Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 14-02-2008, 11:21
GTI Pirelli's Avatar
GTI Pirelli GTI Pirelli is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 77
Default Rokende auto...

Help ik heb een probleem.. Ik reed gisteren ergens weg, hoorde een tik en even later stond heel de weg achter mij onder de rook Ben toen meteen naar huis gereden, maar ben er nog niet achter gekomen wat er nou aan de hand was. Weet wel dat het iets is met de koelvloestof want dat zat echt door heel het blok heen Dus ik denk ff bijvullen dan is alles weer oke, maar nee het blokje blijft roken.. Kan iemand mij vertellen wat het probleem kan zijn? Alles zit nog op de plek waar het zou moeten zitten dus het zit m niet in dat er iets los geschoten is...
Reply With Quote
  #2  
Old 14-02-2008, 12:13
Berserker's Avatar
Berserker Berserker is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,839
Default

Als je witte rook via de uitlaat hebt dan is er OF een nieuwe paus, of je koppakking zal lek zijn...
__________________
Mijn project, '77 audi 50
Quote:
Originally Posted by Tjaap
Richard is net een duitser... alles zum hause im keller
Reply With Quote
  #3  
Old 14-02-2008, 12:46
t3freak's Avatar
t3freak t3freak is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 208
Default

koppakking, of een scheur in de kop... even kop eraf, en laten afpersen en vlakken, als ie niet gescheurd is een nieuwe pakking ertussen en klaar.
Reply With Quote
  #4  
Old 14-02-2008, 13:14
Larsv5's Avatar
Larsv5 Larsv5 is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 4,038
Default

Misschien is het toch wel een nieuwe paus.....

Ik denk ook een lekke kop pakking.
__________________
Dodge RAM 1500
Reply With Quote
  #5  
Old 14-02-2008, 13:35
GTI Pirelli's Avatar
GTI Pirelli GTI Pirelli is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 77
Default

Beter was er een nieuwe paus, zou mij weer wat werk schelen.. Bedankt, ik zal er nog eens naar gaan kijken
Reply With Quote
  #6  
Old 14-02-2008, 13:47
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 11,016
Send a message via MSN to Pedaalemmer
Default

Als de kop gescheurd is lijkt mij dat je hem beter gelijk kan wegpleuren. Vlakken moet je altijd met een nieuwe koppakking
Reply With Quote
  #7  
Old 14-02-2008, 14:25
GTI Pirelli's Avatar
GTI Pirelli GTI Pirelli is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 77
Default

Ja dat weet ik, maar ik kan gewoon NOG rijden. Doe het niet, want dan kan er een scheur in me blok komen als die er nog niet inzit. Maar als er een scheur in zou zijn gekomen zal ik toch wel meer gemerkt hebben als een beetje rook?
Reply With Quote
  #8  
Old 14-02-2008, 16:20
WilliamF's Avatar
WilliamF WilliamF is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 426
Default

Van een scheur in je kop hoef je niet veel te merken hoor, hij kan gaan roken en koelvloeistof gebruiken als de scheur naar een uitlaatkanaal loopt, als de scheur
zich echter naar de cilinder toe bevindt heb je ook een hogere drukopbouw in je
koelsysteem.

Tevens is het idd af te raden om te gaan rijden, je blok zal niet in tweeen
scheuren maar je maakt meer stuk dan goed.

Let wel op dat als je de auto nu een paar dagen stil laat staan dat je hem dan
niet meer start, je zou niet de eerste zijn die een drijfstang om zeep helpt!!!

Als ik je een advies mag geven... Haal of de kop er zeer binnenkort af, of haal
de bougie's eruit en spuit ff wat vet of olie in je cilinders. Koelvloeistof zou geen
roest mogen veroorzaken, maar de praktijk leert dat het dat toch wel degelijk
doet als je lang genoeg wacht. En bij jou loopt het waarschijnlijk zelfs op dit
moment je cilinders in.!

Succes.
__________________
Power is nothing without the "d" betweens the W and the E...
Reply With Quote
  #9  
Old 14-02-2008, 16:23
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

ik zou eerst eens compressie meten voordat ik zomaar de kop eraf trok....
Reply With Quote
  #10  
Old 14-02-2008, 16:29
WilliamF's Avatar
WilliamF WilliamF is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 426
Default

Quote:
Originally Posted by Marcski
ik zou eerst eens compressie meten voordat ik zomaar de kop eraf trok....


Goed punt.! Maar het heeft wel alle symptomen van een lekke koppakking.

En compressie meten kan je wel doen maar een lekkende koppakking hoeft
er niet uit te komen met een compressiemeting, en een gescheurde kop al helemaal niet.

