Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Algemeen (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Vertel over julie Volkswagen/ caravan combinaties! (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=60716)

Vento Vice 13-10-2009 08:24

Vertel over julie Volkswagen/ caravan combinaties!
 
Ik heb een (oude) Beyerland caravan van 1000kg max. (eigen gewicht 650kg, dacht ik)
Mijn gevoel zegt, dat ik daarvoor het beste een TDI 90 Pk kan gebruiken, vanwege het hoge koppel van zo'n 200Nm.

Ik ben me een beetje aan het oriënteren en wil een VW uit ca. 95/96/97 kopen.

Vragen aan jullie:

Wat voor combinaties hebben jullie gereden, zowel BENZINE als DIESEL en wat ik daarbij graag hoor is:
-type auto
-type motor
-gewicht auto
-(totaal-) gewicht caravan
-SNELHEID, die nog haalbaar was... , dit is voor mij een beetje een indicatie, of iets nu makkelijk kan of niet.

Laat maar horen!

starsky 13-10-2009 09:25

Ligt er ook aan naar welk land je op vakantie gaat. Mijn ouders gaan altijd naar Noorwegen e.o. daarom wou mijn vader destijds de 130 pk (TDI) Passat ('03). Ideaal voor de bergen zoveel koppel!

Snelheid die haalbaar was lag op de 110 km/h kan nog wel harder maar of dat verantwoord is, daarbij komt dat het verbruik ook lekker omhoog schiet..
Gewicht van de Passat is een 1384 kg en de caravan een kilo of 1500 / 1600

Gertjan 13-10-2009 10:26




Jetta 1 met een 1300 uit een Polo GT, 75 pk dus. Ding weegt geloof ik 800 kg.
Caravan heeft een max. massa van 600 kg.
En dat ging ongeveer 100 km/h max, en reed eigenlijk best kut :D

SpiderClass 13-10-2009 11:31

Aan de hoogte van je jetta te zien en de hoogte van je caravan zal ie ook wel lekker wind vangen :D

Koen is sleeping 13-10-2009 11:42

90pk benzine Vento met een 950kg (totaalgewicht caravan) De Reu en 2 personen naar Bretagne gaat prima. 95km/h (snelheid op de Tomtom) is goed te doen, alleen op de hellingen wel eens terug naar de 3e versnelling. Zorg voor een goeie stabilisator!
115 hellinkje af ging ook nog, maar dat voelde niet helemaal tof.
(Met mijn huidige V40 -1.8 118pk- is 100+km/h goed te doen en die is wel rustig bij 120)

Maar alles hierboven is absoluut geen partij voor willekeurig welke diesel!

johan8vplus 13-10-2009 16:22

jetta 2 1.8i 90pk benzine
gewicht auto 927 kg
gewicht caravan totaal 750 kg
was gemakkelijk te doen had wel moeite met de 5e versnelling dus alleen de 4 als hoogste gebruikt.
haalde de 100 gemakkelijk
johan

Der Ghopmeister 13-10-2009 17:07

Auto:Vw Polo steilheck 1.3 met 55pk met een gewicht van 720kg
Vouwwagen: Dandy Designer 395Kg uit 1979!
Topsnelheid: 130Km/h










:D :D

breadfan83 13-10-2009 18:56

Dandy, da's toch dat heiligverklaarde spul van de Wibra, niet? :D

Der Ghopmeister 13-10-2009 19:15

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Dandy, da's toch dat heiligverklaarde spul van de Wibra, niet? :D



Nee das dasty :D Dit is een engelse vouwwagen (vw :rolleyes: ) Tegenwoordig worden ze nog gemaakt in de zelfde stijl etc maar onder de naam Riva Dandy ;)


Zitbank en slaapgedeelte:


Bank aan de andere kant:


Bed aan de andere kant:


Keukentje + kastjes:











Roy 1.6 13-10-2009 20:10

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Dandy, da's toch dat heiligverklaarde spul van de Wibra, niet? :D



http://home.versatel.nl/annemien/ozze/dasty.html :D

ids 14-10-2009 17:31

ik moet er niet aan denken om met een sleurhut te rijden!!
90 km per uur, en dan 13 uur achter elkaar jakkes!

Vento Vice 14-10-2009 18:19

...nog wat ervaringen; ook met een TDI bijvoorbeeld...????

Zo'n DANDY stond van de zomer ook op onze toenmalige camping.
Lekker 70's zeg maar...

Vento Vice 28-11-2009 11:20

Het is uiteindelijk een BMW 318 IS coupé uit 1992 geworden...
(140 Pk, 175 Nm, eigen gewicht 1190 Kg)

Na een lange tijd zoeken, kwam ik erachter dat je (te) veel geld moet betalen voor een Golf TDI met meestal 3 ton op de klok en verder niks bijzonders aan accessoires...
...en voor mij moet een auto toch wel 'iets' hebben.

