#1
|
||||
|
||||
Koelvloeistof lekkage
beste forummers,
ik zit met een probleem! ik heb mijn koelvloeistof al 2 keer moeten bijvullen maar de motor word niet te warm en blijft gewoon op temperatuur en de verwarming doet het ook gewoon goed en er ligt geen plas onder de auto wat kan het probleem zijn?
__________________
VW GOLF MK2 1.6C SOLD VW GOLF MK2 1.3i Daily |
#2
|
||||
|
||||
Geen plas onder de auto maar je moet wel bijvullen. Ik gok op een kapotte kachelradiator.
Hier staat denk ik wel in hoe je hem eruit moet halen: http://www.volksforum.com/forum/sho...16&page=1&pp=20 Als je de kachel er toch uit hebt kan je best ook de foam vervangen zoals in bovenstaande link beschreven staat. Een nieuwe kachelradiator kost 20€ ofzo, zie wel dat je de juiste koopt. |
#3
|
||||
|
||||
Quote:
er komt wel foam uit de kachel maar de kachel doet het nog gewoon? of is dit tot de koelvloeistof op is? en kunje hier met verder blijven rijden stel het is zo.
__________________
VW GOLF MK2 1.6C SOLD VW GOLF MK2 1.3i Daily Last edited by Fabi0_R : 12-11-2014 at 18:27. |
#4
|
||||
|
||||
Quote:
Wel je kan dat maar dan ga je steeds moeten blijven bijvullen en alles zal na een tijd in de isolatiematten kruipen. Ruik je niets als je de kachel hard op zet, op warm? En als je hem op de ruit richt komt er aanslag op de ruit of niet? Ik zou je kachel sowieso eens checken, als je nergens een plas onder de auto ziet staan is de kans enorm groot dat dat het probleem is. Je ziet na het rijden ook nergens natte plekken in de motorruimte? (wel testen op een droge dag) En als er al foam uit de kachel komt kan het best dat hij nog perfect werkt, maar dat is wel het teken dat het niet lang meer zal duren en je misschien deze winter met een lauwe kachel eindigt. Demonteer alles en test de kachelradiator eens op lekkage. Moest ik in jouw plaats zijn kocht ik direct een nieuwe, is maar 20€ en dan heb je direct al 1 mogelijke reden van je probleem uitgesloten. Blijkt na het monteren dat het nog steeds niet is opgelost weet je in ieder geval zeker dat het niet de kachel is. Om een nieuwe te kopen, ga met je oude kachelradiator naar de autospeciaalzaak, zij kunnen je wel aan een nieuwe, juiste, helpen. Bij het demonteren van de kachelunit zeeeer!!!! voorzichtig te werk gaan dat je de plastic clips niet afbreekt waarmee de twee helften aan elkaar zitten! Voor de foam heb ik in mijn GTI hittebestendig strijkdoek gebruikt, heb het nog niet getest maar zou normaal perfect moeten werken. En dat smelt ook niet, sommige soorten foam zoals bepaalde poetsdoekjes enz kunnen de hitte van de kachel niet aan, die smelten en dan krijg je chemische dampen uit de kachel. Hoop dat het lukt! |
#5
|
||||
|
||||
oke bedankt ik ga het dit weekend eens kijken!
__________________
VW GOLF MK2 1.6C SOLD VW GOLF MK2 1.3i Daily |
#6
|
||||
|
||||
Kachel lek, radiateur lekt en spul verdampt, geen witte rook uit de uitlaat?
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
nee heb geen witte rook uit de uitlaat
__________________
VW GOLF MK2 1.6C SOLD VW GOLF MK2 1.3i Daily |
#8
|
||||
|
||||
Maar waar lekt het koelvloeistof dan naartoe als hij lekt via de kachelradiateur?
__________________
VW GOLF MK2 1.6C SOLD VW GOLF MK2 1.3i Daily |
#9
|
||||
|
||||
Als de kachel radiateur lekt zou je dat kunnen ruiken. Koel vloeistof warm word ruikt dan erg "zoet". Bovendien zouden de ramen aan de binnenzijde vochtig moeten zijn.
Ik weet niet of je kunststof flensen op je blok hebt zitten deze kunnen ook gaan lekken. Valt bijna niet omdat de koelvloeistof dan gelijk verdampt |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
ja dat is het probleem hing van vorige eigenaar zoete luchtverfrisser dus dat ruik ik niet... maar ik ga morgen eens kijken of de ramen vochtig worden. en stel de flens is kapot waar zit deze dan want stel deze is kapot zou je toch damp ergens van af moeten zien komen?
__________________
VW GOLF MK2 1.6C SOLD VW GOLF MK2 1.3i Daily |
#11
|
||||
|
||||
Met de kunstofflensen bedoel de aansluiting op het blok . Je ziet geen damp van het kvs door de hitte van het blok verdamt dat gelijk en gaat druppels gewijs.
|
#12
|
||||
|
||||
Quote:
Weet niet welk blok je hebt maar zit normaal ergens eentje aan de zijkant van de cilinderkop, en eentje aan de voorkant. Zo zitten ze bij mij toch op mijn 1.9TD maar ik gok dat dat vrij standaard plaatsen zijn. Is vrij opvallend, is waar rubberen leidingen van de koeling op het blok komen. Wikkel er eens een stuk keukenpapier rond en rijd een kort toertje, dan kan je zien of er langs daar water naar buiten komt. Wat is ongeveer de periode tussen het moeten bijvullen van koelstof? |
#13
|
||||
|
||||
Quote:
ik heb een 1.6 69 pk uit 1990 en ik ga morgen gelijk kijken of ze er zitten de bijvulling was ongeveer na elke 100 km
__________________
VW GOLF MK2 1.6C SOLD VW GOLF MK2 1.3i Daily |