20-12-2006, 17:26
|
Postwhore
|
|
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
|
|
Quote:
Originally Posted by GTI 16V
Hi beste forumgangers,
Mijn naam is Ad, woonachtig in Amsterdam. Ik volg volksforum al een tijdje, en ben erg enthousiast over de meeste onderwerpen! Ik ben al enige tijd de trotse eigenaar van een VW Golf 2 GTI PL uit 1987. Leuke auto, ik ben er erg gek op, en probeer ook erg goed voor haar te zorgen Nou heb ik een probleem. Ik had problemen met de koudestart van mijn GTI. Na wat threads te hebben gelezen hier op de forum, ben ik aan de slag geweest met mijn GTI. Zoals gebruikelijk was de koudestartinjector dood. Deze heb ik vervangen door een andere, bruikbare (doorgemeten met een weerstandsmeter), en gemonteerd. Het is niet de eerste keer dat die verstuiver kapot ging, nou bleek dus dat er ergens een massaprobleem was. Ik heb toen besloten om de choke handmatig aan te sturen doormiddel van een knopje in het interieur, netjes met een 10A zekering ertussen, op de 12V accuspanning.... maar het mocht niet baten Sterker nog, als ik het knopje indruk tijdens het starten dan VERZUIPT de motor Als ik het gaspedaal indruk tot de 3000 rpm, en vervolgens de chokeknop indruk, dan zakt ie terug naar de 2000 rpm
Heeft er iemand enig idee wat ik verkeerd doe???
Alle tips en adviezen zijn welkom,
Groeten,
Ad
|
Tja een koude start verstuiver als choke gaan gebruiken is vragen om problemen, de koudestartverstuiver word bij de PL aangestuurd via onder andere de thermotijdschakelaar...en dan nog heel kort, zodra de motor loopt is ie al weer uit..het gaat hier om een KE-Jetronic injectie systeem, en daarbij heeft de koudestartverstuiver geen aparte massa draad..
Je hebt dus óf een draadbreuk of je thermotijdschakelaar is hemelen (dat is trouwens de welbekende blauwe switch waar alles aanschijnt te liggen bij de echte VW experts)
Weerstand meten heeft amper zin, omdat de weerstand meestal zeer laag is, de beste manier om te kijken of dat ding wel of niet werkt is: loshalen, stekker er weer op, bobine kabel los, en dan de verstuiver in een pot houden en dan starten....als is heel is geeft ie brandstof...en de thermotijd schakelaar vervangen is de volgende optie...
Jouw oplossing is een zéér slechte, maar dat had je al gemerkt
|