27-01-2009, 13:34
|
|
Volksforum Aandeelhouder
|
|
Join Date: Jun 2007
Posts: 181
|
|
Hoe het bij benzine / injectie werkt weet ik niet exact, maar ik kan me voorstellen dat de motor minder loopt omdat je een temp sensor stekker eraf trekt. Computer meet zeer hoge weerstand (stekker los -> geen verbinding = hoge weerstand). Hoge weerstand bij temp sensor is voor computer dan weer gelijk aan een lage temperatuur. Lage temperatuur van de KVS / motor zal de computer doen besluiten het mengsel/mixture rijker te maken (vergelijkbaar met choke).
Als het mengsel dan te rijk is voor de actuele temperatuur zal het motortje niet mooi lopen verwacht ik.
Mijn probleem is trouwens opgelost! Bij mij waren beide temp sensoren op. De voorgloei sensor was compleet overleden, en de KVS temp sensor geeft, in vergelijking met een goede sensor, ongeveer twee keer zoveel weerstand door bij een bepaalde temperatuur. (Verklaart dus de indicatie op de temp meter in de tellerbak.)
Koen
__________________
Current:
Volvo V70 2.5D (Audi AEL engine) 435.000km
Porsche 944 2.5 type II 1985 251.000km
Gone:
Golf II 1.6TD 44kw 315.000km
|