Gijs 28-11-2009 13:24

Alleen is je BMW geen diesel..? Waarom ben je niet naar een Passat wezen kijken? Zijn qua prijzen gelijk aan een golf, vaak ook wel goedkoper :)

mark89769 28-11-2009 18:11

niet echt een volkswagen maar vond het wel grappig een 2cv met een V8 in combo met een caravan :D

Quote:
Zoals die keer toen hij met een flinke caravan erachter voor het stoplicht stond, naast het een of ander akelig vlot ogende Gti-tje. De inzitten-den daarvan liepen frustraties voor het leven op toen bleek dat de 2CV + caravan aanzienlijk sneller accelereerde dan hun eigen krachtpatsertje! Daar was de lol waarschijnlijk voorgoed van af.... Dat brengt ons op de prestaties. Van 0-100 duurt vier tot vijf seconden. De maximum snelheid ligt wat moeilijker. Boven de 180 dreigt het linnen dak namelijk uit eigen beweging op te gaan en vervolgens het luchtruim te keizen.

Vento Vice 28-11-2009 21:56

confession:
 
Quote:
Originally Posted by Gijs
Alleen is je BMW geen diesel..? Waarom ben je niet naar een Passat wezen kijken? Zijn qua prijzen gelijk aan een golf, vaak ook wel goedkoper :)


Tja...., je kent dat wel:
In eerste instantie kijken naar een TDI; als dat niet lukt en je hebt in je achterhoofd tòch het idee van:
'Maak ik wel genoeg km's voor een diesel?' (ca. 12 Ã* 14.000/ jaar)
(In dat kader is een Passat variant TDI (de sedans vind ik minder mooi) wel èrg zwaar en dus nóg duurder qua diesel-houderschapsbelasting)
...en dan kijk je wat verder en lijkt het uitgangspunt steeds verder weg te geraken; ongeveer in deze volgorde, zat ik op MP te kijken naar:

Golf mk3 TDI, Vento TDI, Passat 35i variant 2.0, Golf mk3 GTI, Audi 80 avant, BMW 1.8 coupé... maar ook wel stiekum naar een Galant of een Volvo S40 :D

Ik heb dus ook o.a. in een nette 35i een proefrit gereden, maar daarvan was de koppakking niet geheel betrouwbaar; en ik heb ook nog voor niks ruim 200 km v.v. gereden voor een zéér nette paarse GTI edition met helaas een flink gat in de bodem(!)

De praktische keuze is dus gaandeweg (wéér) omgeslagen in een meer emotionele keuze.... maar ik verwacht toch wel, dat deze wagen 1000 kg kÃ*n trekken! (1.8 16V, 140 Pk, 175 Nm)



en; wat vinden jullie van mijn niet-VAG?

Ik houd er nu eenmaal van, als een (oudere) auto netjes is behandeld (en niet is verprutst) en bij deze BMW had ik daarvan ook het idee/gevoel; hij is weinig 'gepimpd' en ook best nog netjes van binnen, afgezien van instapschade (BMW-kwaal?) aan de bestuurdersstoel.
Na de eerste wasbeurt, de dag ná aankoop, heb ik meteen de kleine plekjes bijgetipt (vast ritueel bij een 'nieuwe' wagen) en daarbij ben ik eigenlijk maar één klein deukje tegen gekomen :thumbup: (wss doordat er iets tussen de achterklep en -rand heeft klem gezeten)
De BMW is verder alleen maar lichtjes verlaagd, voorzien van lichtmetalen velgen, achterraamspoiler èn hij had heldere knippers vóór... Dat laatste is al weer snel terug gebracht naar de originele staat ;)

Wat dat pimpen betreft: vanmiddag vond ik op de sloop een achterklep-spoiler in de juiste kleur, die ik toch niet kon laten liggen...
En... een afneembare trekhaak ligt ook al op mij te wachten; want dat het een caravantrekker moest zijn, dáár kon ik dus niet van afwijken! :tongue:

ronnie_v 28-11-2009 23:21




met 1100cc :D

Vento Vice 28-11-2009 23:41

:eek: ... en wat was je topsnelheid?

Het lijkt mij geen veilige combinatie, daar het totaal-gewicht van de caravan waarschijnlijk die van de 'trekker' overstijgt.

Gertjan 29-11-2009 01:00

Die BMW vind ik wel een van de lelijkste modellen ooit, maar de blokjes die erin liggen schijnen een hoop goed te maken ;)

JettaPowerrr 29-11-2009 11:47




Jetta GLi 2.0-16V met Kip uit '76

Ben er nooit mee op vakantie geweest. Ik was de Kip aan het opknappen, maar wegens omstandigheden heb ik hem verkocht. Hij is naar Polen gegaan.
Heb wel met de combinatie gereden, en dat ging niet verkeerd. Maar das ook niet zo gek natuurlijk, de Jetta woog 1100 kilo, de Kip 950, en met 136 pk kom je ook niet te kort.

Gr. Ed


All times are GMT +1. The time now is 08:28.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.