Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 24-11-2005, 21:41
Moroder's Avatar
Moroder Moroder is offline
Postwhore
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,205
Send a message via MSN to Moroder
Default Webers op een 1800i blok bouwen, wat te doen met de verstuivers??

Hallo,

ben bezig met Webers op een 1800 blokje te bouwen.

Maar wat moet ik doen met de verstuivers?

*Gewoon erin laten zitten en aansluitingen afdoppen?
*Verstuivers eruit, draad erin tappen, en stopjes erin draaien?
*Geen van bovenstaande?

En ook zit er aan die kant nog een olieleiding aangesloten aan het k-jettronic spruitstuk. Kan ik deze gewoon dichtmaken??

Groeten,

Jeroen
__________________
Soon to be turbo-ed!!!


Mijn Rabbit Injection Convertible '82
Reply With Quote
  #2  
Old 24-11-2005, 22:08
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

verstuivers lekker laten zitten, eventueel de leiding eraf schroeven en daar afdoppen, als je ze schoon wilt houden

dat oliekanaaltje kan je ook gewoon afdoppen
Reply With Quote
  #3  
Old 24-11-2005, 22:09
Moroder's Avatar
Moroder Moroder is offline
Postwhore
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,205
Send a message via MSN to Moroder
Default

Oke, bedankt he !!
__________________
Soon to be turbo-ed!!!


Mijn Rabbit Injection Convertible '82
Reply With Quote
  #4  
Old 24-11-2005, 22:16
Moroder's Avatar
Moroder Moroder is offline
Postwhore
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,205
Send a message via MSN to Moroder
Default

/close
__________________
Soon to be turbo-ed!!!


Mijn Rabbit Injection Convertible '82
Reply With Quote
  #5  
Old 24-11-2005, 22:48
pirelli's Avatar
pirelli pirelli is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,334
Send a message via AIM to pirelli
Default

en zuipen dat ze gaan doen, ha ha veel plezier met dit dikke vermogen.
__________________
Like @ G-60 !
Reply With Quote
  #6  
Old 25-11-2005, 00:48
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

Het mooiste (dat weet jij ook wel Mawc ) is natuurlijk afdoppen. Zijn doppen in de handel voor maar zelf maken kan ook. Bedenkt maar wat moois, opties genoeg.

Maar even he, een olieleiding aan het inlaatspruitstuk?
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
  #7  
Old 25-11-2005, 07:28
ZOAB's Avatar
ZOAB ZOAB is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 518
Default

Misschien die van de carterventilatie? die komt er net voor het inlaatspruitstuk bij toch? (bij mijn NZ wel tenminste )
Reply With Quote
  #8  
Old 25-11-2005, 10:03
einzer's Avatar
einzer einzer is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 880
Default

Wat stein al zegt afdoppen is het mooiste, ik had het bij mijn 8v zou gedaan: Verstuivers eruit halen, de huls waar de verstuiver inzit kun je uit je cilinderkop draaien. Ouderwetse stuiver(uit de gulden tijd, past namelijk precies) in het gat leggen en dan de huls weer erin draaien en ff afkitten met hitte bestendige kit.
Reply With Quote
  #9  
Old 25-11-2005, 12:53
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

10 eurocent past ook

dat kanaaltje is inderdaad van de carterventilatie
Reply With Quote
  #10  
Old 25-11-2005, 13:02
Moroder's Avatar
Moroder Moroder is offline
Postwhore
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,205
Send a message via MSN to Moroder
Default

Nou daar komt in zekere zin ook olie door,mja idd das dus een soort van carteventilatie. Neem aan dat ik die ook dicht kan maken, aangezien de normale al op de kleppendeksel zit.

En over die verstuivers, die kun je eruit trekken? Of zitten die er toch ingedraaid?

@Einzer, heb je miss foto's hiervan gemaakt. Of zou je de precieze techniek kunnen tekenen. Zou me miss helpen .
__________________
Soon to be turbo-ed!!!


Mijn Rabbit Injection Convertible '82
Reply With Quote
  #11  
Old 26-11-2005, 12:05
einzer's Avatar
einzer einzer is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 880
Default

Quote:
Originally Posted by Moroder
Nou daar komt in zekere zin ook olie door,mja idd das dus een soort van carteventilatie. Neem aan dat ik die ook dicht kan maken, aangezien de normale al op de kleppendeksel zit.

En over die verstuivers, die kun je eruit trekken? Of zitten die er toch ingedraaid?

@Einzer, heb je miss foto's hiervan gemaakt. Of zou je de precieze techniek kunnen tekenen. Zou me miss helpen .

De carterventilatie zou ik denk maar niet dicht maken..........zit er niet over niks op natuurlijk.

Verstuivers zitten in die huls geklemd, dus men neme een waterpomptang pak de verstuiver vast en trek hem eruit. De huls waar ik het over had zit in je cilinderkop gedraaid. Met de juiste inbussleutel kun je deze er zo uitdraaien, heb er helaas geen foto van, rijdt tegenwoordig met een 16v en dan heb je dat niet. Het is echt heel simpel, maar moet wel zeggen verstuivers kunnen aardig vastzitten. Zou er van te voren ff wat kruipolie tussen spuiten.

O ja en of ik het kan tekenen, ben blij dat ik kan schrijven zal ik maar zeggen.
Reply With Quote
  #12  
Old 26-11-2005, 12:28
sjampoo's Avatar
sjampoo sjampoo is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,346
Default

Quote:
Originally Posted by einzer
Ouderwetse stuiver(uit de gulden tijd, past namelijk precies) in het gat leggen en dan de huls weer erin draaien en ff afkitten met hitte bestendige kit.


Stuivers (zonder ver) te verkrijgen bij de FreeRecordShop
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009


Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
Reply With Quote
  #13  
Old 26-11-2005, 18:15
Moroder's Avatar
Moroder Moroder is offline
Postwhore
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,205
Send a message via MSN to Moroder
Default

Hee jongs,

heb dat pijpje dichtgelast. Alsk nou wel problemen krijg, dan boor ik em wel weer open. Denk et niet, is gewoon voor het injectiesysteem. En het hoofdsysteem is nog open ja . Verstuivers laat ik denk ik zitten, mja kijk nog wel ff.

Heb kopje eerst schoongemaakt, en moet de kleppen er nog uit hebben.
Bleek namelijk met et remmenreiniger testen dat de inlaatkleppen van de 2de en 4de cilinder vals speelden. Dus dat wordt lekker kleppen inschuren.

Mja dat scheelt met dit weer, weet ik straks goed hoe ik me handen warm moet wrijven , of ik laat et me vriendin doen, leert zij ook wat
__________________
Soon to be turbo-ed!!!


Mijn Rabbit Injection Convertible '82
Reply With Quote
  #14  
Old 26-11-2005, 21:25
vwbullit's Avatar
vwbullit vwbullit is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 1,563
Default

Nu er sprake is van de kunststof busjes waar de verstuivers in zitten te demonteren.

Heb ik het volgende
Bij mijn g 60 heb ik die busjes ook evrvangen
alleen met losdraaien krijg je het niet los.
De ene draaide dol en de andere knapte kapot.
Ik moest ze dus netjes eruit hakken.

Heb daarna een machine tap gekocht om de draad super te krijgen weer.

Dus als je zover bent en je heb nog een tap nodig ik heb hem te koop.
__________________
VW GTI G60 zwart 1989
VW GTI EDITION BLUE 1991
VW CADDY TDI 1998
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 19:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum