Hmmmmm.......
|
Phoe die wil ik ook wel op de inrit hebben staan :)
|
is niet duur
|
Al geboden Peter?? :D
|
neu, ik ben een daily driver (wel alleen snelweg)
zoiets durf ik niet aan. :) |
off topic: (of toch niet) maar hoe werkt het principe van twin of bi-turbo's? Heb je op hetzelfde inlaatkanaal 2 turbo's achterelkaar? of heb je 2 verschillende inlaatkanalen?
|
Bij die lambo's heb je volgens mij voor iedere 5 cilinders 1 turbo. Dus 2 inlaten met ieder hun eigen turbo.
Bij bijv. een VR6 heb je gewoon 1 inlaat kanaal, waar 2 turbo's op zitten, en meestal is het dan zo dat de ene turbo zijn vermogen levert van zeg maar 900 tot 3000 toeren en de 2e turbo van 3000 tot 6500 toeren. Ze nemen het dus als het ware van elkaar over. Voordeel is je hebt nagenoeg geen turbogat meer. Dus als je 4000 toeren rijd draait levert turbo 2 het meeste op, turbo 1 draaid dan natuurlijk wel maar doet weinig meer |
Zijn die turbo's dan wel parallel geplaatst of in serie? En verlies je per turbo ook niet wat effectieviteit? Aangezien je nu aandrijfenergie moet creƫren voor 2 turbo's? Ik snap wel dat dit weer opgeheven wordt door de opbrengst van de 2e turbo maar toch, per turbo moet je inleveren lijkt me.
|
Bij een VR6 worden ze parallel gezet (ik heb het iig nog nooit sequentieel gezien) Wat meer voor de show is want met 1 dikke Turbo kan je meer vermogen halen.
Sequentiele Turbo's zie je bijna nooit, een voorbeeld is de RX-7 FD. |
All times are GMT +1. The time now is 23:09. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.