|
View Poll Results: Wel of niet? 45er inlaat op 40er solexen.... | |||
Wel | 7 | 77.78% | |
Niet | 2 | 22.22% | |
Voters: 9. You may not vote on this poll |
|
Thread Tools | Search this Thread |
#1
|
||||
|
||||
Wel of niet: 45er inlaat op 40er solexen..
Hoi.... nu kan ik voor mijn 40er solexen aan een 45er inlaatspruitstuk komen....
nu vertelde mij iemand dat dit geen problemen moet veroorzaken..je zult wel iets vermogen verliezen, maar zou niet merkbaar zijn.. De verkoper van het inlaatspruitstuk raadt het mij juist weer af... iemand hier misschien enige ervaring met zoiets? groetjes rene
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#2
|
||||
|
||||
Quote:
__________________
|
#3
|
|||
|
|||
Whuahahaha die was gemeen:P
|
#4
|
|||
|
|||
dat kan, andersom wordt lastiger
|
#5
|
||||
|
||||
ik zie het probleem niet...
waar je op moet letten dat de aansluitingen hetzelfde zijn en dat je solexen erop passen ..
__________________
Quote:
|
#6
|
||||
|
||||
ok dat snap ik... alleen zou het de flow natuurlijk wel nadelig beïnvloeden....zou je dat erg merken?
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
Als je nooit met een 40er spruitstuk hebt gereden niet
__________________
88 cabrio 2.0 83 golf gl 1.5 |
#8
|
||||
|
||||
up
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#9
|
||||
|
||||
Denk eens na... 40mm solex, dat is dus de binnenwerkse maat. Pak je een 45mm binnenwerks spruitstuk... je heb dan een flow van 0,0 !!! het werkt niet.
Je moet ervoor zorgdragen dat het inlaattraject (solex+inlaat tot inlaatpoort) zo glad mogelijk is... Eigenlijk moet je die zooi bij een specialist neergooien, solex+inlaat+kop zodat hij alles kan bewerken zodat het naadloos op elkaar aansluit in hoeverre dat kan. Mooiste zou zijn als die solexen direct op de kop worden gemonteerd.
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies 2013 Renault Megane Estate GT Line TCe 2011 Ford Ka |
#10
|
|||
|
|||
solexen direct op de kop? levert wel een erg korte inlaatlengte op... veel vermogen bovenin dus...
|
#11
|
||||
|
||||
Het werkt best. Ik heb het zelf bij gebrek aan beter ook vaker gedaan. Ok, het geeft een niet ideale flow (je zult wel flink turbulentie veroorzaken bij de overgang van 40 naar 45) maar het loopt best. De Ponton bijvoorbeeld had 40ers op 45er spruitstuk...liep gewoon over de 200 hoor
Kortom: als je voor perfectie gaat en je bent op zoek naar die allerlaatste 5 pk in je 2100cc Defcon-5 16V...nee niet doen als je Rene bent en je probeert een 16V uberhaupt aan de gang te krijgen...geen probleem
__________________
Quote:
|
#12
|
||||
|
||||
Ik zeg dat 't kan dus :p
__________________
Quote:
|
#13
|
||||
|
||||
Quote:
Je staat stil!! |
#14
|
||||
|
||||
Quote:
Aha .. goed om te weten dat er een 45er inlaat opzit De Ponton loopt er idd goed op . Van dik hout zaagt men planken vervoer : gaat uitstekend . En wat Leusje oppert : alsof je 40 mm carb ook echt 40 mm is .. wordt erg geknepen door de veel kleinere venturi's . Dus leve de motorcarbs waar 40 mm ook echt 40 mm venturi is . |
#15
|
||||
|
||||
kee dan! goed om te horen!
thnx stijn
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#16
|
||||
|
||||
Quote:
Ben ik ook zeker met je eens, maar je wil geen kuilen, bulten en andere dingen in je inlaattraject hebben omdat dit de luchtgeleiding benadeeld... dat is wat ik bedoel. Ik zie liever geen carb maar een lekkere gasklep met injector
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies 2013 Renault Megane Estate GT Line TCe 2011 Ford Ka |