View Single Post
  #23  
Old 16-05-2009, 17:39
alextromp55's Avatar
alextromp55 alextromp55 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 202
Default

zooooooo....dat is een tijdje terug dat ik mijn laatste foto geplaatst heb. Na de laatste foto ben ik verhuisd naar een huis met een garage erbij. Toch wel praktischer. Na de nieuwe keuken, inrichting en een hoop schilderwerk was er weer eens tijd voor de kever.
Ik kon mooi schoon beginnen en deed dat aan de achterzijde

Hier mijn nieuwe versnellingsbak (8:31)




Hier de gemonteerde veerplaatarmen. Horizontaal gemonteerd (dus zonder spanning) met als uitgangspunt dat het gewicht van de auto hem op 0 druk.




Hier ook lekker aan het monteren geweest te noemen: bak, dempers, custum stabilisatorstang, stangen voor de airride en de ashoezen met de naad op 45º.




2 tone ankerplaat: aan de buitenzijden donker zilver en aan de binnen zijde mat zwart.




De nieuwe ATE remcilinders aan de zichtzijde ook even mee gepoten (anders worden ze zo snel bruin).



Over roest geproken. Voor de trommels en schijven heb ik lang zitten dubben hoe ik deze zal gaan behandelen. Gaan we ze verchromen, hittebestendig lakken, of toch iets anders….. Verchromen vond ik toch echt te duur dus ik heb ze electrolitisch laten verzinken en vervolgens laten passiveren. Mooi toch! Deze behandeleling wordt veel bij oa bouten en moeren toegepast.






Voor de montage van de achterasdeksels moes eerst nog de oude keer ring eruit gehaald worden. Ik vond het een laastig klusje.
Links de schone. Rechts met de oude rubbere ring.




En dan nu de mooie legpuzzel die ”Remtrommel achter” heet.. mooi he.




Vervolgens werken we dit af met een remtrommel. Die nieuwe kroonmoeren waren ook niet helemaal correct bij het copiecenter vandaan gekomen…De sleuven die erin zaten waren niet even diep als de originele. Met als gevolg dat de borgpen er niet in wou. Maar na een kort bezoekje aan de haakse slijper was dit probleem verholpen.




En toen konden de achterwielen er op:




Voor het strak schakelen monteerde ik een nieuw schakelstanggeleiding. Dit rubbe zit net achter je versnellingspook. Montage tips: eerst het rubber met ring in het oog hangen (vlakke kant naar boven), dan schakelstang er doorheen duwen. Zorg ervoor dat de stang glad en roest vrij is. Ook een beetje vet op de stang helpt de montage.




Toen kwam ik bij de verbinding tussen stang en bak.
De kwaliteit van dit originel VW verbindingsstuk vond een beetje tegen vallen. Op de rubbere rechthoeken zat al speling en de pen die er doorheen ging kon ik niet eens vast zetten zonder deze dol te draaien. Maargoed de oplossing: stalenpen hergebruiken van de oude en de stalen houder wat correctie tikken gegeven zodat de speling van het rubber verdween.




Hier de kaal gehaalde pendalen met achterin de gasrol ipv een pendaal.




Wie mist er iets?
Ook hier te zien de nieuwe ATE hoofdremcilinder en remleiding.




Toen werd het tijd voor de voor zijde.

De nieuwe CSP versmalde vooras heb ik aan de onderzijde ingekort.
Ook hier heb ik gekozen voor urethaan lagers. En het gat door de draagarm is voor mijn M14 draad wat daar doorheen gaat ipv het staandaard veren pakket. Dit alles ivm de airride




Achteraan is het lange M14 draad te zien. Daarvoor de gelakte verlaagde spindels en de gepassiveerde schijfrem.




Hier te zien: verlaagde spindel met schijf.
Ook nieuw zijn de verlaagde fusee’s, vergrote camber regellaar en natuurlijk het wiellager.




En dan na 2 jaar weer op 4 wielen:

Reply With Quote