24-01-2010, 13:50
|
|
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
|
|
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
|
|
Quote:
Originally Posted by MelG60
Met wat aanpassingen past een v8 kop idd op een 16v, grootste voordeel is dat de v8 1mm kleinere klepstelen heeft. Als iemand er 1 wilt ik heb er nog wel liggen. De eerste STW/BTCC motoren hadden idd de Audi V8 kop als basis, latere types hadden de 1.8 16v kop als basis. Zo'n later type STW motor heeft mijn kameraad nog liggen evt te koop (280 a 290 pk atmo 2.0 16v)
|
Ben bang dat ik er de centen nu niet voor heb, maar zou je me eens de prijs kunnen PB-en voor die kop? En weet jij precies wat die aanpassingen zijn?
Die kleinere klepstelen zorgen voor een betere vulling vanwege een betere flow neem ik aan?
Enig idee waarom ze eerst in de touring cars de V8 kop hadden en daarna de 1.8 16v kop? Is deze dan toch beter?
|