#1
|
|||
|
|||
Verwijderen Aub,dubbel Topic
Nou, vroeg de wekker Zondagochtend na een leuk avondje voetbal, richting Duitsland vertrokken met mijn zwager.
Paar uurtjes later aangekomen op bestemming, eigenaar stond al te wachten, auto even bekeken en eerste indruk viel me ietwat tegen, toch meer plekjes en krasjes dan de fotos deden vermoeden, but hey wat verwacht je van een 94er Golfje.. wat onder de kap lag maakte het meer dan goed. 2.8 VR6 8:5.1 compressie Garret GT3076R op 1.6 bar afgesteld op maat door Turbo Doedel, met 2 maps switchbaar tussen 0.8/1.6 3" downpipe, helaas geen externe wastegate.. misschien dat ik later maar weer eens ombouw maak naar Tial mvs net zoals op de peug. Masters of sound custom uitlaat 3" erg stil , totdat de turbo erin klapt, dan blaast ie echt absurd hard uit de uitlaat, op zich had ik wat meer VR geluid willen hebben, maar dit is misschien wat handiger, valt wat minder op voor de overijverige politieagentjes. Binnenkort maar eens mee bezig,kan wel een dempertje tussenuit Spec stage 3 + koppeling Porsche twist 17" velgen met adapters Schroefsetje Fmic met 2.75" intercoolerbuizen. Nou proefritje gemaakt even goed warm gedraaid en eerst maar eens op 0.8 bar het gas erop, en dat ging al best vooruit, dan de knop maar even indrukken voor het serieuzere werk... in de 3 maar eens proberen bij 3000 begint hij op te bouwen en dan bij 4000 breekt de hell los, maakt dan echt belachelijk serieuze stappen, over naar 4 en 5 en echt binnen notime teller uit. Dit is in ieder geval een mk3 waar je niet mee moet fucken op de snelweg Aangezien de auto nog niet zo lang geleden omgebouwd is inclusief de fmic, past de vr6 bumper niet meer, en hadden ze de keuze gemaakt voor een RS bumper waar de intercooler wel netjes inpast. Daar hou ik dus niet van alsmede de angel eyes brutkoplampen. Maar dat zijn dingen die te veranderen zijn, na een Duits Big mac menuutje wat overigens niet te vreten was, waren we het eens over de prijs, auto op de ambulance en mee naar huis. Gelijk bij aankomst de maat 44 tegen de Rs bumper gezet en weg met die polyesther meuk, op de terugweg naar huis nog een VR6 bumper gekocht in de kleur, een en ander moet aangepast worden wil die wat netjes passen, zal daar voor wat intercoolerbuizen moeten veranderen en de intercooler wat verder naar achter brengen of onder een schuine hoek. Over een week vakantie dus dan maar eens bezig, koplampen , grille met embleem zijn ook allemaal onderweg, had al 4 jaar carbonnen spiegelkapjes liggen voor een 3, dus die maar gelijk even gemonteerd. Vandaag dan maar de schroefset een flink eind naar beneden geschroeft, had nog verse gekleurde Porsche centerkapjes liggen, die erin gedrukt. Langzaam aan beginnen met wat kleine dingen, loopt stationair af en toe nog wat zoekend, dus morgen even de vacuumslangen nalopen en stappenmotor reinigen. Dan in de vakantie een RDW afspraak maken, auto heeft sinds mei nieuwe Tuv gekregen ,dus dat scheelt weer , RDW kan dat overnemen en dan is het 2 jaar apk. Hier een paar snelle kiekjes van de eifoon. Binnenkort even wat nieuwe en betere pics, heb neutech tacho gekocht tot 300kmpu, Zal mijn AEM truboost inbouwen, ander stuurtje etc.. blablablablalablba
__________________
Speed Kills,Drive a Honda and Live Forever Last edited by Deckedm : 09-07-2014 at 09:10. Reason: 2 topics,we gaan verder in het projecten topic, bedankt |
#2
|
|||
|
|||
Leuk speelgoed!
__________________
Jubi Mk3 |
#3
|
||||
|
||||
|
#4
|
|||
|
|||
Hey Jan, bedankt nog oude schoenen die mee kunnen? haha
Laat me maar eens weten wat er mogelijk is qua bak met tdi overbrengingen, ik hou er niet zo van als Porsches met 260 nog om me heen komen omdat de VR6 in de begrenzer staat te hakken
__________________
Speed Kills,Drive a Honda and Live Forever |
#5
|
||||
|
||||
wel leuk hoor.. maar pas ff je onderschrift aan
__________________
MK1 EX-TDI > VR6 12V Build! |
#6
|
||||
|
||||
Ga vanavond even aan de gang, zorg jij voor mooie foto's.
Heb wel nieuwe klomke's die mee kunnen deze zijn ce gekeurd |
#7
|
||||
|
||||
Dikke bak, ook hier staan de Porsches goed onder
__________________
Bmw e61 530d touring |
#8
|
|||
|
|||
Danke u, zijn alleen niet meer jouw Porsches, die heb ik met de mk2 meegegeven... dit is 7 & 8.5J... heb ook nog setje oem Cup 1 die nog een makeover krijgen.
Janneman,koest wol een Frys weze op klompkes
__________________
Speed Kills,Drive a Honda and Live Forever |
#9
|
|||
|
|||
Hey, dat is een bekende mk3
ik dacht dat neutec eigenlijk failliet was? of maken ze nog steeds tellers? |
#10
|
|||
|
|||
pm gedaan, we gaan even verder in het watergekoelde projecten topic 2 topics is ook wat waardeloos
__________________
Speed Kills,Drive a Honda and Live Forever |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
Ben zelf met een Golf 2 VR6 turbo bezig, deze moet dalijk rond de 500 pk leveren. Heb wel echt alles veranderd, opgeboort naar 2.9, van JE 8:1 zuigers tot H-profiel drijfstangen, en van KMS motormanagment tot een originele Garrett GT3582R, drijfstangen uitgewogen en bewerkt, poulie en vliegwiel afgedraait en gebalanceerd samen met de krukas, dus niet ff snel een decompressie plaat tussen de kop en gaan. De bak is ook omgebouwt, dus het originele bakhuis genomen met het hele binnenwerk van een tdi ( ASD ), de klinknagels van het diff zijn vervangen door bouten, eens benieuwt hoe hij dat dalijk vol houd met dit vermogen. Het zijn helaas niet de beste bakken, maar voor met dit te rijden heb je serieus wat vermogen nodig, met 300 pk doet hij in de 5 niks meer in elk geval. Met deze setup rij je theoretisch bij 7000 toeren een 320 km/h. Met welke bak rij je nu nog dan ? En je zegt 1.6 bar, hoeveel vermogen heeft hij ? Heb je een uitdraai ervan ?
__________________
Ecu's Sleutelvrij maken ? Stuur pb.. Ook Immo Emulators te koop. https://www.facebook.com/groups/312765538928730/ |
#12
|
||||
|
||||
Net ff wezen kijken. Superding. Dikke set remmen en de ori bumper zit er alweer voor. Mooi wurk P.
|