Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Vraag en Aanbod > Archief
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 29-12-2003, 15:53
sixpack's Avatar
sixpack sixpack is offline
Volksforum Crew - Polijstpooier
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,024
Default Hmmmmm.......

  #2  
Old 29-12-2003, 16:01
da_vwfreak da_vwfreak is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 526
Default

Phoe die wil ik ook wel op de inrit hebben staan
  #3  
Old 29-12-2003, 16:11
maurice_vr6's Avatar
maurice_vr6 maurice_vr6 is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 605
Default

is niet duur
__________________
bora TDI
golf 4 cabrio heiglijn
www.vw-speed.nl

Voor al uw vervanging- en slijtage onderdelen ook OEM

www.delmau-shop.nl
  #4  
Old 29-12-2003, 17:37
Yoran Yoran is offline
Forum regular
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 98
Default

Al geboden Peter??
  #5  
Old 29-12-2003, 18:19
sixpack's Avatar
sixpack sixpack is offline
Volksforum Crew - Polijstpooier
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,024
Default

neu, ik ben een daily driver (wel alleen snelweg)
zoiets durf ik niet aan.
  #6  
Old 31-12-2003, 18:47
polopower polopower is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,284
Default

off topic: (of toch niet) maar hoe werkt het principe van twin of bi-turbo's? Heb je op hetzelfde inlaatkanaal 2 turbo's achterelkaar? of heb je 2 verschillende inlaatkanalen?
__________________
Advice is a form of nostalgia, dispensing it is a way of fishing the past from the disposal, wiping it off, painting over the ugly parts and recycling it for more than its worth.
  #7  
Old 01-01-2004, 17:41
Marco's Avatar
Marco Marco is offline
Volksforum Crew - Elekit
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 7,628
Send a message via MSN to Marco
Default

Bij die lambo's heb je volgens mij voor iedere 5 cilinders 1 turbo. Dus 2 inlaten met ieder hun eigen turbo.

Bij bijv. een VR6 heb je gewoon 1 inlaat kanaal, waar 2 turbo's op zitten, en meestal is het dan zo dat de ene turbo zijn vermogen levert van zeg maar 900 tot 3000 toeren en de 2e turbo van 3000 tot 6500 toeren. Ze nemen het dus als het ware van elkaar over. Voordeel is je hebt nagenoeg geen turbogat meer.

Dus als je 4000 toeren rijd draait levert turbo 2 het meeste op, turbo 1 draaid dan natuurlijk wel maar doet weinig meer
__________________
Passat B1 LS
Passat B8 Businessline R
  #8  
Old 01-01-2004, 19:09
polopower polopower is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,284
Default

Zijn die turbo's dan wel parallel geplaatst of in serie? En verlies je per turbo ook niet wat effectieviteit? Aangezien je nu aandrijfenergie moet creëren voor 2 turbo's? Ik snap wel dat dit weer opgeheven wordt door de opbrengst van de 2e turbo maar toch, per turbo moet je inleveren lijkt me.
__________________
Advice is a form of nostalgia, dispensing it is a way of fishing the past from the disposal, wiping it off, painting over the ugly parts and recycling it for more than its worth.
  #9  
Old 01-01-2004, 19:24
MelG60 MelG60 is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,449
Default

Bij een VR6 worden ze parallel gezet (ik heb het iig nog nooit sequentieel gezien) Wat meer voor de show is want met 1 dikke Turbo kan je meer vermogen halen.

Sequentiele Turbo's zie je bijna nooit, een voorbeeld is de RX-7 FD.
__________________
1991 Golf GTI 20v 4x4 677pk
1989 Golf 20v turbo 4motion
1990 Golf GTI G60
1990 Golf GTI 16vG60
1991 Golf GTI G60
1991 Golf GTI Edition one G60
1983 Golf GTI 16vG60
1983 Golf GTI G60
2000 Audi S3



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 00:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum