*wielen losdraaien
*bus opkrikken
*kriksteunen plaatsen (niet onder de vooras natuurlijk !!
)
*wielen eraf
*remleiding links en rechts losmaken (bakje eronder anders ben je millieucrimineel)
*onderbak (mits aanwezig) verwijderen
*koppelingskabel geheel verwijderen (loopt net onder je bovenste torsiebuis door)
*gaskabel verwijderen (idem)
*stuurarm vanaf je stuurhuis naar je centrale stuurarm losmaken (zorg voor een kogeltrekker)
*handremkabels verwijderen (gaan ook tussen je torsiebuizen door)
*krik onder de vooras plaatsen
*links en rechts 4 bouten verwijderen (8 totaal dus)
*vooras kompleet laten zakken (krik langzaam laten leeglopen)
Schokbrekers, stuurstangen, stuurdemper, draagarmen en remmerij bouw je dus kompleet uit !!
Nu delen overzetten (als het nodig is) op je andere vooras .. let op, draagarmen staan onder spanning.
Goed moment om je fusseekogels te vervangen, of alles low budget terug te plaatsen
monteren geschied in omgekeerde volgorde .. reken op een volle dag arbeid .. doe het zelf in een uurtje of 4,
maar ik heb al wat 'vaker' een asje gewisseld