#1
|
||||
|
||||
Vertel over julie Volkswagen/ caravan combinaties!
Ik heb een (oude) Beyerland caravan van 1000kg max. (eigen gewicht 650kg, dacht ik)
Mijn gevoel zegt, dat ik daarvoor het beste een TDI 90 Pk kan gebruiken, vanwege het hoge koppel van zo'n 200Nm. Ik ben me een beetje aan het oriënteren en wil een VW uit ca. 95/96/97 kopen. Vragen aan jullie: Wat voor combinaties hebben jullie gereden, zowel BENZINE als DIESEL en wat ik daarbij graag hoor is: -type auto -type motor -gewicht auto -(totaal-) gewicht caravan -SNELHEID, die nog haalbaar was... , dit is voor mij een beetje een indicatie, of iets nu makkelijk kan of niet. Laat maar horen!
__________________
VAG-PAST: MkII 1.3 'KAMEI X1'/MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice' Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1' PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999 |
#2
|
||||
|
||||
Ligt er ook aan naar welk land je op vakantie gaat. Mijn ouders gaan altijd naar Noorwegen e.o. daarom wou mijn vader destijds de 130 pk (TDI) Passat ('03). Ideaal voor de bergen zoveel koppel!
Snelheid die haalbaar was lag op de 110 km/h kan nog wel harder maar of dat verantwoord is, daarbij komt dat het verbruik ook lekker omhoog schiet.. Gewicht van de Passat is een 1384 kg en de caravan een kilo of 1500 / 1600
__________________
Polo 9N3 '05 1.4 TDI chipped by JD Engineering |
#3
|
||||
|
||||
Jetta 1 met een 1300 uit een Polo GT, 75 pk dus. Ding weegt geloof ik 800 kg. Caravan heeft een max. massa van 600 kg. En dat ging ongeveer 100 km/h max, en reed eigenlijk best kut |
#4
|
||||
|
||||
Aan de hoogte van je jetta te zien en de hoogte van je caravan zal ie ook wel lekker wind vangen
__________________
Member of Dub05 |
#5
|
||||
|
||||
90pk benzine Vento met een 950kg (totaalgewicht caravan) De Reu en 2 personen naar Bretagne gaat prima. 95km/h (snelheid op de Tomtom) is goed te doen, alleen op de hellingen wel eens terug naar de 3e versnelling. Zorg voor een goeie stabilisator!
115 hellinkje af ging ook nog, maar dat voelde niet helemaal tof. (Met mijn huidige V40 -1.8 118pk- is 100+km/h goed te doen en die is wel rustig bij 120) Maar alles hierboven is absoluut geen partij voor willekeurig welke diesel!
__________________
I'm trying to see things from YOUR perpective.... But I can't get my head that far up my ass! |
#6
|
||||
|
||||
jetta 2 1.8i 90pk benzine
gewicht auto 927 kg gewicht caravan totaal 750 kg was gemakkelijk te doen had wel moeite met de 5e versnelling dus alleen de 4 als hoogste gebruikt. haalde de 100 gemakkelijk johan
__________________
passat 1.6D cl 1984(my daily) seat arosa 1.4 for sale.... passat 1.6 1999 (daily wife) |
#7
|
||||
|
||||
Auto:Vw Polo steilheck 1.3 met 55pk met een gewicht van 720kg
Vouwwagen: Dandy Designer 395Kg uit 1979! Topsnelheid: 130Km/h |
#8
|
||||
|
||||
Dandy, da's toch dat heiligverklaarde spul van de Wibra, niet?
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
Nee das dasty Dit is een engelse vouwwagen (vw ) Tegenwoordig worden ze nog gemaakt in de zelfde stijl etc maar onder de naam Riva Dandy Zitbank en slaapgedeelte: Bank aan de andere kant: Bed aan de andere kant: Keukentje + kastjes: Last edited by Der Ghopmeister : 13-10-2009 at 19:18. |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
http://home.versatel.nl/annemien/ozze/dasty.html
__________________
"73 Käfer |
#11
|
|||
|
|||
ik moet er niet aan denken om met een sleurhut te rijden!!
90 km per uur, en dan 13 uur achter elkaar jakkes! |
#12
|
||||
|
||||
...nog wat ervaringen; ook met een TDI bijvoorbeeld...????
Zo'n DANDY stond van de zomer ook op onze toenmalige camping. Lekker 70's zeg maar...
__________________
VAG-PAST: MkII 1.3 'KAMEI X1'/MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice' Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1' PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999 |
#13
|
||||
|
||||
Het is uiteindelijk een BMW 318 IS coupé uit 1992 geworden...
