View Single Post
  #128  
Old 23-06-2010, 21:54
alextromp55's Avatar
alextromp55 alextromp55 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 202
Default

Yes:

tektiel verwijderd, paar uur! mee bezig geweest



Na 6 jaar op de voorraad plank te hebben gelegen eindelijk begonnen met de voorbereidingen voor het inlassen van de ovaal...


Ik heb het zo gedaan:
Veel en rustig kijken/puzzelen.


Van het bestaande deel heb ik de "constructie balk" gehandhaafd (onder de blauwe lijn) deze zit namelijk bij het ovaal raam op de zelfde plaats.





Door bij het ovaalraam de binnen beplating tot de "constructie balk" te laten zitten had ik een mooi vast punt.


Ik had een ovaalraam waar de regengoot nog aan zat dus heb ik ervoor gekozen om de lasnaad onder de regengoot te doen.


Aan de onderzijde heb ik de bestaande firewall in zijn geheel latten zitten net als de afwateringsgoot die erachter zit. Deze goot was er nog niet bij het model 1954.


Bij het ovaal heb ik als overgangspunt de onderkant van de scharnier bevestiging genomen. Onderaan was ook ff puzzelen met dubbele beplating en delen terug lopend in een u vorm. Dit "moeilijke" gedeelte heb ik bestaand gehouden.



Eerst veel passen en toen eerst met 1 pit onder vast gezet. Door de zelfde plaats van de fire walle en de "constructie balken" kon er niet heel veel verschoven worden, wat nu positief uitpakte.


Het binnendeel van het ovaal valt nu over de "constructie balken"


vervolgens vastpitten door eerst midden-links-rechts-links van midden-etc om de hitte zoveel mogelijk te verspreiden.
Ook gelijk ff de nieuwe achterklep gepast...Totaal een vol weekend bezig geweest en het ovaal is nog niet helemaal klaar

__________________
Resto:
Kever 1300L 1972 http://www.volksforum.com/forum/sho...97&page=1&pp=20
Histo:
Scirocco 2, Scirocco 2, Scirocco 2 WS-wide body, Scirocco 2...
Reply With Quote