17-03-2009, 18:52
|
|
No personal life
|
|
|
|
Hoe krijg ik de bouten van me veerpoot los?
Hallo,
Ik heb een probleem, ben bezig met schroefsetje monteren op me Golf 1. Voorkant zat er binnen 2 uur op, meteen even de remmetjes schoon gemaakt / vervangen.
Maar dan nu het probleem, van de achter schokdempers krijg ik de bouten onderop niet los. Het volgende heb ik al gedaan:
1: ik ben begonnen met gewoon los proberen te draaien, zonder succes. Door meerdere mensen laten proberen.
2: de moer er af geslepen in de hoop de bout er uit te kunnen slaan, geen succes.
3: ontzettend hard tegen de bout aan rammen en onderhand de veerpoot heen/weer bewegen. Daarmee hebben we er +/- 2 uur op zitten, zonder succes
4: heet stoken, maar dat hield ik al snel voor gezien aangezien de rubber onder in de schokdemper begon te fikken. Dus ook zonder succes.
5: toen de kop van de bout er af geslepen aangezien er van binnen GEEN schroefdraad in de veerpoot zit, dus misschien zat die zo vast geroest. Na aardig wat rammen ook geen succes.
6: uitboren, maar dat staal is zo hard dat dat geen optie is.
Na aardig wat uurtjes beunen, rammen en nog eens rammen zit hij dus nog steeds vast. Wie-o-wie kan mij vertellen hoe ik dit los ga krijgen!?
Alvast bedankt...