Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Algemeen (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Wel of niet: 45er inlaat op 40er solexen.. (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=20177)

René 07-04-2006 08:35

Wel of niet: 45er inlaat op 40er solexen..
 
Hoi.... nu kan ik voor mijn 40er solexen aan een 45er inlaatspruitstuk komen....

nu vertelde mij iemand dat dit geen problemen moet veroorzaken..je zult wel iets vermogen verliezen, maar zou niet merkbaar zijn..

De verkoper van het inlaatspruitstuk raadt het mij juist weer af...

iemand hier misschien enige ervaring met zoiets?

groetjes rene

JK Le Mans 07-04-2006 10:48

Quote:
Voor al uw vragen KLIK HIER


:tongue:
:hug:

jatoch 07-04-2006 11:01

Whuahahaha die was gemeen:P

Melvin 07-04-2006 12:32

dat kan, andersom wordt lastiger ;)

cabrio16v 07-04-2006 12:45

ik zie het probleem niet...

waar je op moet letten dat de aansluitingen hetzelfde zijn en dat je solexen erop passen :)..

René 07-04-2006 13:00

ok dat snap ik... alleen zou het de flow natuurlijk wel nadelig beïnvloeden....zou je dat erg merken?

Rinus66 07-04-2006 13:21

Quote:
Originally Posted by René
ok dat snap ik... alleen zou het de flow natuurlijk wel nadelig beïnvloeden....zou je dat erg merken?


Als je nooit met een 40er spruitstuk hebt gereden niet :D

René 07-04-2006 20:56

up;)

vwleusden 07-04-2006 22:24

Denk eens na... 40mm solex, dat is dus de binnenwerkse maat. Pak je een 45mm binnenwerks spruitstuk... je heb dan een flow van 0,0 !!! het werkt niet.

Je moet ervoor zorgdragen dat het inlaattraject (solex+inlaat tot inlaatpoort) zo glad mogelijk is... Eigenlijk moet je die zooi bij een specialist neergooien, solex+inlaat+kop zodat hij alles kan bewerken zodat het naadloos op elkaar aansluit in hoeverre dat kan.

Mooiste zou zijn als die solexen direct op de kop worden gemonteerd.

Melvin 08-04-2006 08:48

solexen direct op de kop? levert wel een erg korte inlaatlengte op... veel vermogen bovenin dus...

Stijn 08-04-2006 10:37

Het werkt best. Ik heb het zelf bij gebrek aan beter ook vaker gedaan. Ok, het geeft een niet ideale flow (je zult wel flink turbulentie veroorzaken bij de overgang van 40 naar 45) maar het loopt best. De Ponton bijvoorbeeld had 40ers op 45er spruitstuk...liep gewoon over de 200 hoor :D

Kortom:

als je voor perfectie gaat en je bent op zoek naar die allerlaatste 5 pk in je 2100cc Defcon-5 16V...nee niet doen

als je Rene bent en je probeert een 16V uberhaupt aan de gang te krijgen...geen probleem

Stijn 08-04-2006 10:42




Ik zeg dat 't kan dus :p

Ronald 08-04-2006 11:02

Quote:
Originally Posted by Stijn



Ik zeg dat 't kan dus :p


Je staat stil!! :D

Gert 09-04-2006 10:01

Quote:
Originally Posted by Stijn
Het werkt best. Ik heb het zelf bij gebrek aan beter ook vaker gedaan. Ok, het geeft een niet ideale flow (je zult wel flink turbulentie veroorzaken bij de overgang van 40 naar 45) maar het loopt best. De Ponton bijvoorbeeld had 40ers op 45er spruitstuk...liep gewoon over de 200 hoor :D

Kortom:

als je voor perfectie gaat en je bent op zoek naar die allerlaatste 5 pk in je 2100cc Defcon-5 16V...nee niet doen

als je Rene bent en je probeert een 16V uberhaupt aan de gang te krijgen...geen probleem


Aha .. goed om te weten dat er een 45er inlaat opzit ;)
De Ponton loopt er idd goed op .
Van dik hout zaagt men planken vervoer : gaat uitstekend .

En wat Leusje oppert : alsof je 40 mm carb ook echt 40 mm is .. wordt erg geknepen door de veel kleinere venturi's . Dus leve de motorcarbs waar 40 mm ook echt 40 mm venturi is .

René 09-04-2006 13:53

kee dan! goed om te horen!
thnx stijn

vwleusden 09-04-2006 17:58

Quote:
Originally Posted by Gert
Aha .. goed om te weten dat er een 45er inlaat opzit ;)
De Ponton loopt er idd goed op .
Van dik hout zaagt men planken vervoer : gaat uitstekend .

En wat Leusje oppert : alsof je 40 mm carb ook echt 40 mm is .. wordt erg geknepen door de veel kleinere venturi's . Dus leve de motorcarbs waar 40 mm ook echt 40 mm venturi is .


Ben ik ook zeker met je eens, maar je wil geen kuilen, bulten en andere dingen in je inlaattraject hebben omdat dit de luchtgeleiding benadeeld... dat is wat ik bedoel.

Ik zie liever geen carb maar een lekkere gasklep met injector :D


All times are GMT +1. The time now is 22:26.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.