View Single Post
  #22  
Old 01-12-2009, 01:09
KASIOL KASIOL is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 23
Default

Hello DA-BRT, zoals ik al bij het thema koeling aaz td aangaf ben ik zondag weer een beetje gaan testen met mijn vento. eerst heb ik de agr(egr ned.) eraf geschroefd en wat denk je natuurlijk hartstikke dicht van die vette roet(trouwens geen verrassing, had ik al gehoord van kennis die ook hele spruitstuk had dicht zitten. ben nog van plan alles eraf te sleutelen en goed schoon te maken nadat ik gezien heb hoe vervuild de agr was)en dit ventiel hing natuurlijk vast en stond open. dan pakking gemaakt en ertussen gezet(dus helemaal dicht) en weer getest. en jawel turbo komt eerder. maar nog net geen 0.5 bar. dan naar jou goede raad en de mengschraube aangepakt met 90 graden draai. motor loopt beter. dan nog eens 90graden maar toen werd het donker achter de auto. dus terug met 90 graden. nog steeds geen verbetering op turbo druk. dan maar naar de wastegate. moertjes los en maar bewegen met de as ,luisteren naar goed aanslag en waarachtig moertjes ong.halve cm uitgedraaid en alles vast gezet. eureka turbo druk op 15 psi( 15*0.067 bar) en vanonder een hemelsbreed verschil. stationeer toerental wel moeten aanpassen en nu een paar dagen alles zo laten en wat testritjes maken. dan turbo afstellen op 0.7 bar evt mengschraube instelling aanpassen. nu kan ik met het betere werk beginnen. steuerkegel, turbodruk verhogen, waterboost inbouwen en kijken wat resultaat uiteindelijk gaat worden. jammer genoeg is het nu decembermaand en dan ben ik extra busy met mijn activiteiten. en kan dan niet even snel die waterboost installatie doen. in ieder geval hartelijk bedankt voor de paar goede tips. trouwens dit forum alle lof voor de manier waarop men hier met mekaar omgaat. MVG JO
Reply With Quote