________________
WWW.MIVW.NL |
#13
|
||||
|
||||
Dat is nieuw voor me. Geen enkele VW kop mag dus gevlakt worden volgens jou?
|
#14
|
|||
|
|||
Quote:
als de koppaking er tussen uit ligt doen de meeste het wel kop vlakken.
__________________
|
#15
|
||||
|
||||
schoonmaken + controleren op de kop nog recht is;
Als hij niet recht is kan VW me een eind de boom in; dan wordt de kop gevlakt. Is hij recht, schoonmaken en terugmonteren. Bij mijn polo heb ik de kop schoongemaakt en met een meetklok op de freesmachine nagemeten. Kop was vlak, dus die heb ik netjes teruggeplaatst.
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#16
|
||||
|
||||
Quote:
Heb al heel wat koppakkingen gedaan zien worden zonder vlakken en dat ging altijd goed. Iets vlak maken wat al vlak is heeft echt geen nut.
__________________
WWW.MIVW.NL |
#17
|
|||
|
|||
Quote:
weten we dat ook weer.
__________________
|
#18
|
||||
|
||||
Ik ga zaterdag maar eens ernaar kijken naar de kop, vanavond nog even olie inspuiten. Bedankt voor alle tips!
|
#19
|
||||
|
||||
Wel ik heb echter ook een mening Als je de kop vlakt gaat er een hoeveelheid materiaal weg en gaan je kleppen ook iets verder opengaan. Of niet soms? Niet dat het veel zal zijn maar toch. Bij men dieseltje hebben we de kop gevlakt en het blok iets afgeschaafd. De ruimte wordt binnenin iets kleiner waardoor je ook meer druk zal hebben. Zo heb ik geredeneerd.
__________________
Don't cry burn your tyres and get high VW Golf MK2 GTD '90 te koop Subaru Impreza GTT MY97 |
#20
|
||||
|
||||
Quote:
Shit....en wij doen al jaren niet anders..... Tuurlijk mag je een kop wel vlakken....doen wij altijd om de compressieverhouding te verhogen...voor straatgebruik 1 tot 1,5 mm en voor competitiedoeleinden nog veel meer en vaak gaat de kaasschaaf ook nog even over het onderblok Er zitten ook vaak vreetplekken in de alu koppen door hotspots en dan moet je wel vlakken...
__________________
Groeten, Jeroen. |