#1
|
||||
|
||||
Erg Raar geluid in cilinderkop
hallo
ik zit met een erg raar geluid in mijn net gereviseerde cilinderkop , alles is vernieuwd door kent cams onderdelen . als de motor draait dan hoor je een lichte tik , eenmaal je iets meer gas heeft dan wordt het geluid luider . zelf dacht ik dat het iets met de nokvolgers zou zijn . maar het is erg raar . specs : 1.8 8v motorcode Ex 290° kent cams nokkenas met verstelbare polie kent cams klepveren origele nokvolgers ... als iemand iets weet laat het mij weten groeten nicky |
#2
|
||||
|
||||
klep die de zuiger tikt? zo'n geluid?
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#3
|
||||
|
||||
ik heb nog nooit dat geluid gehoord , maar zou inderdaad best zo'n geluid kunnen zijn .
al hoop ik dat het dit niet is . |
#4
|
|||
|
|||
Zonder bougie ronddraaien
Merk je het wel |
#5
|
||||
|
||||
ik zal vanavond eens opzoeken , ik heb de camera mee van het werk en een speciaal hoofdtelefoon , op zoek naar het rare geluid
|
#6
|
|||
|
|||
Draait de nokkenas vrij rond? Als je genoeg duratie/lift hebt dan moet de kop hiervoor aangepast worden. Wat is de kleplift? Heb je de stoters vervangen met plaatsen nieuwe nokkenas?
__________________
1991 Golf GTI 20v 4x4 677pk 1989 Golf 20v turbo 4motion 1990 Golf GTI G60 1990 Golf GTI 16vG60 1991 Golf GTI G60 1991 Golf GTI Edition one G60 1983 Golf GTI 16vG60 1983 Golf GTI G60 2000 Audi S3 |
#7
|
||||
|
||||
ahum, ik had ook lawaai in mijn net gereviseerde motor
bleek een te strakke distributie riem iets losser gezet en klaar klonk ook echt niet leuk, geen tik maar toch. |
#8
|
||||
|
||||
nokkenas draaid goed rond , krukas draaid ook goed rond , dus kleppen tegen zuigers is uitgesloten . de tik die ik denk dat het is , is dat de nok( van de nokkenas tegen de nokvolger tikt ) bv als er een nokvolger effen niet mee wil ofzo
gegevens nokkenas . Nokkenas Kent Cams GS2K Nowerband : 2000 rmp tot 6500 rpm Nokkenas lift : 10.94 mm Kleplift inlaat : 10.64 mm Kleplift uitlaat: 10.59 mm Duur inlaat/uitlaat : 290° Timing figuren: 35/75 75/35 Inlaat timing @ volledig kleplift : 110° V/Clearence inlet/exhaust 0.30 mm 0.35 mm Kleplift inlaat 1.88mm filmpje ( voor de mensen met een goed oor ,is het hoorbaar , ik hoor het toch) http://www.youtube.com/watch?v=RuMR...eature=youtu.be Last edited by Scirocco_1600 : 07-08-2012 at 19:21. |
#9
|
||||
|
||||
net even klep spelling gecontroleerd naar het warm draaien .
sommige kleppen hadden maar 15 spelling andere hadden dan weer 60 . dus zal ik de klepspelling eens opnieuw afstellen . en hopen dat het raar geluid weg is . |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
inderdaad , maar ik was eens benieuwd wat er niet klopte , daarom maar een snel alles opgemeten . |
#12
|
|||
|
|||
Ik denk dat je eens moet kijken hoeveel lift je maximaal kan hebben, wat er volgens mij gebeurd is dat de bovenste klepveerschotel tegen de geleider/seal aan tikt.
Je moet eigenlijk dan eens opmeten wat de maximale afstand is dat je klep open kan gaan voordat de veerschotel je geleider/klepseal raakt. Als deze afstand kleiner is dan de lift die je nokkenas geeft dan moet je geleider hiervoor bewerkt worden. Heb dit al bij verschillende chevrolet v8en meegemaakt maar principe is voor iedere viertakt hetzelfde. |
#13
|
||||
|
||||
volgens mij zou dit sowieso apart vermeld zijn dan,maar ik denk dat het tikken toch meer de speling is,0.60 is veel te ruim.als het echt de geleiders waren zou het tikken maar even zijn[want dan breekt de seallip er echt wel af]
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#14
|
|||
|
|||
Voor mij klinkt het alof je motor nagelt, staat de timing helemaal goed? zet anders je ontsteking een tikje later en kijk eens wat dit met het geluid doet.
|
#15
|
||||
|
||||
Quote:
ik zou toch voorstellen om eerst de klepspeling in orde te maken
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#16
|
||||
|
||||
ik zal vanavond of morgenavond eens de klepspelling terug op orde zetten en hopen dat die lelijke tik weg is .
|
#17
|
||||
|
||||
klepspelling is afgesteld nogmaals op 30 inlaat en 35 uitlaat maar nog steeds zit het rare geluid er in .
|
#18
|
||||
|
||||
Quote:
+1 |
#19
|
||||
|
||||
@ melg60 & MTDI : nokkenas draaid vrij rond , daar zie ik geen probleem , de stoters zijn niet vervangen geweest , dit is het enige die origneel is gebleven , wel heb ik competiestoters liggen van kent cams ( nieuw 1x gemonteerd geweest )
de enige gegevens die ik heb van mijn nokkenas zijn deze : Nokkenas Kent Cams GS2K Nowerband : 2000 rmp tot 6500 rpm Nokkenas lift : 10.94 mm Kleplift inlaat : 10.64 mm Kleplift uitlaat: 10.59 mm Duur inlaat/uitlaat : 290° Timing figuren: 35/75 75/35 Inlaat timing @ volledig kleplift : 110° V/Clearence inlet/exhaust 0.30 mm 0.35 mm Kleplift inlaat 1.88mm |
#20
|
||||
|
||||
volgensmij moet je normaal met deze setup je kop al aanpassen.
Wat is de afstand (wanneer klep geheel open staat) tussen de oliering en de olie klepveerschotels? |