Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Algemeen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





View Poll Results: Wel of niet? 45er inlaat op 40er solexen....
Wel 7 77.78%
Niet 2 22.22%
Voters: 9. You may not vote on this poll

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 07-04-2006, 08:35
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,384
Exclamation Wel of niet: 45er inlaat op 40er solexen..

Hoi.... nu kan ik voor mijn 40er solexen aan een 45er inlaatspruitstuk komen....

nu vertelde mij iemand dat dit geen problemen moet veroorzaken..je zult wel iets vermogen verliezen, maar zou niet merkbaar zijn..

De verkoper van het inlaatspruitstuk raadt het mij juist weer af...

iemand hier misschien enige ervaring met zoiets?

groetjes rene
Reply With Quote
  #2  
Old 07-04-2006, 10:48
JK Le Mans's Avatar
JK Le Mans JK Le Mans is offline
Married to PC
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 3,357
Send a message via MSN to JK Le Mans
Default

Quote:
Voor al uw vragen KLIK HIER



__________________
Reply With Quote
  #3  
Old 07-04-2006, 11:01
jatoch jatoch is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2005
Posts: 200
Default

Whuahahaha die was gemeen:P
Reply With Quote
  #4  
Old 07-04-2006, 12:32
Melvin Melvin is offline
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,427
Default

dat kan, andersom wordt lastiger
Reply With Quote
  #5  
Old 07-04-2006, 12:45
cabrio16v's Avatar
cabrio16v cabrio16v is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 798
Default

ik zie het probleem niet...

waar je op moet letten dat de aansluitingen hetzelfde zijn en dat je solexen erop passen ..
__________________
Quote:
Originally Posted by Edward
en weer te kauf, die lui van marktplaats sporen niet....
Reply With Quote
  #6  
Old 07-04-2006, 13:00
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,384
Default

ok dat snap ik... alleen zou het de flow natuurlijk wel nadelig beïnvloeden....zou je dat erg merken?
Reply With Quote
  #7  
Old 07-04-2006, 13:21
Rinus66's Avatar
Rinus66 Rinus66 is offline
No personal life
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 2,102
Send a message via MSN to Rinus66
Default

Quote:
Originally Posted by René
ok dat snap ik... alleen zou het de flow natuurlijk wel nadelig beïnvloeden....zou je dat erg merken?


Als je nooit met een 40er spruitstuk hebt gereden niet
__________________
88 cabrio 2.0
83 golf gl 1.5
Reply With Quote
  #8  
Old 07-04-2006, 20:56
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,384
Default

up
Reply With Quote
  #9  
Old 07-04-2006, 22:24
vwleusden's Avatar
vwleusden vwleusden is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,365
Send a message via MSN to vwleusden
Default

Denk eens na... 40mm solex, dat is dus de binnenwerkse maat. Pak je een 45mm binnenwerks spruitstuk... je heb dan een flow van 0,0 !!! het werkt niet.

Je moet ervoor zorgdragen dat het inlaattraject (solex+inlaat tot inlaatpoort) zo glad mogelijk is... Eigenlijk moet je die zooi bij een specialist neergooien, solex+inlaat+kop zodat hij alles kan bewerken zodat het naadloos op elkaar aansluit in hoeverre dat kan.

Mooiste zou zijn als die solexen direct op de kop worden gemonteerd.
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies
2013 Renault Megane Estate GT Line TCe
2011 Ford Ka
Reply With Quote
  #10  
Old 08-04-2006, 08:48
Melvin Melvin is offline
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,427
Default

solexen direct op de kop? levert wel een erg korte inlaatlengte op... veel vermogen bovenin dus...
Reply With Quote
  #11  
Old 08-04-2006, 10:37
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

Het werkt best. Ik heb het zelf bij gebrek aan beter ook vaker gedaan. Ok, het geeft een niet ideale flow (je zult wel flink turbulentie veroorzaken bij de overgang van 40 naar 45) maar het loopt best. De Ponton bijvoorbeeld had 40ers op 45er spruitstuk...liep gewoon over de 200 hoor

Kortom:

als je voor perfectie gaat en je bent op zoek naar die allerlaatste 5 pk in je 2100cc Defcon-5 16V...nee niet doen

als je Rene bent en je probeert een 16V uberhaupt aan de gang te krijgen...geen probleem
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
  #12  
Old 08-04-2006, 10:42
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default




Ik zeg dat 't kan dus :p
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
  #13  
Old 08-04-2006, 11:02
Ronald's Avatar
Ronald Ronald is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 862
Default

Quote:
Originally Posted by Stijn



Ik zeg dat 't kan dus :p


Je staat stil!!
Reply With Quote
  #14  
Old 09-04-2006, 10:01
Gert's Avatar
Gert Gert is offline
6k and counting...
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,853
Default

Quote:
Originally Posted by Stijn
Het werkt best. Ik heb het zelf bij gebrek aan beter ook vaker gedaan. Ok, het geeft een niet ideale flow (je zult wel flink turbulentie veroorzaken bij de overgang van 40 naar 45) maar het loopt best. De Ponton bijvoorbeeld had 40ers op 45er spruitstuk...liep gewoon over de 200 hoor

Kortom:

als je voor perfectie gaat en je bent op zoek naar die allerlaatste 5 pk in je 2100cc Defcon-5 16V...nee niet doen

als je Rene bent en je probeert een 16V uberhaupt aan de gang te krijgen...geen probleem


Aha .. goed om te weten dat er een 45er inlaat opzit
De Ponton loopt er idd goed op .
Van dik hout zaagt men planken vervoer : gaat uitstekend .

En wat Leusje oppert : alsof je 40 mm carb ook echt 40 mm is .. wordt erg geknepen door de veel kleinere venturi's . Dus leve de motorcarbs waar 40 mm ook echt 40 mm venturi is .
Reply With Quote
  #15  
Old 09-04-2006, 13:53
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,384
Default

kee dan! goed om te horen!
thnx stijn
Reply With Quote
  #16  
Old 09-04-2006, 17:58
vwleusden's Avatar
vwleusden vwleusden is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,365
Send a message via MSN to vwleusden
Talking

Quote:
Originally Posted by Gert
Aha .. goed om te weten dat er een 45er inlaat opzit
De Ponton loopt er idd goed op .
Van dik hout zaagt men planken vervoer : gaat uitstekend .

En wat Leusje oppert : alsof je 40 mm carb ook echt 40 mm is .. wordt erg geknepen door de veel kleinere venturi's . Dus leve de motorcarbs waar 40 mm ook echt 40 mm venturi is .


Ben ik ook zeker met je eens, maar je wil geen kuilen, bulten en andere dingen in je inlaattraject hebben omdat dit de luchtgeleiding benadeeld... dat is wat ik bedoel.

Ik zie liever geen carb maar een lekkere gasklep met injector
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies
2013 Renault Megane Estate GT Line TCe
2011 Ford Ka
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 19:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum