Quote:
Originally Posted by patrick16v
of je remdrukregelaars die veel bij mk1 gebruikt worden die voor op je hoofdremcilinder, ze scjhijnen goed te werken
|
Patrick: Wat voor een MK1? Een Polo mk1? of een Scirocco mk1?
@ Topic starter: Je zult met de schijven op de achteras echt de lastafhankelijke remkrachtverdeler moeten monteren. Deze is bij de Polo 1/Audi50/Derby 1/Polo 2 en Polo2f in verschillende soorten en maten gemonteerd geweest. Er zijn ongeveer 3 verschillende versies van, maar als je gewoon alle onderdeeltjes d'r bij hebt, kan je (voor zover ik ervaring heb) alle versies uitwisselen.
Ik heb onder m'n Diesel een 2f G40 achteras (6mm dik, met stabi) gekoppeld aan een originele Polo 2 '60pk' last-afhankelijke-verdeler.
Als je naar schijven ombouwt, neemt de remkracht van de achteras niet toe, ten opzichte van een G40/GT met trommels in combi met de 19mm zuigers. Het bereik van de lastafhankelijke remkracht verdeler is dus gewoon 'voldoende'.
Voor de APK maakt t allemaal weinig uit, behalve als je keurmeester een fatsoenlijke remproef uit kan voeren. Bij mij kwamen de verkeerd geleverde 19mm zuigertjes pas na 1 jaar bij de keuring naar voren; moest 14 mm zijn, (polo 1 zonder bekrachtiger), en inderdaad; Bij een 'redelijke' noodstop stond ik letterlijk achterstevoren.