Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   Erg Raar geluid in cilinderkop (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=103096)

Scirocco_1600 06-08-2012 21:49

Erg Raar geluid in cilinderkop
 
hallo

ik zit met een erg raar geluid in mijn net gereviseerde cilinderkop , alles is vernieuwd door kent cams onderdelen .

als de motor draait dan hoor je een lichte tik , eenmaal je iets meer gas heeft dan wordt het geluid luider . zelf dacht ik dat het iets met de nokvolgers zou zijn . maar het is erg raar .

specs :

1.8 8v motorcode Ex
290° kent cams nokkenas met verstelbare polie
kent cams klepveren
origele nokvolgers
...

als iemand iets weet laat het mij weten

groeten nicky

tim_j 06-08-2012 21:51

klep die de zuiger tikt? zo'n geluid?

Scirocco_1600 06-08-2012 22:06

ik heb nog nooit dat geluid gehoord , maar zou inderdaad best zo'n geluid kunnen zijn .

al hoop ik dat het dit niet is .

golf mkII 16v 07-08-2012 11:13

Zonder bougie ronddraaien
Merk je het wel

Scirocco_1600 07-08-2012 16:45

ik zal vanavond eens opzoeken , ik heb de camera mee van het werk en een speciaal hoofdtelefoon , op zoek naar het rare geluid :)

MelG60 07-08-2012 18:45

Draait de nokkenas vrij rond? Als je genoeg duratie/lift hebt dan moet de kop hiervoor aangepast worden. Wat is de kleplift? Heb je de stoters vervangen met plaatsen nieuwe nokkenas?

golf1gti83 07-08-2012 18:58

ahum, ik had ook lawaai in mijn net gereviseerde motor
bleek een te strakke distributie riem :rolleyes:
iets losser gezet en klaar
klonk ook echt niet leuk, geen tik maar toch.

Scirocco_1600 07-08-2012 19:06

nokkenas draaid goed rond , krukas draaid ook goed rond , dus kleppen tegen zuigers is uitgesloten . de tik die ik denk dat het is , is dat de nok( van de nokkenas tegen de nokvolger tikt ) bv als er een nokvolger effen niet mee wil ofzo :screwy:

gegevens nokkenas .
Nokkenas Kent Cams GS2K
Nowerband : 2000 rmp tot 6500 rpm
Nokkenas lift : 10.94 mm
Kleplift inlaat : 10.64 mm
Kleplift uitlaat: 10.59 mm
Duur inlaat/uitlaat : 290°
Timing figuren: 35/75 75/35
Inlaat timing @ volledig kleplift : 110°
V/Clearence inlet/exhaust 0.30 mm 0.35 mm
Kleplift inlaat 1.88mm

filmpje ( voor de mensen met een goed oor ,is het hoorbaar , ik hoor het toch)
http://www.youtube.com/watch?v=RuMR...eature=youtu.be

Scirocco_1600 07-08-2012 20:53

net even klep spelling gecontroleerd naar het warm draaien .

sommige kleppen hadden maar 15 spelling andere hadden dan weer 60 .
dus zal ik de klepspelling eens opnieuw afstellen . en hopen dat het raar geluid weg is .

swinz 07-08-2012 21:03

60 is wel wat ruim, zeker als dat na het warm draaien is!

Maar klepspeling meet je toch meestal met koude motor is mij geleerd.. ?!

Scirocco_1600 07-08-2012 21:54

Quote:
Originally Posted by swinz
60 is wel wat ruim, zeker als dat na het warm draaien is!

Maar klepspeling meet je toch meestal met koude motor is mij geleerd.. ?!


inderdaad , maar ik was eens benieuwd wat er niet klopte , daarom maar een snel alles opgemeten .

mk2d 07-08-2012 22:08

Ik denk dat je eens moet kijken hoeveel lift je maximaal kan hebben, wat er volgens mij gebeurd is dat de bovenste klepveerschotel tegen de geleider/seal aan tikt.

Je moet eigenlijk dan eens opmeten wat de maximale afstand is dat je klep open kan gaan voordat de veerschotel je geleider/klepseal raakt.

Als deze afstand kleiner is dan de lift die je nokkenas geeft dan moet je geleider hiervoor bewerkt worden.

Heb dit al bij verschillende chevrolet v8en meegemaakt maar principe is voor iedere viertakt hetzelfde.

De Pul 07-08-2012 22:10

volgens mij zou dit sowieso apart vermeld zijn dan,maar ik denk dat het tikken toch meer de speling is,0.60 is veel te ruim.als het echt de geleiders waren zou het tikken maar even zijn[want dan breekt de seallip er echt wel af]

mark1991 07-08-2012 22:13

Voor mij klinkt het alof je motor nagelt, staat de timing helemaal goed? zet anders je ontsteking een tikje later en kijk eens wat dit met het geluid doet.

De Pul 07-08-2012 22:15

Quote:
Originally Posted by mark1991
Voor mij klinkt het alof je motor nagelt, staat de timing helemaal goed? zet anders je ontsteking een tikje later en kijk eens wat dit met het geluid doet.

ik zou toch voorstellen om eerst de klepspeling in orde te maken:rolleyes:

Scirocco_1600 08-08-2012 11:39

ik zal vanavond of morgenavond eens de klepspelling terug op orde zetten en hopen dat die lelijke tik weg is .

Scirocco_1600 08-08-2012 19:11

klepspelling is afgesteld nogmaals op 30 inlaat en 35 uitlaat maar nog steeds zit het rare geluid er in .

Mtdi 09-08-2012 05:30

Quote:
Originally Posted by MelG60
Draait de nokkenas vrij rond? Als je genoeg duratie/lift hebt dan moet de kop hiervoor aangepast worden. Wat is de kleplift? Heb je de stoters vervangen met plaatsen nieuwe nokkenas?

+1

Scirocco_1600 09-08-2012 11:35

@ melg60 & MTDI : nokkenas draaid vrij rond , daar zie ik geen probleem , de stoters zijn niet vervangen geweest , dit is het enige die origneel is gebleven , wel heb ik competiestoters liggen van kent cams ( nieuw 1x gemonteerd geweest )







de enige gegevens die ik heb van mijn nokkenas zijn deze :

Nokkenas Kent Cams GS2K
Nowerband : 2000 rmp tot 6500 rpm
Nokkenas lift : 10.94 mm
Kleplift inlaat : 10.64 mm
Kleplift uitlaat: 10.59 mm
Duur inlaat/uitlaat : 290°
Timing figuren: 35/75 75/35
Inlaat timing @ volledig kleplift : 110°
V/Clearence inlet/exhaust 0.30 mm 0.35 mm
Kleplift inlaat 1.88mm

Johan1982MK1 09-08-2012 12:07

volgensmij moet je normaal met deze setup je kop al aanpassen.
Wat is de afstand (wanneer klep geheel open staat) tussen de oliering en de olie klepveerschotels?


All times are GMT +1. The time now is 05:52.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.