23-11-2007, 10:02
|
|
Married to PC
|
|
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
|
|
Quote:
Originally Posted by mibo motorsport
bel maar eens met autobedrijf tempel in ter apel die kan het je haarfijn uitleggen
of met willy meulman wegliggingspecialisten met circuit ervaring
die zullen er toch wel verstand van hebben
|
Ik heb ook vrij veel ervaring met het afstellen van een auto voor circuitbedoelingen. Ben 2 jaar lang intensief betrokken geweest bij een internationaal opererend raceteam, en heb ook aan push/pullrods staan draaien om de cross/cornerweights van de auto zo goed mogelijk af te stellen.
Druk op de banden wordt bepaald door het gewicht dat daar op rust. Gelijke druk op alle banden; staat gelijk aan een gewichtsverdeling van 50/50, dat is niet anders.
Ik neem dan aan dat je hier met uitwegen bedoeld dat de cross (diagonaal) en cornerweights (hoek v/d auto) op elkaar afgestemd worden? Dus;
LV en RV gelijke wieldruk
LA en RA gelijke wieldruk
LV-RA gelijk aan RV-LA?
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
|