16klepper probleempjes en vraagjes
beste forummers;)
zoals jullie weten heb ik de 16V tomaat van Rick gekocht nu heb ik besloten deze toch maar op injectie te laten draaien omdat ik nu al weet dat ik problemen en moeilijkheden tegen ga komen, maak ik dit topic vast aan in plaats voor elk probleem een topic te openen graag ontopic houden ok 1e vraag: welk blok heb ik in de golf liggen? ik las in mijn verkooptopic van de inlaat (die overigens gesloten kan worden) dat het ging om de inlaat van een PL motor, terwijl ik dacht dat ik juist een KR motor erin had liggen... ik heb er een kabelboom bij met 2 kastjes en heb hiervan een foto gemaakt.. misschien dat iemand zo kan zien welk blok erin ligt: de motorcode op het blok kan ik niet lezen: dat was tot nu toe m`n eerste vraag.. wees niet bang.. er zullen nog veel moeilijkere vragen volgen :rolleyes: alvast bedankt :hug: groetjes rene |
dat groene ontsekings kastje is iig van een KR :wink:.. als de letters paars zijn was ie van PL (met klop sensor)
|
De inlaat heeft toch niks met kr of pl te maken??
|
golf 2 16v met een kabelboom met 2 kastjes, is een PL.
de kleine kast is voor je ontsteking (vandaar ook het vacuum slangetje) en de grotere is dus van de injectie, KE-jetronic. Dus kan ik ook aannemen dat de auto in kwestie van na 87 is. Alleen auto's van voor 87 kunnen van fabriek af een KR motor hebben, de verandering was natuurlijk om aan de toen nieuwe E-norm te kunnen voldoen. Als ik jou was zou ik beter een aftermarket motormanagement toepassen, tenminste als je in de toekomst meer vermogen wil behalen. Mocht het zo zijn dat je momenteel niet over voldoende centjes beschikt, raad ik je dan aan om voor het gewone k-jetronic te gaan, je kan ook naar saab 900 turbo's kijken, bmw's, uiteraad de audi 5 cilinders en andere auto's uit de tachtiger jaren die voldoende op de sloop staan. Op internet vindt je genoeg foto's en schemas om je set kompleet te maken (bv ffp-motorsport) |
Quote:
:thumbup: Maar René, je heb idd een PL erin liggen ;) |
heb dus een kabelboom voor een PL, want de kabelboom en bak waren los van elkaar, dus hoef ik niet persé een PL blok te hebben dacht ik....
hoe kan je aan het blok zien of het een PL of KR is? alvast bedankt toppers :hug: ;) |
Laat je spinnenkop eens zien dan... daar haal je het meeste uit ;)
|
ok, komt eraan...
maar das niet het onderblok he....ik bedoel.....die past op KR en PL toch? :redface: edit: |
het draaiend gedeelte is identiek aan elkaar, enkel de cilinderkop is anders... inlaatnokkenas en de poorten. De foto is naar mijn weten van een KR.
Je ken heel goedkoop een leuke inlaatnokkenas fabriceren, pak een uitlaatnokkenas (KR/PL zijn identiek aan elkaar) en kort deze in en pas hem toe als inlaat ;) |
dus als je KR op je onderblok hebt staan, had er net zo goed PL kunnen staan?
rare mensen bij vw ;) |
bij mij staat er alleen 1.8 op :)
|
dus ook niet op dat vlakke gedeelte?
|
blok is al zo vaak geschuurd en gespoten dat bijna niets meer leesbaar is. Maar het blok zelf is 100% identiek. Maar waar wil je verder heen met dit topic? Begin eerst eens met sleutelen en ga pas vragen stellen als je daadwerkelijke problemen tegen komt.
Voor de elektronica verwijs ik je nu alvast door naar www.xs4all.nl/~valo |
Quote:
wil eerst weten aan wat ik sleutel ;) vind `t nogal verwarrend.. de één zegt namelijk PL inlaat.... de andere zegt dat het niets uitmaakt, de andere zegt weer 2 computers is PL etc.. etc... |
Heeft er iemand toevallig digitaal Elektrische schema's van een golf 1 1.5 van bj 198x
en ook van een golf2 16v zowel K als KE-Jetronic voor René? Of beter, die buitenlandse site met allerlei technische schema's? Misschien kan je het dan een beetje uitpluizen welke draden naar waar moeten enz? |
Quote:
Hey, da's mijn truc :) |
Wat is er verwarrend aan?
het is toch logisch dat een KE-jetronic (PL) 2 kasten heeft, om de spinnekop te regelen. Ga gewoon lekker op K-jetronic over, minder gezeik en minder elektra. gebruik gewoon de onsteking dat er bij zit en verders alleen van je gasklephuis en temp sensoren. KLAAR Je ziet toch hoeveel mensen gezeik hebben met de KE !!!!! En voor de APK maakt het ook niet uit want een blok met KE-jetronic doet niet beter op een CO test. |
Quote:
Dit hoor ik wel vaker, maar hoe wil je de nokkenas dan aandrijven? Er zal toch een tandwiel aan moeten komen....gewoon lassen en hopen dat -ie recht is en niet breekt bij 7500rpm? |
De inlaat heeft niks te maken met een PL of KR. Behalve weer de gasklep. Die is ook weer anders als je een PL of KR hebt. Maar die spinnekop wat je hebt is van een PL en niet van een KR.
En die computers wat je hebt horen ook zeker bij de PL en niet bij de KR. |
Quote:
Een nokkenas draait geen 7500 rpm. Maar goed, je kunt het tandwiel er zo weer op persen. Alleen ff andersom anders komen de punten niet overeen. Om de nokkenas mee op tijd te zetten. Op zich hoef je nog niet eens het tandwiel er af halen. Je moet alleen de ontsteking er af slijpen. Maar als je er mee bezig gaat dan wijst dat vanzelf. |
All times are GMT +1. The time now is 05:55. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.