26-05-2008, 09:39
|
|
Married to PC
|
|
Join Date: Aug 2006
Posts: 3,683
|
|
Quote:
Originally Posted by martiepartie
normaal werkt dat niet zo.. Je moet normaal de veren samentrekken (verenspanners) om de zuigerstang zo te laten staan! Bij jou is er geen voorspanning meer om het hele gebeuren als 1 geheel te laten werken.
Een demper zakt in totdat deze weerstand voelt van de veer, dat is logisch.
Ik gok er op dat je zuigerstangen tegen de aanslag rammen als je ook maar iets inveert (zoals Dennis aangaf). Haal beide veren er eens af en probeer handmatig de demper tot aan zijn aanslag te duwen. Dan kan je markeren tot waar deze (maximaal) in kan veren. Monteer dan je ve(e)r(en) weer en probeer het zelfde. Waarschijnlijk zit hier niet veel verschil tussen en heb je gewoonweg een te lange zuigerstang om zo laag te gaan.
|
Ja tuurlijk, bij een setje standaard schokbrekers zijn die veren zo lang dat ze niet los liggen.
Jouw theorie over te lange zuigerstangen kan best kloppen. Toen ik ze eraf had heb ik ook die dingen met de hand ingeduwd, en gekeken tot hoe ver ze kwamen ongeveer. Omdat ik ook ff wou kijken of ik wellicht zonder bumpstops zou kunnen rijden.
Het probleem is dus dat de zuigerstang gewoon aan z'n eind zit, omdat de bumpstops die er nu tussen zitten te dun/kort zijn eigenlijk, right?
Misschien is het dus wel handig om er iets dikkere bumpstops tussen te stoppen, en dan gewoon weer verder karren op m'n bumpstops.
Opzich was dat nog wel te doen. Je moet er wat voor over hebben om een beetje laag te rijden he
|