Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Koelvloeistof lekkage (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=130258)

Fabi0_R 12-11-2014 16:59

Koelvloeistof lekkage
 
beste forummers,

ik zit met een probleem! :(
ik heb mijn koelvloeistof al 2 keer moeten bijvullen maar de motor word niet te warm en blijft gewoon op temperatuur en de verwarming doet het ook gewoon goed en er ligt geen plas onder de auto wat kan het probleem zijn? :confused:

ar1g3 12-11-2014 17:23

Geen plas onder de auto maar je moet wel bijvullen. Ik gok op een kapotte kachelradiator.
Hier staat denk ik wel in hoe je hem eruit moet halen:
http://www.volksforum.com/forum/sho...16&page=1&pp=20
Als je de kachel er toch uit hebt kan je best ook de foam vervangen zoals in bovenstaande link beschreven staat.

Een nieuwe kachelradiator kost 20€ ofzo, zie wel dat je de juiste koopt.

Fabi0_R 12-11-2014 17:36

Quote:
Originally Posted by ar1g3
Geen plas onder de auto maar je moet wel bijvullen. Ik gok op een kapotte kachelradiator.
Hier staat denk ik wel in hoe je hem eruit moet halen:
http://www.volksforum.com/forum/sho...16&page=1&pp=20
Als je de kachel er toch uit hebt kan je best ook de foam vervangen zoals in bovenstaande link beschreven staat.

Een nieuwe kachelradiator kost 20€ ofzo, zie wel dat je de juiste koopt.

er komt wel foam uit de kachel maar de kachel doet het nog gewoon? of is dit tot de koelvloeistof op is? en kunje hier met verder blijven rijden stel het is zo.

ar1g3 12-11-2014 20:07

Quote:
Originally Posted by Fabi0_R
er komt wel foam uit de kachel maar de kachel doet het nog gewoon? of is dit tot de koelvloeistof op is? en kunje hier met verder blijven rijden stel het is zo.

Wel je kan dat maar dan ga je steeds moeten blijven bijvullen en alles zal na een tijd in de isolatiematten kruipen. Ruik je niets als je de kachel hard op zet, op warm? En als je hem op de ruit richt komt er aanslag op de ruit of niet?

Ik zou je kachel sowieso eens checken, als je nergens een plas onder de auto ziet staan is de kans enorm groot dat dat het probleem is. Je ziet na het rijden ook nergens natte plekken in de motorruimte? (wel testen op een droge dag)


En als er al foam uit de kachel komt kan het best dat hij nog perfect werkt, maar dat is wel het teken dat het niet lang meer zal duren en je misschien deze winter met een lauwe kachel eindigt.

Demonteer alles en test de kachelradiator eens op lekkage. Moest ik in jouw plaats zijn kocht ik direct een nieuwe, is maar 20€ en dan heb je direct al 1 mogelijke reden van je probleem uitgesloten. Blijkt na het monteren dat het nog steeds niet is opgelost weet je in ieder geval zeker dat het niet de kachel is. Om een nieuwe te kopen, ga met je oude kachelradiator naar de autospeciaalzaak, zij kunnen je wel aan een nieuwe, juiste, helpen.
Bij het demonteren van de kachelunit zeeeer!!!! voorzichtig te werk gaan dat je de plastic clips niet afbreekt waarmee de twee helften aan elkaar zitten!

Voor de foam heb ik in mijn GTI hittebestendig strijkdoek gebruikt, heb het nog niet getest maar zou normaal perfect moeten werken. En dat smelt ook niet, sommige soorten foam zoals bepaalde poetsdoekjes enz kunnen de hitte van de kachel niet aan, die smelten en dan krijg je chemische dampen uit de kachel.

Hoop dat het lukt!

Fabi0_R 12-11-2014 20:49

oke bedankt ik ga het dit weekend eens kijken! :thumbup:

tim_j 12-11-2014 21:14

Kachel lek, radiateur lekt en spul verdampt, geen witte rook uit de uitlaat?

Fabi0_R 12-11-2014 22:05

Quote:
Originally Posted by tim_j
Kachel lek, radiateur lekt en spul verdampt, geen witte rook uit de uitlaat?

nee heb geen witte rook uit de uitlaat

Fabi0_R 13-11-2014 20:27

Maar waar lekt het koelvloeistof dan naartoe als hij lekt via de kachelradiateur?

hummer 13-11-2014 21:17

Als de kachel radiateur lekt zou je dat kunnen ruiken. Koel vloeistof warm word ruikt dan erg "zoet". Bovendien zouden de ramen aan de binnenzijde vochtig moeten zijn.

Ik weet niet of je kunststof flensen op je blok hebt zitten deze kunnen ook gaan lekken. Valt bijna niet omdat de koelvloeistof dan gelijk verdampt

Fabi0_R 13-11-2014 21:33

Quote:
Originally Posted by hummer
Als de kachel radiateur lekt zou je dat kunnen ruiken. Koel vloeistof warm word ruikt dan erg "zoet". Bovendien zouden de ramen aan de binnenzijde vochtig moeten zijn.

Ik weet niet of je kunststof flensen op je blok hebt zitten deze kunnen ook gaan lekken. Valt bijna niet omdat de koelvloeistof dan gelijk verdampt

ja dat is het probleem hing van vorige eigenaar zoete luchtverfrisser dus dat ruik ik niet... maar ik ga morgen eens kijken of de ramen vochtig worden.
en stel de flens is kapot waar zit deze dan want stel deze is kapot zou je toch damp ergens van af moeten zien komen?

hummer 14-11-2014 00:00

Met de kunstofflensen bedoel de aansluiting op het blok . Je ziet geen damp van het kvs door de hitte van het blok verdamt dat gelijk en gaat druppels gewijs.

ar1g3 14-11-2014 00:30

Quote:
Originally Posted by Fabi0_R
ja dat is het probleem hing van vorige eigenaar zoete luchtverfrisser dus dat ruik ik niet... maar ik ga morgen eens kijken of de ramen vochtig worden.
en stel de flens is kapot waar zit deze dan want stel deze is kapot zou je toch damp ergens van af moeten zien komen?

Weet niet welk blok je hebt maar zit normaal ergens eentje aan de zijkant van de cilinderkop, en eentje aan de voorkant. Zo zitten ze bij mij toch op mijn 1.9TD maar ik gok dat dat vrij standaard plaatsen zijn. Is vrij opvallend, is waar rubberen leidingen van de koeling op het blok komen. Wikkel er eens een stuk keukenpapier rond en rijd een kort toertje, dan kan je zien of er langs daar water naar buiten komt.

Wat is ongeveer de periode tussen het moeten bijvullen van koelstof?

Fabi0_R 14-11-2014 20:42

Quote:
Originally Posted by ar1g3
Weet niet welk blok je hebt maar zit normaal ergens eentje aan de zijkant van de cilinderkop, en eentje aan de voorkant. Zo zitten ze bij mij toch op mijn 1.9TD maar ik gok dat dat vrij standaard plaatsen zijn. Is vrij opvallend, is waar rubberen leidingen van de koeling op het blok komen. Wikkel er eens een stuk keukenpapier rond en rijd een kort toertje, dan kan je zien of er langs daar water naar buiten komt.

Wat is ongeveer de periode tussen het moeten bijvullen van koelstof?

ik heb een 1.6 69 pk uit 1990 en ik ga morgen gelijk kijken of ze er zitten de bijvulling was ongeveer na elke 100 km


All times are GMT +1. The time now is 19:54.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.