Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Algemeen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 21-03-2006, 20:57
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,384
Default 16klepper probleempjes en vraagjes

beste forummers

zoals jullie weten heb ik de 16V tomaat van Rick gekocht
nu heb ik besloten deze toch maar op injectie te laten draaien

omdat ik nu al weet dat ik problemen en moeilijkheden tegen ga komen, maak ik dit topic vast aan in plaats voor elk probleem een topic te openen

graag ontopic houden

ok 1e vraag:

welk blok heb ik in de golf liggen?

ik las in mijn verkooptopic van de inlaat (die overigens gesloten kan worden) dat het ging om de inlaat van een PL motor, terwijl ik dacht dat ik juist een KR motor erin had liggen...

ik heb er een kabelboom bij met 2 kastjes en heb hiervan een foto gemaakt.. misschien dat iemand zo kan zien welk blok erin ligt:







de motorcode op het blok kan ik niet lezen:




dat was tot nu toe m`n eerste vraag.. wees niet bang.. er zullen nog veel moeilijkere vragen volgen

alvast bedankt
groetjes rene
Reply With Quote
  #2  
Old 21-03-2006, 21:17
cabrio16v's Avatar
cabrio16v cabrio16v is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 798
Default

dat groene ontsekings kastje is iig van een KR .. als de letters paars zijn was ie van PL (met klop sensor)
__________________
Quote:
Originally Posted by Edward
en weer te kauf, die lui van marktplaats sporen niet....
Reply With Quote
  #3  
Old 21-03-2006, 21:25
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 11,016
Send a message via MSN to Pedaalemmer
Default

De inlaat heeft toch niks met kr of pl te maken??
Reply With Quote
  #4  
Old 21-03-2006, 21:25
Dr. Zook Dr. Zook is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 8
Default

golf 2 16v met een kabelboom met 2 kastjes, is een PL.
de kleine kast is voor je ontsteking (vandaar ook het vacuum slangetje) en de grotere is dus van de injectie, KE-jetronic.
Dus kan ik ook aannemen dat de auto in kwestie van na 87 is.
Alleen auto's van voor 87 kunnen van fabriek af een KR motor hebben, de verandering was natuurlijk om aan de toen nieuwe E-norm te kunnen voldoen.

Als ik jou was zou ik beter een aftermarket motormanagement toepassen, tenminste als je in de toekomst meer vermogen wil behalen.

Mocht het zo zijn dat je momenteel niet over voldoende centjes beschikt, raad ik je dan aan om voor het gewone k-jetronic te gaan, je kan ook naar saab 900 turbo's kijken, bmw's, uiteraad de audi 5 cilinders en andere auto's uit de tachtiger jaren die voldoende op de sloop staan.
Op internet vindt je genoeg foto's en schemas om je set kompleet te maken (bv ffp-motorsport)
Reply With Quote
  #5  
Old 21-03-2006, 22:36
vwleusden's Avatar
vwleusden vwleusden is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,365
Send a message via MSN to vwleusden
Default

Quote:
Originally Posted by Pedaalemmer
De inlaat heeft toch niks met kr of pl te maken??




Maar René, je heb idd een PL erin liggen
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies
2013 Renault Megane Estate GT Line TCe
2011 Ford Ka
Reply With Quote
  #6  
Old 21-03-2006, 22:39
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,384
Default

heb dus een kabelboom voor een PL, want de kabelboom en bak waren los van elkaar, dus hoef ik niet persé een PL blok te hebben dacht ik....

hoe kan je aan het blok zien of het een PL of KR is?

alvast bedankt toppers
Reply With Quote
  #7  
Old 21-03-2006, 22:41
vwleusden's Avatar
vwleusden vwleusden is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,365
Send a message via MSN to vwleusden
Default

Laat je spinnenkop eens zien dan... daar haal je het meeste uit
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies
2013 Renault Megane Estate GT Line TCe
2011 Ford Ka
Reply With Quote
  #8  
Old 21-03-2006, 22:45
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,384
Default

ok, komt eraan...

maar das niet het onderblok he....ik bedoel.....die past op KR en PL toch?

edit:


Reply With Quote
  #9  
Old 21-03-2006, 22:49
vwleusden's Avatar
vwleusden vwleusden is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,365
Send a message via MSN to vwleusden
Default

het draaiend gedeelte is identiek aan elkaar, enkel de cilinderkop is anders... inlaatnokkenas en de poorten. De foto is naar mijn weten van een KR.

