View Single Post
  #73  
Old 25-05-2010, 22:56
Area51's Avatar
Area51 Area51 is offline
Draaideur donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,886
Default

Sowww, morgen gaan de eerste 3 setjes montageplaten naar de snijder/lasser/tapper
Remklauw is Girling 54mm (orgineel geleverd onder de Golf3 VR6 met 280mm schijven). Ik ben nog even
aan het uitzoeken (mbv een vriendelijke autosloperij hier uit de buurt) onder welke VAG auto's ze nog
meer hebben gezeten.

Nogmaals de voordelen, remzuiger is 54mm (itt Porsche 944, die is maar 48mm) rembloksetje is ongeveer
40,- (Porsche gaat richting de 120,-) Revisiesetje (vaak niet eens nodig, de oudste VR6 remklauwen zijn
uit 1992, itt de 944 klauw die ongeveer 10jaar ouder is) is 20,- (revisiesetje Porsche 944 is ruim 55,-) en
de remblokken hebben een groter frictie/wrijvingsoppervlak vergelijken met de vrij kleine Porsche 944 rem-
blokken, kortom alleen maar voordelen !!
Het enige nadeel wat ik hoorde 'uit de markt' is dat je spreektechnisch (?) niet meer over Porscheremmen
onder je T1/T2 kunt spreken, maar daar zal de gebruiker/bestuurder maling aan hebben, toch ??

Afijn, zo grijpt de klauw (hier de proefopstelling met de vieze VR6 klauw en oude gebruikte remblokken) de
944 (280x20mm) remschijf vast.


__________________
Alain
Quote:
Originally Posted by Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!!
Reply With Quote