14-02-2008, 09:32
|
|
Forum Regular
|
|
Join Date: Jun 2005
Posts: 265
|
|
mijn mk1 '81 met 1.1 gg blok had last van het lopen op 3 poten.
ik heb eergister vervangen:
-rotor
-verdelerkap.
-contactpunten.
-condensator.
-boegies en kabels.
contactpunten heb ik met een voelermaat op 0.55mm gezet maar loopt nog niet lekker.
ik had ze eerst op 0,7mm staan en dat liep beter.
morgen maar ff de strobo er op en dan kijken of het goed gaat!
ik ben gister bij de garage geweest om de ontsteking te laten afstellen, nog steeds het zelfde probleem.
ontsteking is nu goed maar hij loopt nog op 3 cilinders....dus het probleem zit ergens anders.
de monteur vroeg ook nog wat ik tank, ik zei 95 en om de 3 tank beurten 98.
toen zei hij dat ik eens een lood vervanger er bij in moest gooien.
dat heb ik dus gedaan en wat denk je na een kilometer of 20 rond te hebben gereden met hokken en stoten begon hij steeds beter te rijden.
hij loopt nu mooi stationair en heeft veel trekkracht en loopt gewoon weer op alle 4 de cilinders.
maar waar zit hem nu het probleem?!?
ik heb altijd 95 getankt en om de 3 beurten dus 98...dat ging altijd goed!!
nu moet er dus loodvervanger bij, dus heb ik toch het idee dat er mechanisch wat aan schort(klep lichters misschien?!).
normaal wordt er voor een gg blok ron 91 voorgeschreven, ik tank nu dus 98 met loodvervanger.
moet ik dit gewoon altijd blijven tanken?!?
|