(140 Pk, 175 Nm, eigen gewicht 1190 Kg) Na een lange tijd zoeken, kwam ik erachter dat je (te) veel geld moet betalen voor een Golf TDI met meestal 3 ton op de klok en verder niks bijzonders aan accessoires... ...en voor mij moet een auto toch wel 'iets' hebben.
__________________
VAG-PAST: MkII 1.3 'KAMEI X1'/MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice' Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1' PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999 |
#14
|
||||
|
||||
Alleen is je BMW geen diesel..? Waarom ben je niet naar een Passat wezen kijken? Zijn qua prijzen gelijk aan een golf, vaak ook wel goedkoper
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |
#15
|
||||
|
||||
niet echt een volkswagen maar vond het wel grappig een 2cv met een V8 in combo met een caravan
Quote:
|
#16
|
||||
|
||||
confession:
Quote:
Tja...., je kent dat wel: In eerste instantie kijken naar een TDI; als dat niet lukt en je hebt in je achterhoofd tòch het idee van: 'Maak ik wel genoeg km's voor een diesel?' (ca. 12 Ã* 14.000/ jaar) (In dat kader is een Passat variant TDI (de sedans vind ik minder mooi) wel èrg zwaar en dus nóg duurder qua diesel-houderschapsbelasting) ...en dan kijk je wat verder en lijkt het uitgangspunt steeds verder weg te geraken; ongeveer in deze volgorde, zat ik op MP te kijken naar: Golf mk3 TDI, Vento TDI, Passat 35i variant 2.0, Golf mk3 GTI, Audi 80 avant, BMW 1.8 coupé... maar ook wel stiekum naar een Galant of een Volvo S40 Ik heb dus ook o.a. in een nette 35i een proefrit gereden, maar daarvan was de koppakking niet geheel betrouwbaar; en ik heb ook nog voor niks ruim 200 km v.v. gereden voor een zéér nette paarse GTI edition met helaas een flink gat in de bodem(!) De praktische keuze is dus gaandeweg (wéér) omgeslagen in een meer emotionele keuze.... maar ik verwacht toch wel, dat deze wagen 1000 kg kÃ*n trekken! (1.8 16V, 140 Pk, 175 Nm) en; wat vinden jullie van mijn niet-VAG? Ik houd er nu eenmaal van, als een (oudere) auto netjes is behandeld (en niet is verprutst) en bij deze BMW had ik daarvan ook het idee/gevoel; hij is weinig 'gepimpd' en ook best nog netjes van binnen, afgezien van instapschade (BMW-kwaal?) aan de bestuurdersstoel. Na de eerste wasbeurt, de dag ná aankoop, heb ik meteen de kleine plekjes bijgetipt (vast ritueel bij een 'nieuwe' wagen) en daarbij ben ik eigenlijk maar één klein deukje tegen gekomen (wss doordat er iets tussen de achterklep en -rand heeft klem gezeten) De BMW is verder alleen maar lichtjes verlaagd, voorzien van lichtmetalen velgen, achterraamspoiler èn hij had heldere knippers vóór... Dat laatste is al weer snel terug gebracht naar de originele staat Wat dat pimpen betreft: vanmiddag vond ik op de sloop een achterklep-spoiler in de juiste kleur, die ik toch niet kon laten liggen... En... een afneembare trekhaak ligt ook al op mij te wachten; want dat het een caravantrekker moest zijn, dáár kon ik dus niet van afwijken!
__________________
VAG-PAST: MkII 1.3 'KAMEI X1'/MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice' Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1' PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999 Last edited by Vento Vice : 28-11-2009 at 22:36. |
#17
|
||||
|
||||
met 1100cc |
#18
|
||||
|
||||
... en wat was je topsnelheid?
Het lijkt mij geen veilige combinatie, daar het totaal-gewicht van de caravan waarschijnlijk die van de 'trekker' overstijgt.
__________________
VAG-PAST: MkII 1.3 'KAMEI X1'/MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice' Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1' PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999 |
#19
|
||||
|
||||
Die BMW vind ik wel een van de lelijkste modellen ooit, maar de blokjes die erin liggen schijnen een hoop goed te maken
|
#20
|
||||
|
||||
Jetta GLi 2.0-16V met Kip uit '76 Ben er nooit mee op vakantie geweest. Ik was de Kip aan het opknappen, maar wegens omstandigheden heb ik hem verkocht. Hij is naar Polen gegaan. Heb wel met de combinatie gereden, en dat ging niet verkeerd. Maar das ook niet zo gek natuurlijk, de Jetta woog 1100 kilo, de Kip 950, en met 136 pk kom je ook niet te kort. Gr. Ed
__________________
-'18 Polo 1.0 TSI 115 pk DSG Highline Quote:
|