Zo, het is zo ver.
De polo staat bij jurgenschoenmakers.nl op de kar, en gaat zo op weg naar autobeitserij.nl
Daar word de polo ontdaan van alle lak lagen en kit.
Dan blijft er een blanke koets over.
Dan krijgt hij een antiroest behandeling, alle roest gaat er daardoor af, maar het goede metaal word NIET aangetast.
Daarna word hij geneutraliseerd, dus alle chemicalien worden 100% zeker overal uit verwijderd, anders zou de lak later opgevreten kunnen worden door restjes chemicalien die in de kokers zouden zitten of tussen gepuntlast blik.
Daarna word hij gedroogd en krijgt hij een ktl dompel bad.
Hier even de uitleg daarover, en meer op de site autobeitserij.nl :
Nabehandelen door droging en het aanbrengen van beschermlagen KTL- dompellakken behoort tot de extra mogelijkheden waarbij een v/d processtappen zinkfosfatering behelst zodat optimale bescherming tegen roest wordt gerealiseerd, ook in holle ruimten en naden.
In een dompelbad slaan in water opgeloste elektrisch geladen organische (lak-)deeltjes neer op metalen producten met een omgekeerde elektrische lading.
Bij Kataforese is het product verbonden met de negatieve pool. De opgeladen organische lakdeeltjes gaan een elektrochemische reactie aan met het te lakken oppervlak. De deeltjes verliezen daardoor hun elektrische lading en gaan zelfs elektrisch isolerend werken.
Het gevolg is dat het proces vanzelf stopt wanneer de opgebrachte laklaag een bepaalde geslotenheid heeft bereikt, dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld elektrolytisch vernikkelen of verzinken.
Nog een opvallend onderscheid met conventionele finishing-systemen :
bij Kataforeselakken wordt door het verschuiven van krachtveldlijnen de lak ook neergeslagen in holle ruimten en op andere moeilijk bereikbare plaatsen.
Bij elektrostatisch lakken of elektrolytisch verzinken daarentegen volgt, door de kooi van Faraday, op zulke plaatsen nauwelijks of geen bedekking.Vervolgens gaan de producten door de droogoven waar ze tot ca 180 c verhit worden. In dit moffelproces krijgt de laklaag zijn uiteindelijke eigenschappen.
Specificaties
- laagdikte : 25 Ã* 40 µm
- Voorwerp wordt VOLLEDIG met lak bedekt, ook de holle ruimten.
- Druppen en/of lopervorming is totaal uitgesloten.
- Probleemloos 1000 Ã* 1200 uren zoutneveltest.
- Toepassingen in automobiel, machinebouw, electronica, meubelindustrie,
radiatoren, huishoudapparaten, hekwerken, industriebouw, enz…
In totaal heeft de polo dadelijk in 17 verschillende baden gelegen!!
Op de kar.
En vanuit de auto, op de oprit..