Het mooiste is om de drukopbouw te meten of een snuffelaar te gebruiken
die uitlaatgassen detecteert in je koelsysteem.
__________________
Power is nothing without the "d" betweens the W and the E...
Reply With Quote
  #11  
Old 14-02-2008, 16:48
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

helemaal met je eens, maar het is maar een kleine moeite
Reply With Quote
  #12  
Old 14-02-2008, 19:58
Jurgen Santana's Avatar
Jurgen Santana Jurgen Santana is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,526
Default

Quote:
Originally Posted by Pedaalemmer
Als de kop gescheurd is lijkt mij dat je hem beter gelijk kan wegpleuren. Vlakken moet je altijd met een nieuwe koppakking


Een VW kop mag officieel niet gevlakt worden.

Uiteraard wel controleren of de kop recht is. Maar een rechte kop vlakken is echt nergens voor nodig.
__________________
WWW.MIVW.NL
Reply With Quote
  #13  
Old 14-02-2008, 20:01
Arne's Avatar
Arne Arne is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 3,610
Send a message via MSN to Arne
Default

Dat is nieuw voor me. Geen enkele VW kop mag dus gevlakt worden volgens jou?
Reply With Quote
  #14  
Old 14-02-2008, 20:06
corrado-usa corrado-usa is offline
6k and counting...
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 6,561
Default

Quote:
Originally Posted by Jurgen Santana
Een VW kop mag officieel niet gevlakt worden.

Uiteraard wel controleren of de kop recht is. Maar een rechte kop vlakken is echt nergens voor nodig.


als de koppaking er tussen uit ligt doen de meeste het wel kop vlakken.
__________________
Reply With Quote
  #15  
Old 14-02-2008, 20:29
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
Default

schoonmaken + controleren op de kop nog recht is;

Als hij niet recht is kan VW me een eind de boom in; dan wordt de kop gevlakt.
Is hij recht, schoonmaken en terugmonteren.
Bij mijn polo heb ik de kop schoongemaakt en met een meetklok op de freesmachine nagemeten. Kop was vlak, dus die heb ik netjes teruggeplaatst.
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote
  #16  
Old 14-02-2008, 20:29
Jurgen Santana's Avatar
Jurgen Santana Jurgen Santana is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,526
Default

Quote:
Originally Posted by fire and ice vr6
als de koppaking er tussen uit ligt doen de meeste het wel kop vlakken.


Heb al heel wat koppakkingen gedaan zien worden zonder vlakken en dat ging altijd goed.

Iets vlak maken wat al vlak is heeft echt geen nut.
__________________
WWW.MIVW.NL
Reply With Quote
  #17  
Old 14-02-2008, 20:34
corrado-usa corrado-usa is offline
6k and counting...
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 6,561
Default

Quote:
Originally Posted by Jurgen Santana
Heb al heel wat koppakkingen gedaan zien worden zonder vlakken en dat ging altijd goed.

Iets vlak maken wat al vlak is heeft echt geen nut.


weten we dat ook weer.
__________________
Reply With Quote
  #18  
Old 14-02-2008, 22:55
GTI Pirelli's Avatar
GTI Pirelli GTI Pirelli is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 77
Default

Ik ga zaterdag maar eens ernaar kijken naar de kop, vanavond nog even olie inspuiten. Bedankt voor alle tips!
Reply With Quote
  #19  
Old 14-02-2008, 23:04
FGizmoS's Avatar
FGizmoS FGizmoS is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 546
Send a message via MSN to FGizmoS
Default

Wel ik heb echter ook een mening Als je de kop vlakt gaat er een hoeveelheid materiaal weg en gaan je kleppen ook iets verder opengaan. Of niet soms? Niet dat het veel zal zijn maar toch. Bij men dieseltje hebben we de kop gevlakt en het blok iets afgeschaafd. De ruimte wordt binnenin iets kleiner waardoor je ook meer druk zal hebben. Zo heb ik geredeneerd.
__________________
Don't cry burn your tyres and get high
VW Golf MK2 GTD '90 te koop
Subaru Impreza GTT MY97
Reply With Quote
  #20  
Old 15-02-2008, 01:48
bolku's Avatar
bolku bolku is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,165
Default

Quote:
Originally Posted by Jurgen Santana
Een VW kop mag officieel niet gevlakt worden.

Uiteraard wel controleren of de kop recht is. Maar een rechte kop vlakken is echt nergens voor nodig.




Shit....en wij doen al jaren niet anders.....
Tuurlijk mag je een kop wel vlakken....doen wij altijd om de compressieverhouding te verhogen...voor straatgebruik 1 tot 1,5 mm en voor competitiedoeleinden nog veel meer en vaak gaat de kaasschaaf ook nog even over het onderblok

Er zitten ook vaak vreetplekken in de alu koppen door hotspots en dan moet je wel vlakken...
__________________
Groeten, Jeroen.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 04:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum