Hij loopt inderdaad zonder aangesloten hallgever stekker...weer wat geleerd.
Het mysterie gaat voort rouwens....
Vandaag om te beginnen de pingelsensor en de lambdasonde losgekoppeld. Ook twee draden getrokken rechtstreeks van pulsgever naar computer, dus de complete kabelboom omzeilend.
Testrit: niet meer dat enorme gebok,dat is weg, maar wel een gemis aan vermogen. Hij wil niet doortrekken in toeren en de vermogensafgifte is niet uniform.
Gestopt, pingelsensor weer aangesloten.
Testrit: nogsteeds is het enorme gebok verdwenen, maar mist nogsteeds vermogen en wil geen toeren maken.
Gestopt, pingelsensor en lambdasensor aangesloten.
Testrit: nogsteeds is het gebok verdwenen. Maar mist nogsteeds vermogen, wil geen toeren maken.
Gestopt, pingelsensor en lambdasensor aangesloten, en pulsgever weer aangesloten met originele bedrading.
Testrit: het gebok is nogsteeds weg (!) maar mist nogsteeds vermogen. Loopt mooi hoor, maar wil niet echt vooruit en wil geen toeren maken.
Na een beetje afmatten (gewoon weigeren te schakelen voor de 6000tpm) schiet ie ineens vooruit en is het volle vermogen terug. Gaat overigens samen met een zwarte wolk uit de uitlaat.
Hierna bedrading van de pulsgever opnieuw en nog netter gesoldeerd. Gebok is nogsteeds weg, maar het volle vermogen wil er nog altijd niet uitkomen. Houdt subtiel in en wil geen toeren maken. Ook is hij erg happerig op het gas, de overgang van geen gas naar een beetje is erg bruut.
Soms is het echter ineens over en gaat hij super.
Iemand nog ideeen?
Lambdasensor misschien?
gasklepsensor?