Je ken heel goedkoop een leuke inlaatnokkenas fabriceren, pak een uitlaatnokkenas (KR/PL zijn identiek aan elkaar) en kort deze in en pas hem toe als inlaat
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies
2013 Renault Megane Estate GT Line TCe
2011 Ford Ka
Reply With Quote
  #10  
Old 21-03-2006, 22:53
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,384
Default

dus als je KR op je onderblok hebt staan, had er net zo goed PL kunnen staan?
rare mensen bij vw
Reply With Quote
  #11  
Old 21-03-2006, 22:58
vwleusden's Avatar
vwleusden vwleusden is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,365
Send a message via MSN to vwleusden
Default

bij mij staat er alleen 1.8 op
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies
2013 Renault Megane Estate GT Line TCe
2011 Ford Ka
Reply With Quote
  #12  
Old 21-03-2006, 22:59
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,384
Default

dus ook niet op dat vlakke gedeelte?
Reply With Quote
  #13  
Old 21-03-2006, 23:02
vwleusden's Avatar
vwleusden vwleusden is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,365
Send a message via MSN to vwleusden
Default

blok is al zo vaak geschuurd en gespoten dat bijna niets meer leesbaar is. Maar het blok zelf is 100% identiek. Maar waar wil je verder heen met dit topic? Begin eerst eens met sleutelen en ga pas vragen stellen als je daadwerkelijke problemen tegen komt.

Voor de elektronica verwijs ik je nu alvast door naar www.xs4all.nl/~valo
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies
2013 Renault Megane Estate GT Line TCe
2011 Ford Ka
Reply With Quote
  #14  
Old 21-03-2006, 23:08
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,384
Default

Quote:
Maar waar wil je verder heen met dit topic?


wil eerst weten aan wat ik sleutel

vind `t nogal verwarrend.. de één zegt namelijk PL inlaat.... de andere zegt dat het niets uitmaakt, de andere zegt weer 2 computers is PL etc.. etc...
Reply With Quote
  #15  
Old 21-03-2006, 23:25
oergolf's Avatar
oergolf oergolf is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 420
Send a message via MSN to oergolf
Default

Heeft er iemand toevallig digitaal Elektrische schema's van een golf 1 1.5 van bj 198x
en ook van een golf2 16v zowel K als KE-Jetronic voor René?

Of beter, die buitenlandse site met allerlei technische schema's?

Misschien kan je het dan een beetje uitpluizen welke draden naar waar moeten enz?
__________________
The best way is a VW

Golf S16
Reply With Quote
  #16  
Old 21-03-2006, 23:33
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

Quote:
Originally Posted by vwleusden
Je ken heel goedkoop een leuke inlaatnokkenas fabriceren, pak een uitlaatnokkenas (KR/PL zijn identiek aan elkaar) en kort deze in en pas hem toe als inlaat


Hey, da's mijn truc
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
  #17  
Old 22-03-2006, 00:46
Dr. Zook Dr. Zook is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 8
Default

Wat is er verwarrend aan?
het is toch logisch dat een KE-jetronic (PL) 2 kasten heeft, om de spinnekop te regelen.
Ga gewoon lekker op K-jetronic over, minder gezeik en minder elektra.
gebruik gewoon de onsteking dat er bij zit en verders alleen van je gasklephuis en temp sensoren. KLAAR
Je ziet toch hoeveel mensen gezeik hebben met de KE !!!!!
En voor de APK maakt het ook niet uit want een blok met KE-jetronic doet niet beter op een CO test.
Reply With Quote
  #18  
Old 22-03-2006, 09:29
bolku's Avatar
bolku bolku is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,165
Default

Quote:
Originally Posted by vwleusden
het draaiend gedeelte is identiek aan elkaar, enkel de cilinderkop is anders... inlaatnokkenas en de poorten. De foto is naar mijn weten van een KR.

Je ken heel goedkoop een leuke inlaatnokkenas fabriceren, pak een uitlaatnokkenas (KR/PL zijn identiek aan elkaar) en kort deze in en pas hem toe als inlaat



Dit hoor ik wel vaker, maar hoe wil je de nokkenas dan aandrijven?
Er zal toch een tandwiel aan moeten komen....gewoon lassen en hopen dat -ie recht is en niet breekt bij 7500rpm?
__________________
Groeten, Jeroen.
Reply With Quote
  #19  
Old 22-03-2006, 09:49
steven16v steven16v is offline
Volksforum Triple Action Donor
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 4,032
Default

De inlaat heeft niks te maken met een PL of KR. Behalve weer de gasklep. Die is ook weer anders als je een PL of KR hebt. Maar die spinnekop wat je hebt is van een PL en niet van een KR.

En die computers wat je hebt horen ook zeker bij de PL en niet bij de KR.
Reply With Quote
  #20  
Old 22-03-2006, 10:00
steven16v steven16v is offline
Volksforum Triple Action Donor
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 4,032
Default

Quote:
Originally Posted by bolku
Dit hoor ik wel vaker, maar hoe wil je de nokkenas dan aandrijven?
Er zal toch een tandwiel aan moeten komen....gewoon lassen en hopen dat -ie recht is en niet breekt bij 7500rpm?


Een nokkenas draait geen 7500 rpm.

Maar goed, je kunt het tandwiel er zo weer op persen. Alleen ff andersom anders komen de punten niet overeen. Om de nokkenas mee op tijd te zetten. Op zich hoef je nog niet eens het tandwiel er af halen. Je moet alleen de ontsteking er af slijpen. Maar als je er mee bezig gaat dan wijst dat vanzelf.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 03:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum