View Single Post
  #41  
Old 02-02-2009, 14:04
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Quote:
Originally Posted by Fast Eef
maar stel je koopt voor 70 euro een nieuwe pomp. En dan blijkt het toch wat anders te zijn. Nu gok je in het wilde weg op de pomp. maar zit daar het probleem wel?

loopt de motor wel netjes? geen rare (bij)geluiden?


Eventjes op een rij wat er naar mijn weten mankeert:

Bij koude motor:
- De auto start direct, zonder veel draaien van de startmotor.
- Daarna slaat de choke niet aan, en gaat de motor meteen weer uit.
- Hierna moet tussen de 1 en 5 keer herstarten voor de choke aan gaat.
- De motor loopt dan, maar het toerental schommelt ietwat.

- Geen tikkende kleppen.
- Geen schrapende geluiden.
- Geen andere vreemde geluiden (die niet worden veroorzaakt door het rammelen van de uitlaat tegen de achterkant van de auto).

Bij warme motor:
- De kvs-meter gaat richting halverwege, maar niet helemaal.
- De olie staat tussen de 80 en 85 graden bij rijden op de snelweg.
- De olie staat tussen de 85 en 100 graden bij ritten binnendoor en stilstand.
- Wanneer de olie warm was, 90 graden en hoger, ging het oliedruklampje aan en ging een zoemer af, bij toerentallen onder de 3.000rpm tijdens het rijden.
- Bij stilstand maakte de temperatuur of het toerental niet uit. Er ging niks branden of piepen.
- Wanneer de oliedruklamp aan ging, trapte ik het gas in, en zo gauw dat even boven de 3.000rpm zat ging het olie-lampje uit.

Tot nu vervangen:
- Olie
- Oliefilter
- KVS
- Thermostaat

Ik heb gisteren de bruine schroef voor de impulsverhouding wat verdraaid, en daarna liep hij al flink wat beter. Vraag is alleen hoe ver ik die nog mag / kan verdraaien.
Het ging om deze schroef:



Wat ik nog wil vervangen zijn:
- Bougies en kabels. De kabels zijn met tape omwikkeld, iets dat niet veel goeds voorspelt. De bougies krijg ik er met 't aanwezige gereedschap niet uit. Alle doppen zijn te dik!
- Eventueel de oliepomp. Ik heb er nog een liggen, en dat zou me dus alleen een pakking voor het carter kosten.
- Oliedruk laten meten. Ik weet niet hoe ik dit zelf doe, en ik heb er de apparatuur niet voor. Maar bijna 40 euro uitgeven voor cijfertjes lijkt me niks. Morgen haal ik de nieuwe uitlaat op, dan vraag ik daar ook gelijk naar een prijs voor de meting.

Wat ik voorlopig NIET wil doen:
- Tussenaslager vervangen. Ik ga er tenminste van uit dat Bolku / Jeroen het lager aan het uiteinde van de krukas bedoelt. Dat is me iets TE ingrijpend als ik niet weet waar de aanname dat daar het probleem zit op gebaseerd is.
- Revisie zonder te weten wat ik moet laten reviseren.

Hopelijk was dit genoeg info, zo niet, vraagt u maar.
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote