Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   Webers op een 1800i blok bouwen, wat te doen met de verstuivers?? (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=15479)

Moroder 24-11-2005 21:41

Webers op een 1800i blok bouwen, wat te doen met de verstuivers??
 
Hallo,

ben bezig met Webers op een 1800 blokje te bouwen.

Maar wat moet ik doen met de verstuivers?

*Gewoon erin laten zitten en aansluitingen afdoppen?
*Verstuivers eruit, draad erin tappen, en stopjes erin draaien?
*Geen van bovenstaande?

En ook zit er aan die kant nog een olieleiding aangesloten aan het k-jettronic spruitstuk. Kan ik deze gewoon dichtmaken??

Groeten,

Jeroen

Marcski 24-11-2005 22:08

verstuivers lekker laten zitten, eventueel de leiding eraf schroeven en daar afdoppen, als je ze schoon wilt houden

dat oliekanaaltje kan je ook gewoon afdoppen

Moroder 24-11-2005 22:09

Oke, bedankt he :)!!

Moroder 24-11-2005 22:16

/close

pirelli 24-11-2005 22:48

en zuipen dat ze gaan doen, ha ha veel plezier met dit dikke vermogen.

Stijn 25-11-2005 00:48

Het mooiste (dat weet jij ook wel Mawc ;)) is natuurlijk afdoppen. Zijn doppen in de handel voor maar zelf maken kan ook. Bedenkt maar wat moois, opties genoeg.

Maar even he, een olieleiding aan het inlaatspruitstuk?

ZOAB 25-11-2005 07:28

Misschien die van de carterventilatie? die komt er net voor het inlaatspruitstuk bij toch? (bij mijn NZ wel tenminste ;))

einzer 25-11-2005 10:03

Wat stein al zegt afdoppen is het mooiste, ik had het bij mijn 8v zou gedaan: Verstuivers eruit halen, de huls waar de verstuiver inzit kun je uit je cilinderkop draaien. Ouderwetse stuiver(uit de gulden tijd, past namelijk precies) in het gat leggen en dan de huls weer erin draaien en ff afkitten met hitte bestendige kit.

Marcski 25-11-2005 12:53

10 eurocent past ook ;)

dat kanaaltje is inderdaad van de carterventilatie

Moroder 25-11-2005 13:02

Nou daar komt in zekere zin ook olie door,mja idd das dus een soort van carteventilatie. Neem aan dat ik die ook dicht kan maken, aangezien de normale al op de kleppendeksel zit.

En over die verstuivers, die kun je eruit trekken? Of zitten die er toch ingedraaid?

@Einzer, heb je miss foto's hiervan gemaakt. Of zou je de precieze techniek kunnen tekenen. Zou me miss helpen ;).

einzer 26-11-2005 12:05

Quote:
Originally Posted by Moroder
Nou daar komt in zekere zin ook olie door,mja idd das dus een soort van carteventilatie. Neem aan dat ik die ook dicht kan maken, aangezien de normale al op de kleppendeksel zit.

En over die verstuivers, die kun je eruit trekken? Of zitten die er toch ingedraaid?

@Einzer, heb je miss foto's hiervan gemaakt. Of zou je de precieze techniek kunnen tekenen. Zou me miss helpen ;).

De carterventilatie zou ik denk maar niet dicht maken..........zit er niet over niks op natuurlijk.

Verstuivers zitten in die huls geklemd, dus men neme een waterpomptang pak de verstuiver vast en trek hem eruit. De huls waar ik het over had zit in je cilinderkop gedraaid. Met de juiste inbussleutel kun je deze er zo uitdraaien, heb er helaas geen foto van, rijdt tegenwoordig met een 16v en dan heb je dat niet. Het is echt heel simpel, maar moet wel zeggen verstuivers kunnen aardig vastzitten. Zou er van te voren ff wat kruipolie tussen spuiten.

O ja en of ik het kan tekenen, ben blij dat ik kan schrijven zal ik maar zeggen.:rolleyes:

sjampoo 26-11-2005 12:28

Quote:
Originally Posted by einzer
Ouderwetse stuiver(uit de gulden tijd, past namelijk precies) in het gat leggen en dan de huls weer erin draaien en ff afkitten met hitte bestendige kit.


Stuivers (zonder ver) te verkrijgen bij de FreeRecordShop :)

Moroder 26-11-2005 18:15

Hee jongs,

heb dat pijpje dichtgelast. Alsk nou wel problemen krijg, dan boor ik em wel weer open. Denk et niet, is gewoon voor het injectiesysteem. En het hoofdsysteem is nog open ja :). Verstuivers laat ik denk ik zitten, mja kijk nog wel ff.

Heb kopje eerst schoongemaakt, en moet de kleppen er nog uit hebben.
Bleek namelijk met et remmenreiniger testen dat de inlaatkleppen van de 2de en 4de cilinder vals speelden. Dus dat wordt lekker kleppen inschuren.

Mja dat scheelt met dit weer, weet ik straks goed hoe ik me handen warm moet wrijven ;), of ik laat et me vriendin doen, leert zij ook wat :D

vwbullit 26-11-2005 21:25

Nu er sprake is van de kunststof busjes waar de verstuivers in zitten te demonteren.

Heb ik het volgende
Bij mijn g 60 heb ik die busjes ook evrvangen
alleen met losdraaien krijg je het niet los.
De ene draaide dol en de andere knapte kapot.
Ik moest ze dus netjes eruit hakken.

Heb daarna een machine tap gekocht om de draad super te krijgen weer.

Dus als je zover bent en je heb nog een tap nodig ik heb hem te koop.


All times are GMT +1. The time now is 21:53.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.