18-06-2004, 12:02
|
Postwhore
|
|
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
|
|
Quote:
Originally Posted by VolkswagenRacing
Bij zomerse dagen werd mijn motor best wel goed heet (tijdens stadsverkeer enz). Nu blijft hij +/- rond de zelfde temperatuur als normaal rustig in z,n 5 rijden. Eerst zat er een behoorlijk verschil in tempratuur. Waarom zou hij warmer moeten worden als nodig?
Zit er bij jullie niet veel verschil in?
|
Beetje onzin dus....De temperatuur die je op je metertje ziet is de temperatuur van het water WAT uit de motor komt, en die kan inderdaad wel eens varieren...
Bovendien, en ik denk dat je dat een beetje uit het oog verliest: Elke verbrandings motor (of het nou een benzine of een dieselmotor is) heeft een ideale temperatuur, waarbij hij thermisch gezien het beste werkt. Ga jij dat zomaar aanpassen KAN het zijn dat ie zomaar te koud word...en dan kan al met 10 graden lagere temperatuur..en dan gaan een aantal zaken anders lopen, zoals bijvoorbeeld je verbranding
De werkingstemperatuur word trouwens hoofdzakelijk bepaald door je thermostaat. Kans is groot dat je de werking daarvan nu verstoord door de ander schakelaar die je nu geplaatst hebt
En trouwens wat is heet?? Temperaturen van het koelwater van om en nabij de 100 graden (of soms nog wel meer) zijn heel normaal bij "moderne" automotoren..
Olietemperturen worden soms nog wel hoger...130, 140 graden is daar niet vreemd
|